Den Haag zet drones in voor inspectie

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Den Haag zet drones in voor inspectie

#31 Bericht door PA0ETE »

Deze is niet duur en kan wel wat dragen. Hij komt niet heel hoog/ver, maar dat heb je ook niet nodig. Je kunt met een wifi-repeater het bereik vergroten.

Ik heb het nooit geprobeerd, en het is ook denk ik nog niet makkelijk om een vliegertouw of dun koperdraad over een tak heen te krijgen. Besturing van deze is makkelijk.


youtu.be/Z8_c704o6JE

https://www.coolblue.nl/product/814578/ ... y-dji.html
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Den Haag zet drones in voor inspectie

#32 Bericht door pa3met »

PH2X schreef: 15 dec 2023, 16:04 Reden van dronecontroles:

Lastig bereikbare plekken
buitenkant en het aantal ramen en afmetingen bepaald.


da's de overheid. lekker vaag houden. Want wat is lastig.... voor iemand in een rolstoel bv wel. Punt overigens, waar werden dan evt foto's van gemaakt en waarom?

Tijdens de aanbouw van de buren en nog een stel in de straat is vergunningstechnisch bv de kleur van de afbouw en de maatvoering, aantallen ramen bepaald.
Hier is het best lastig om dat te bekijken. Dan moet je iemand's tuin in klimmen.

(en het mooie is: dat mag ook, wettelijk, leuk he?)

Lijkt mij in dit geval geen goede reden geweest. De plek was niet moeilijk toegankelijk. Was vanaf de straat zo te zien (gemeente, doe eerst een streetview) en de overlast was enorm, want door het afzetten van de straat, de of het bord(en) met 'drone activiteiten' (inclusief spatiefout, want 'droneactiviteiten' is de correcte spelling) en de buurt die uitliep om te kijken, zorgt juist voor overlast.


los van of de foto ter plekke gemaakt is en dat bord er stond, ik weet uit ervaring dat als je een drone hoog in de lucht hebt hangen (en dus geen 10m ofzo) dan zien de meeste mensen dat ding niet eens, horen het ook niet. Ze zien mij dan weer wel, met controller in de hand.

Maar los van al dit soort gedoe:

Als je installatie op orde is, aannemende dat ze naar de antenne(s) keken, who cares (in dit geval), lata ze lekker. Ik heb een paar keer een man op het dak gehad, Ga je gang.
Diegene verderop, zat tegen te spartelen. En waarom dan...? nou omdat de regels die we helaas hebben..... niet gevolgd werden.

Je overal druk over maken is tegenwoordig een sport. Alsof mensen de afgelopen jaren een cursus korte lontjes gevolgd hebben.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Den Haag zet drones in voor inspectie

#33 Bericht door pa3met »

PA0ETE schreef: 17 dec 2023, 11:35 Deze is niet duur en kan wel wat dragen. Hij komt niet heel hoog/ver, maar dat heb je ook niet nodig. Je kunt met een wifi-repeater het bereik vergroten.

Ik heb het nooit geprobeerd, en het is ook denk ik nog niet makkelijk om een vliegertouw of dun koperdraad over een tak heen te krijgen. Besturing van deze is makkelijk.

https://www.coolblue.nl/product/814578/ ... y-dji.html
ik denk dat je deze drone zwaar overschat John... je mag jet wel proberen koperdraadje ofzo een meter of wat omhoog hijsen, voor de grap, dan lezen we het graag hier

"de avonturen/avonduren van John"
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Den Haag zet drones in voor inspectie

#34 Bericht door PA0ETE »

Mijn ervaring is anders. Ik gebruik 0,4 mm draad (ik werk uitstluitend QRP).

Ik héb deze drone. Sinds vier jaar.

Hoe lang heb jij die van jou?
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie