Electron niet ontvangen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Electron niet ontvangen

#1 Bericht door pa5wil »

Ik heb bij de Veron gemeld dat ik de Electron niet heb ontvangen. Krijg ik antwoord dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Versturen gaat via de drukker. Ik ben lid van de Veron waar een maandblad bij inbegrepen is. Dan lijkt het mij wel hun verantwoordelijkheid dat ik het ontbrekende exemplaar krijg. Wordt tijd dat ze het blad ook digitaal beschikbaar gaan stellen.
Wil

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: Electron niet ontvangen

#2 Bericht door PA1AVL_ »

Buitenlandse leden krijgen de Electron in PDF formaat dus die is beschikbaar en zouden ze je die kunnen geven.
Ze zouden ook steeds een stapeltje gedrukte Electrons naar zich toe kunnen laten sturen door de drukker zodat ze dit soort gevallen zelf kunnen afhandelen.
Laatst gewijzigd door PA1AVL_ op 09 jan 2024, 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: Electron niet ontvangen

#3 Bericht door pa5wil »

Dan wacht ik af of de Veron dat doet. Er zat geen bijlage bij de email die ze stuurde. Zo mooi zijn als de leden een keuze kregen om digitaal of papieren versie te ontvangen. Ik zou dan voor digitaal kiezen. Scheelt weer papier wegbrengen en ik vermoed besparing in de kosten voor de Veron.
Wil

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Electron niet ontvangen

#4 Bericht door pe1rea »

Ik denk dat dat laatste tegenvalt, immers minder exemplaren is duurder per stuk drukken.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: Electron niet ontvangen

#5 Bericht door PA1AVL_ »

pa5wil schreef: 09 jan 2024, 12:33 Dan wacht ik af of de Veron dat doet.
Ik denk dat je daar even om moet vragen.

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Electron niet ontvangen

#6 Bericht door PA3BAS »

Door veranderingen bij PostNL komt Electron later bij iedereen in de bus. Bij de VERON kan je niet kiezen om een PDF ipv een gedrukt blad te krijgen. Wel kan je na een tijd een jaargang Electron kopen op de website (gratis voor leden).

Als je Electron niet gekregen hebt kan je een e-mail aan het Centraalbureau sturen en vragen of ze er eentje alsnog sturen. Op de website staat daar een formulier voor.

https://www.veron.nl/contact-opnemen/
.... But will it blend?

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: Electron niet ontvangen

#7 Bericht door pa5wil »

PA3BAS schreef: 09 jan 2024, 16:22 Door veranderingen bij PostNL komt Electron later bij iedereen in de bus. Bij de VERON kan je niet kiezen om een PDF ipv een gedrukt blad te krijgen. Wel kan je na een tijd een jaargang Electron kopen op de website (gratis voor leden).

Als je Electron niet gekregen hebt kan je een e-mail aan het Centraalbureau sturen en vragen of ze er eentje alsnog sturen. Op de website staat daar een formulier voor.

https://www.veron.nl/contact-opnemen/
Ik had dus een email verzonden en als reactie dat ze geen Electron verzenden.
Maar wat blijkt het probleem ligt aan PostNL. In de PostNL app stond dat 2 januari de Electron bezorgd zou worden. Alle post wat in de app stond is bezorgd die dag behalve de Electron. En tot mijn verbazing net bezorgd, 7 dagen later.
Wil

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Electron niet ontvangen

#8 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

De app van PostNL en de service vind ik.......

Regelmatig zie ik poststukken in de app die een week later nog eens bezorgd worden.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Electron niet ontvangen

#9 Bericht door pe1rea »

Mijn grootvader heeft 48 jaar bij de posterijen gewerkt..
Begonnen als besteller en uiteindelijk hoofdbesteller (of zo, de man was van 1899)...
Die rammelt met zijn botten als ie ziet wat er nu gebeurt.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Electron niet ontvangen

#10 Bericht door PE1KEL »

pa5wil schreef: 09 jan 2024, 12:07 Ik heb bij de Veron gemeld dat ik de Electron niet heb ontvangen. Krijg ik antwoord dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Versturen gaat via de drukker. Ik ben lid van de Veron waar een maandblad bij inbegrepen is. Dan lijkt het mij wel hun verantwoordelijkheid dat ik het ontbrekende exemplaar krijg. Wordt tijd dat ze het blad ook digitaal beschikbaar gaan stellen.
Volgens mij is het zo dat de instantie waar je voor een dienst betaalt, ook verantwoordelijk is voor de geboden dienst.
Het is heel makkelijk om het op de drukker af te schuiven, maar je hebt een lidmaatschap bij de Veron, inclusief het Electron, en niet met bij de drukker.

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Electron niet ontvangen

#11 Bericht door PA3BAS »

Oké, dan wordt het lidmaatschap 10 euro duurder (of zoiets). Dat is de consequentie…
Het hoofdbestuur van de VERON ziet niets in een keuze tussen papier of pdf.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Electron niet ontvangen

#12 Bericht door PG7VG »

PA3BAS schreef: 09 jan 2024, 19:52 ziet niets in een keuze tussen papier of pdf.
Dat eigenlijk erg jammer gezien de mogelijkheden die een Blad in Digitaal formaat heeft.

De laatste jaren geeft de KNSA (Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie, toch ook een bolwerk van verstokte bestuurders en oude verworvenheden) hun blad digitaal uit.
Afbeeldingen kunnen geopend worden, filmpjes bekeken, links worden gevolgd. En er zullen talloze meerdere mogelijkheden zijn. Voor mij was het heel vernieuwend.

Het kan een extra dimensie geven aan het blad.

Andere bladen met de opzet van de KNSA ben ik overigens niet tegen gekomen, ik ook geen exemplaar delen omdat het enkel voor leden is.

Als de KNSA het kan moet het voor de VERON ook een mogelijkheid zijn. Ongetwijfeld zijn er bestuursleden zowel zend amateur als sportschutter en kunnen zij het eens voorleggen.
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Electron niet ontvangen

#13 Bericht door PA9X »

PA3BAS schreef: 09 jan 2024, 19:52 Oké, dan wordt het lidmaatschap 10 euro duurder (of zoiets). Dat is de consequentie…
Het hoofdbestuur van de VERON ziet niets in een keuze tussen papier of pdf.
Kleine nuance. Het is de Verenigingsraad die eerdere voorstellen rond digitalisering niet heeft aangenomen.

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: Electron niet ontvangen

#14 Bericht door pa5wil »

Krijg een email van het centraal bureau Veron dat het bestuur verzenden van PDF aan leden verbied. Wat een achterhaald beleid. Ze mogen alleen een gekopieerd blad opsturen. Zijn ze toch duurder uit?
Wil

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: Electron niet ontvangen

#15 Bericht door PA1AVL_ »

pa5wil schreef: 10 jan 2024, 09:40 alleen een gekopieerd blad
Een kopie, gemaakt op een kopieermachine?
Heel vreemd allemaal.

Plaats reactie