[Reacties bij] SPE Expert 1k3 Vers.2 with ATU like new

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

[Reacties bij] SPE Expert 1k3 Vers.2 with ATU like new

#1 Bericht door PA2S »

johnp schreef: 13 dec 2023, 01:33 (...)Ik leg het voor de qua intelligentie wat minder bedeelden en de mensen met een erg slecht geheugen nog éénmaal uit (...)
Waarom dit, John?

Dan qua inhoud: volgens de forum "regels" willen we niet meewerken aan illegaal gebruik. E is evident sprake van botsende belangen.

Zoals ik de "advertentie" lees, wordt een dikke eindtrap gezocht en die zal vast niet bedoeld zijn als shackversiering. In mijn ogen mag een stekeligheid wel eens worden geplaatst. Maar goed, kennelijk wegen andere belangen zwaarder.

Het zij zo. Maak je geen zorgen, ik zal me zeer terughoudend opstellen (lees: niet meer bijdragen).

73, GL.
Henk

Oscar
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:02

Re: SPE Expert 1k3 Vers.2 with ATU like new

#2 Bericht door Oscar »

dat is een aanname dat hij hem niet voor shack versiering zoekt.
net zoals het een aanname van mij is dat iedereen die een acom 2000 of 3000 heeft deze netjes op 400 watt laat draaien zodat de buizen niet slijten :roll:

Geen probleem met zijn oproep igg

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [Reacties bij] SPE Expert 1k3 Vers.2 with ATU like new

#3 Bericht door PA0ETE »

PA2S schreef: 13 dec 2023, 10:15
johnp schreef: 13 dec 2023, 01:33 (...)Ik leg het voor de qua intelligentie wat minder bedeelden en de mensen met een erg slecht geheugen nog éénmaal uit (...)
Waarom dit, John?

Dan qua inhoud: volgens de forum "regels" willen we niet meewerken aan illegaal gebruik. E is evident sprake van botsende belangen.

Zoals ik de "advertentie" lees, wordt een dikke eindtrap gezocht en die zal vast niet bedoeld zijn als shackversiering. In mijn ogen mag een stekeligheid wel eens worden geplaatst. Maar goed, kennelijk wegen andere belangen zwaarder.

Het zij zo. Maak je geen zorgen, ik zal me zeer terughoudend opstellen (lees: niet meer bijdragen).

73, GL.
Henk
Om te beginnen, ik ga er niet over. En ik ga wel over discussie over illegaal gebruik op het forum, maar de forumleden niet.

Als er zoiets speelt stuur dan een mail, bijv. naar mij of klik op het uitroepteken dat bij iedere post staat.

Maar het volgende: de verkoop van deze apparatuur in de EU is toegestaan, evenals het bezit hiervan. Ik weet niet of OM de apparatuur gebruikt, of hij een handelaar is (dan zou hij in een deel van de gevallen handelen in strijd met de forumvoorwaarden), of dat hij een apparaat verkoopt dat hij uit een recente nalatenschap verworven heeft.

Alles overwegende besloot ik niet tegen de advertentie op te treden.

Een opmerking over bijv. het aangebodene is dus irrelevant. Dat mag niet, maar is nog tot daaraan toe. Maar om iemand aan te spreken op een overtreding van de (Duitse) voorwaarden voor de amteurvergunning vind ik erger. Bovendien klopt het dus niet, want zoals ik al aangaf de verkoop van dit soort apparatuur is in Duitsland niet verboden, ook niet voor mensen zonder amateurcall.

Wat ook meespeelt is dat het hier een F-amateur is die (onterecht) een Duitse novice de les leest.

Daarnaast waren er meerdere forumleden die over de post klaagden via een mail of via het uitroepteken.

Ik treed extra stevig op omdat dat al de vijfde of de zesde keer is in het afgelopen halfjaar dat er dit soort opmerkingen in deze rubriek staan. Doorgaans merk ik het net iets later op, en dan staan er al vijftien of twintig antwoorden op. De vorige keer heb ik met zoveel woorden gesteld dat ik steviger zou optreden, en dat heb ik gedaan.

Voor de goede orde, dat is niet persoonlijk bedoeld. Je bent niet iemand die geregeld opvalt op het forum, integendeel. Dit ene feit, en dat ik er zo vaak tijd aan kwijt ben omdat het vaak gebeurt, en ook dat ik vorig maal zoveel gezegd heb als "nu is het genoeg geweest¨, is de reden dat ik het nu steviger zeg.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: [Reacties bij] SPE Expert 1k3 Vers.2 with ATU like new

#4 Bericht door PD2R »

Kleine aanvulling op het betoog van John:
Ik ben Novice amateur en heb een Acom 1000. Staat 97,5% van de tijd in de kast (geen shack versiering want lelijk) en komt enkel uit de kast voor onze jaarlijkse trip naar OZ (met twee F amateurs en in OZ is 1kW legaal) en de IARU HF Championship waar ik, in een groepje van 8 amateurs, de enige Novice ben.
Jaren geleden hadden enkele F-amateurs uit onze vriendengroep niet de liquide middelen om een lineair aan te schaffen. Ik destijds wel en zodoende is het ontstaan. Inmiddels zijn de rollen op financieel gebied overigens omgedraaid, het kan verkeren zullen we maar zeggen :mrgreen:

Ook het gebruik van dergelijke apparatuur is, onder bepaalde voorwaarden zoals de aanwezigheid van een F amateur, niet illegaal.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: [Reacties bij] SPE Expert 1k3 Vers.2 with ATU like new

#5 Bericht door TheoP »

Het is een onhebbelijke gewoonte van zendamateurs, om politie agent te willen zijn.
En vooral anderen de les te willen lezen.

Theo

Plaats reactie