De Veron weer duurder!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: De Veron weer duurder!

#31 Bericht door Frankyboy »

PA4WK schreef: 06 dec 2023, 16:32 Ik snap niet dat iedereen altijd over geld loopt te zeuren, als het nou van die gigantische bedragen waren, snap ik het maar dat is het niet.
Volgens mij zeuren mensen tegenwoordig om lekker te kunnen zeuren, als je niet over alles en iedereen loopt te zeuren hoor je er volgens mij niet bij.
Probeer een beetje gelukkig te zijn in je leven voor zover je daar zelf iets aan kunt doen, dat is vele malen belangrijk dan die paar euro.
De waarheid ligt wel in het midden.
Nee het is geen gigantisch bedrag, maar alles wordt duurder en wanneer je het geld niet meer kunt missen wordt het wel een probleem.
Geld maakt niet gelukkig eens, maar wanneer je het niet hebt kan het wel degelijk ongelukkig maken. Voorbeelden zat helaas.
We kunnen niet in de portemenee van een ander kijken.

Aan de andere kant heeft zeuren uiteraard geen zin, vind je het te duur moet je opzeggen.
Niet leuk misschien, maar soms moet je keuzes maken.

Het is hobby, geen levensonderhoud. (ok misschien is niet iedereen het daar mee eens :lol: )

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: De Veron weer duurder!

#32 Bericht door Gert_PA2LO »

Ik snap niet dat iedereen altijd over geld loopt te zeuren, als het nou van die gigantische bedragen waren, snap ik het maar dat is het niet.
Misschien goed om nog even te melden: voor leden waarvoor de contributie wél een probleem is, zijn er faciliteiten in de vorm van het VERON-fonds. Zie: https://www.veron.nl/vereniging/commiss ... ron-fonds/.
Laatst gewijzigd door Gert_PA2LO op 06 dec 2023, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#33 Bericht door TheoP »

Voor 2024 ben ik aan vergunningen zo een 1400 euro kwijt en daar zit die van zendamateur nog niet bij :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#34 Bericht door PA9X »

2 euro verhoging is nog minder dan de kosten van een PL-plug :x

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#35 Bericht door PE1PQX »

PD0MT schreef: 06 dec 2023, 11:20

Dan zijn dat ook zotte verenigingen. Geen abo aanbieden zonder papieren magazine en/of CD's aanbieden met cursussen erop is echt idioot en niet van deze tijd. Die 2 Nederlandse verenigingen moeten fuseren en in het bestuur moet een max leeftijd gelden van de huidige pensioenleeftijd.
Ah, een DARU/DKARS mannetje dus... (inkoppertje)

Wees blij dat je wat te kiezen hebt..
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#36 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD0MT schreef: 06 dec 2023, 07:37 Ik wou lid worden maar ik kon het blad niet electronisch krijgen. Dat kon alleen maar als ik in het buitenland woon :shock: :oops:
Toen wou ik de morse cursus gaan doen maar ik heb geen CD speler. Downloaden kan niet.
Wat een zotte club. :?
Oh, en dat gezeur over de kosten helpt niet. Doe wat aan je inkomsten.

"Ik wou lid worden maar ik kon het blad niet electronisch krijgen. Dat kon alleen maar als ik in het buitenland woon"

Dus het kan wel digitaal ?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: De Veron weer duurder!

#37 Bericht door PE1KEL »

PA9X schreef: 06 dec 2023, 19:36 2 euro verhoging is nog minder dan de kosten van een PL-plug :x
Ondertussen een nieuw contract bij Essent moeten afsluiten.
Mag nu 60 PL-pluggen meer per maand gaan betalen.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#38 Bericht door PA2RU »

andreph5c schreef: 06 dec 2023, 07:29 Ik bedoel maar, alles wordt duurder en de lonen in sommige beroepsgroepen blijven achter, om maar niet te spreken met mensen dia alleen maar aow hebben.

Verebigingen mieten zich eebs achter de oren gaan krabben, en vooral verenigingen die een concurrerende alternatief voor is die stukken goedkoper werkt.

En wat pqx ook al aan gaf de Electron zal beter zijn dat er naast een gedrukt exemplaar er ook een goedkoper digitaal abonnement gaat komen, zit zelf in de papier/ druk industrie en weet dat er nog fikse milieu verhogingen op het produceren er van aan zit te komen en dit door berekend gaat worden, en daar bij verzend de Veron de Elektron nog in een plastic zakje, mag straks ook niet meer en moet het in een papieren enveloppe worden gestuurd wat ook weeer de nodige kosten voor het verpakken met zich mee gaat brengen, waar door een blad als elektron straks ongeveer 13a15 euro per uitgebracht exemplaar gaat kosten , nu nog 6 euro. Wie kan dat nog betalen, er moet iets gebeuren !
Andre , ik begin dat gezeur van je een beetje zat te worden : ik heb jou al 2x eerder het advies gegeven om zitting te nemen in het bestuur.
Kennelijk doe je daar niks mee dus kruip asjeblieft terug onder de steen waar je vandaan komt..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#39 Bericht door PA2RU »

PE1PQX schreef: 06 dec 2023, 19:45
PD0MT schreef: 06 dec 2023, 11:20

Dan zijn dat ook zotte verenigingen. Geen abo aanbieden zonder papieren magazine en/of CD's aanbieden met cursussen erop is echt idioot en niet van deze tijd. Die 2 Nederlandse verenigingen moeten fuseren en in het bestuur moet een max leeftijd gelden van de huidige pensioenleeftijd.
Ah, een DARU/DKARS mannetje dus... (inkoppertje)

Wees blij dat je wat te kiezen hebt..
Foei , vrouw...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#40 Bericht door PA3DAT »

pe1rea schreef: 06 dec 2023, 15:29 Ik mis het papieren VRZA blad, het blijkt namelijk dat ik het digitale exemplaar -nooit- lees, terwijl ik het papieren exemplaar vd Veron af en toe in een gemakkelijk hoekje doorblader.
En die 53 euro?
Pffff

Straks hetzelfde gezeur over het licentiegeld, joh, ik betaal 3 licenties, 1 maal amateur en twee maal marifoon..
Lekker belangrijk..
Ik ben ook dubbellid (Veron en VRZA) maar lees ook CQPA al jaren niet meer. Die zit waarschijnlijk in de spambox van mijn Gmail-account :D
De Elektron lees ik meteen wanneer die door de bus valt, net als het Duitse Funk.

De xyl is Veronlid, dus eigenlijk is het haar Electron. Sinds kort ben ik voor € 20,00 per jaar opnieuw Veron-(gezins)lid geworden, krijg je ook nog een gratis lunch op de HF-dag! Dus eigenlijk kan de VRZA er na meer dan 40 jaar wel weer uit...
Oh ja, wij betalen dus ook 2 x € 54.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#41 Bericht door PA0BAK »

Even voor de goede orde:
Je mag lid zijn, het hoeft niet en het moet niet.
Het is dus vrije wil......... :twisted:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#42 Bericht door PE1PQX »

PA2RU schreef: 06 dec 2023, 21:55
PE1PQX schreef: 06 dec 2023, 19:45
PD0MT schreef: 06 dec 2023, 11:20

Dan zijn dat ook zotte verenigingen. Geen abo aanbieden zonder papieren magazine en/of CD's aanbieden met cursussen erop is echt idioot en niet van deze tijd. Die 2 Nederlandse verenigingen moeten fuseren en in het bestuur moet een max leeftijd gelden van de huidige pensioenleeftijd.
Ah, een DARU/DKARS mannetje dus... (inkoppertje)

Wees blij dat je wat te kiezen hebt..
Foei , vrouw...
Excuus... DARU/DKARS vrouwtje dus.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#43 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik verbaas mij over de amateurs die hier posten dat ze weer een nieuwe set hebben gekocht. En het gaat dan over niet geringe bedragen........Maar wel opmerkingen maken over lidmaatschap.
Nee, ik ben geen lid ( meer na 40 jaar)
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1396
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: De Veron weer duurder!

#44 Bericht door Thijzer »

Grappig dat in zulke discussies altijd wordt gezegd dat je dan maar in het bestuur moet gaan zitten. Het bestuur zit daar voor de leden en niet voor zichzelf. Je zult je grieven dus wel aan het bestuur moeten richten, niet aan een forum. Maar de jij-bak is een zwaktebod.

De gestegen kosten worden denk ik veroorzaakt door een duurder tijdschrift (drukwerk is akelig duurder geworden) maar ook de afdracht naar de afdelingen kan hoger geworden zijn door hogere huren van zaaltjes. Dus dat geld komt dan ten gunste van de leden, dus ook van de klagers.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#45 Bericht door PA2RU »

Thijzer schreef: 07 dec 2023, 14:02 Grappig dat in zulke discussies altijd wordt gezegd dat je dan maar in het bestuur moet gaan zitten. Het bestuur zit daar voor de leden en niet voor zichzelf.
Andre heeft al eens eerder tegen de veron aangetrapt hier op het forum..vooral het hoofdbestuur moet dat ontgelden..
De manier waarop hij dat doet raakt kant nog wal en is mijn inziens ook uiterst ondoordacht.
Moet nodig een schop onder z'n gat hebben.

Saillant detail is dat hij zowel veron als verza lid is ( niks mis mee ) maar loopt te jammeren over een verhoging van slechts enkele euro's die de veron van haar leden vraagt.
Hij vergeet ook even dat alles in het leven duurder wordt....
73 René PA2RU

Gesloten