Gedoe met vergunning repeaters RDI

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Gedoe met vergunning repeaters RDI

#1 Bericht door PI4ASD-L »

Het is een gedoe met het RDI waar van alles fout gaat.....

In 2022 is zwart-op-wit de vergunning PI1ASD met de frequenties 430.2000, 145,7875, 438.5000 door twee zendamateurs ondertekend voor overname. Wat er bij het RDI gebeurd is.... geen idee. Bij de overdracht is opeens 430.2000 verdwenen en heeft men 145.7875 geplaatst onder PI3ASD en 438.5000 onder PI2ASD. Zomer 2023 wist de telefoniste van het RDI te vertellen, ik zie een document in het systeem in uw dossier, een overdracht met drie frequenties. Na de zomer 2023 heb ik een klacht gestuurd naar het RDI om alstublieft de fout recht te zetten.

In een brief die we ontvangen (van 4 januari 2024, na bijna een half jaar wachten) van de heer Hofsommer... hij schrijft dat het één en ander is geschrapt en vervallen en .... een wazig verhaal. Als reden... in opdracht van de nieuwe vergunninghouder. Het RDI is niet in het bezit van een brief of brieven waarbij wijzingen zijn gedaan, complete onzin. Er is maar één brief met overdracht PI1ASD met drie frequenties. Het lijkt erop dat we naar de rechtbank moeten gaan om het RDI een draai om de oren te geven. Deze affaire loopt nu sinds 2022. Er worden nu ook extra kosten aangerekend vanwege twee vergunningen. Iemand adviezen om recht te halen?

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#2 Bericht door PE1PQX »

Bezwaar maken tegen dit besluit, en opnieuw de overdracht brieven aanleveren (met dagtekeing!)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA0AA
Berichten: 386
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Heelsum - Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#3 Bericht door PA0AA »

PI4ASD-L schreef: 11 jan 2024, 19:08 ...... Het is een gedoe met het RDI waar van alles fout gaat.....
Vertel mij wat. Ik kom niet eens binnen op die site van ze.
Het komt erop neer, dat ik een nieuwe (smart)phone en een nieuw rijbewijs moet aanschaffen, om alleen maar in te kunnen loggen.
Ben ik nu de enige met dit probleem ?
Derhalve heb ik de ATOF van PI2ZLB maar niet verlengd, want een en ander is amper te beheren als je alles via de post moet doen.
Wat een ellende ...... :evil:

73, Ruben, PA0AA.

PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#4 Bericht door PI4ASD-L »

Los van de problemen met vergunning repeaters PI1ASD. Ik heb sinds zomer 2023 per email en meerdere telefoontjes het RDI verzocht om mij een nieuwe brief en een pasje te sturen voor mijn roepletters. Namelijk, ik heb een recent document nodig om mij aan te melden bij echolink (mag niet ouder zijn dan 'x' jaar) en voor andere diensten. Het lukte mij niet om in te loggen. Na een tiental telefoontjes... tot heden na 6 maanden heb ik nog steeds geen brief en pasje in de brievenbus ontvangen. Kreeg elke keer te horen dat er problemen bij de drukker zijn. Lijkt wel of er meer aan de hand is bij het RDI.

Als collega van PI2ZLB problemen heeft via de post, ben ik blijkbaar niet de enige die niet kan inloggen op de website :)

Beste PE1PQX, kan ik ergens gegevens vinden waar ik een bezwaar naar toe kan sturen?

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#5 Bericht door PE1PQX »

Even RDI bellen voor bezwaarprocedure.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#6 Bericht door TheoP »

PA0AA schreef: 11 jan 2024, 19:36 Ik kom niet eens binnen op die site van ze.
Geen probleem, in 3 tellen ingelogd bij de RDI.
Maar wat wil je daar doen? Er is niet veel te zien :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
elinek
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 mei 2013, 14:56
Roepletters: PH4E
Locatie: Wormer
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#7 Bericht door elinek »

De beheerder reageert ook niet op mijn opmerkingen over dat de 430.200 off air is, volgens hem zou die on-air moeten zijn.
En inloggen bij de RDI is een koud kunstje, geen enkel probleem mee, gewoon zoals je overal met Digid en legitimatiebewijs inlogt.
https://www.amateurzender.nl (de site met alles wat je al wist)

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#8 Bericht door PA0BAK »

PA0AA schreef: 11 jan 2024, 19:36 Vertel mij wat. Ik kom niet eens binnen op die site van ze.
Het komt erop neer, dat ik een nieuwe (smart)phone en een nieuw rijbewijs moet aanschaffen, om alleen maar in te kunnen loggen.
Ben ik nu de enige met dit probleem ?
Nee, je bent niet de enige.
Zo wilde ik mijn email adres veranderen, omdat ik van provider gewisseld ben, maar helaas........
Toen maar een email gestuurd, met de vraag of zij het wilden aanpassen, en dat hebben ze gedaan.
Maar het blijft vreemd.............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1396
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#9 Bericht door Thijzer »

Kreeg zelfs een intrekking van de vergunning van de lokale repeaters terwijl ik alleen het adres van de stichting had gecorrigeerd, conform de brief die RDI elk jaar stuurt.
Een telefoontje gepleegd, niemand kon me helpen. Moest maar een mail sturen.
Een mail gestuurd, geen reactie gedurende meerdere weken.

Uiteindelijk een bevestiging van verlenging in de bus. Huh? En een factuur van € 10.

Gaat lekker met onze uitvoeringsinstanties.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0AA schreef: 11 jan 2024, 19:36
PI4ASD-L schreef: 11 jan 2024, 19:08 ...... Het is een gedoe met het RDI waar van alles fout gaat.....
Vertel mij wat. Ik kom niet eens binnen op die site van ze.
Het komt erop neer, dat ik een nieuwe (smart)phone en een nieuw rijbewijs moet aanschaffen, om alleen maar in te kunnen loggen.
Ben ik nu de enige met dit probleem ?
Derhalve heb ik de ATOF van PI2ZLB maar niet verlengd, want een en ander is amper te beheren als je alles via de post moet doen.
Wat een ellende ...... :evil:

73, Ruben, PA0AA.
Nee hoor, ik heb dit ook. Maar deze discussie loopt al heel lang.
Ik heb een iPhone 11 en nieuw rijbewijs maar da's kennelijk niet genoeg. En bij mijn bank en belasting kan ik zo inloggen.................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#11 Bericht door PA0LMD »

Even getest : inloggen middels de DiGiD app geen enkel probleem.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#12 Bericht door PA0BAK »

PA0LMD schreef: 13 jan 2024, 12:39 Even getest : inloggen middels de DiGiD app geen enkel probleem.
Maar wel een probleem, wanneer je op een PC met de browser wilt inloggen en de DiGiD app staat op je telefoon.
Op mijn (Linux) PC en Apple telefoon werkt dat niet.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#13 Bericht door PA8S »

PA0BAK schreef: 13 jan 2024, 13:26
PA0LMD schreef: 13 jan 2024, 12:39 Even getest : inloggen middels de DiGiD app geen enkel probleem.
Maar wel een probleem, wanneer je op een PC met de browser wilt inloggen en de DiGiD app staat op je telefoon.
Op mijn (Linux) PC en Apple telefoon werkt dat niet.
Hier ook even gekeken, inloggen middels DigiD is geen enkel probleem. Linux pc met Firefox, QR gescanned met app op Android telefoon.

Uit nieuwsgierigheid ook even een FreeBSD 13.1 machine opgestart, de standaard Gnome Web Browser (WebKitGTK gebaseerd) gebruikt. Ook daar gaat het inloggen zonder enige moeite.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#14 Bericht door TheoP »

PA0BAK schreef: 13 jan 2024, 13:26
PA0LMD schreef: 13 jan 2024, 12:39 Even getest : inloggen middels de DiGiD app geen enkel probleem.
Maar wel een probleem, wanneer je op een PC met de browser wilt inloggen en de DiGiD app staat op je telefoon.
Op mijn (Linux) PC en Apple telefoon werkt dat niet.
Toch weer een voordeel van Windows?
Want daar werkt het probleemloos het inloggen en digid op de Samsung telefoon.

Theo

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Gedoe met vergunning repeaters RDI

#15 Bericht door PA0BAK »

TheoP schreef: 13 jan 2024, 16:27 Toch weer een voordeel van Windows?
Want daar werkt het probleemloos het inloggen en digid op de Samsung telefoon.
Nee, eerder een nadeel van een overheid die zich niet aan de standaarden houdt. :D
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie