De Veron weer duurder!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

De Veron weer duurder!

#1 Bericht door andreph5c »

Net de Electron gekregen met daar bij een brief dat de abonnement weer duurder wordt, en gaat 54 euro kosten.

Ben ook al jaren Vrza lid en die blijft goedkoop namelijk 25 euro

Zal de Veron met die verhoging zijn eigen graf aan het graven zijn en er mensen gaan overstappen op de VRZA?

Wordt het ook niet eens tijd dat leden van de Veron tijdens de algemene leden vergadering Met de vuist op tafel gaan slaan dat het zo niet meer kan en dat er besparende maatregelen moeten worden genomen om de kosten naar beneden te krijgen door bijvoorbeeld een digitale Electron in te voeren?
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: De Veron weer duurder!

#2 Bericht door PH7R »

:mrgreen: popcorn …..
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

pe1mix
Berichten: 476
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: De Veron weer duurder!

#3 Bericht door pe1mix »

Neem aan dat je ook je energiecontract hebt opgezegd en geen boodschappen meer doet? :lol:

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: De Veron weer duurder!

#4 Bericht door PH7R »

andreph5c schreef: 05 dec 2023, 20:04 Wordt het ook niet eens tijd dat leden van de Veron tijdens de algemene leden vergadering Met de vuist op tafel gaan slaan dat het zo niet meer kan en dat er besparende maatregelen moeten worden genomen om de kosten naar beneden te krijgen door bijvoorbeeld een digitale Electron in te voeren?
Iets met structuur zegt me dat dit niet in de ALV behandeld kan worden. En dat een groot aantal (oudere :lol: ) amateurs hun papieren Electron niet willen opgeven. Pleit al langer voor gediffentieerd lidmaatschap met optie Elekton pdf te downloaden of papier.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: De Veron weer duurder!

#5 Bericht door PA0VRA »

We gaan toch weer niet datzelfde gezeur krijgen als voorgaande jaren.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#6 Bericht door TheoP »

De toonzetting lijkt wel die kant weer op te gaan :mrgreen:
Slechte zaak, ouderwetse structuur, oude mannetjes op macht posities.
Star en zo voort, maar ik ga mij niet melden voor een bestuurs functie.

Zo is dat ook weer afgehandeld :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#7 Bericht door PE2AAB »

TheoP schreef: 05 dec 2023, 21:16 Star en zo voort, maar ik ga mij niet melden voor een bestuurs functie.

Zo is dat ook weer afgehandeld :mrgreen:

Theo
Dat is jammer Theo, juist dan zou je de door jouw gewenste veranderingen door kunnen voeren. En er zijn vacatures genoeg. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#8 Bericht door TheoP »

Ik heb niets gezegd over wat ik wil, heb alleen even samengevat wat de vorige keer zo ter sprake kwam.
En ja, ik vind het allemaal prima zo :mrgreen:
Mij hoor je niet klagen, of het moet over de tarieven gaan van de RDI.
Of van die andere rovers zoals het CvdM.

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#9 Bericht door PE1PQX »

Ik snap Theo wel, de manier hoe het bij de VERON gaat met voorstellen en er over stemmen vind ik ook verre van ideaal.
De leden zelf op persoonlijke titel kunnen direct bij de landelijke ALV (bij de VERON is dat dacht ik de VR, Verenigings Raad) geen invloed uitoefenen, alleen indirect via de afdeling waar ze lid van zijn.
Als jouw idee bij je lokale afdeling al afgeschoten wordt, wil het nog niet zeggen dat andere afdelingen het een slecht idee vinden. Maar komt het voorstel/idee dan ook bij de VR terecht?

Maar goed, dat is het onderwerp van dit topic niet.

Ik vind het periodiek van de VERON wel prettig om in de hand te hebben, gewoon een pakketje papier om eens door te neuzen. Dat papiergebruik (en daarbij de kosten van blad in het geheel) hoger wordt kan ik me wel indenken, alles wordt immers duurder. De keus voor digitaal en/of papier is dan een logische.
(Het papieren blad CQ-PA van de VRZA mis ik best wel, maar er is destijds democratisch bij een ALV besloten dat..... :wink: )

Het zal me ook niets verbazen als exact dezelfde discussie weer los barst als de nota voor je registratie op de mat ligt. Ook een jaarlijks terugkerend iets zo langzamerhand, bijna traditie als de nieuwjaarsduik zou ik willen beweren.

Theo noemt het al, terwijl ik dit zat te typen... :lol:
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE0DNY
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: De Veron weer duurder!

#10 Bericht door PE0DNY »

andreph5c schreef: 05 dec 2023, 20:04 Net de Electron gekregen met daar bij een brief dat de abonnement weer duurder wordt, en gaat 54 euro kosten.

Ben ook al jaren Vrza lid en die blijft goedkoop namelijk 25 euro

Zal de Veron met die verhoging zijn eigen graf aan het graven zijn en er mensen gaan overstappen op de VRZA?

Wordt het ook niet eens tijd dat leden van de Veron tijdens de algemene leden vergadering Met de vuist op tafel gaan slaan dat het zo niet meer kan en dat er besparende maatregelen moeten worden genomen om de kosten naar beneden te krijgen door bijvoorbeeld een digitale Electron in te voeren?
Is geen 54 maar 53 euro volgens elektron en maar 2 euro meer dan vorig jaar.
Als je om je heen naar andere prijsverhogingen kijkt dan is dit toch erg weinig.
En digitaal gaan werd ook bij de VRZA niet met gejuich ontvangen als ik me goed herinner.
Maak je liever druk om echt belangrijke dingen dan 2 euro per jaar voor de Veron.
73 Ynte

Thom PA9T
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: De Veron weer duurder!

#11 Bericht door Thom PA9T »

PE0DNY schreef: 05 dec 2023, 23:38 Maak je liever druk om echt belangrijke dingen dan 2 euro per jaar voor de Veron.
Dat dus... Leuk tijdschrift, prima vereniging.

De VERON is veruit de goedkoopste vereniging waar ik lid van ben! Slechts 53 Euries, krijg je een leuk tijdschrift voor, QSL service en je belangen worden behartigd op wereldtoneel. Koopje! Zelfs de Scouting (ook al niet duur!) kost al ruim 100 euro per jaar. Wacht maar tot je op tennis gaat, daar kun je wel 10 Veron abbo's voor nemen :lol:

..en gaat terug naar de orde van de dag...70cm aan...in een poging om geen banden te verliezen

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#12 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Even wat langer sparen voor een nieuwe set. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: De Veron weer duurder!

#13 Bericht door andreph5c »

Ik bedoel maar, alles wordt duurder en de lonen in sommige beroepsgroepen blijven achter, om maar niet te spreken met mensen dia alleen maar aow hebben.

Verebigingen mieten zich eebs achter de oren gaan krabben, en vooral verenigingen die een concurrerende alternatief voor is die stukken goedkoper werkt.

En wat pqx ook al aan gaf de Electron zal beter zijn dat er naast een gedrukt exemplaar er ook een goedkoper digitaal abonnement gaat komen, zit zelf in de papier/ druk industrie en weet dat er nog fikse milieu verhogingen op het produceren er van aan zit te komen en dit door berekend gaat worden, en daar bij verzend de Veron de Elektron nog in een plastic zakje, mag straks ook niet meer en moet het in een papieren enveloppe worden gestuurd wat ook weeer de nodige kosten voor het verpakken met zich mee gaat brengen, waar door een blad als elektron straks ongeveer 13a15 euro per uitgebracht exemplaar gaat kosten , nu nog 6 euro. Wie kan dat nog betalen, er moet iets gebeuren !
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: De Veron weer duurder!

#14 Bericht door PE7K »

Ik wou lid worden maar ik kon het blad niet electronisch krijgen. Dat kon alleen maar als ik in het buitenland woon :shock: :oops:
Toen wou ik de morse cursus gaan doen maar ik heb geen CD speler. Downloaden kan niet.
Wat een zotte club. :?
Oh, en dat gezeur over de kosten helpt niet. Doe wat aan je inkomsten.
73, Mariëtte https://pe7k.com/

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#15 Bericht door PA3CQN »

andreph5c schreef: 05 dec 2023, 20:04 Net de Electron gekregen met daar bij een brief dat de abonnement weer duurder wordt, en gaat 54 euro kosten.

Ben ook al jaren Vrza lid en die blijft goedkoop namelijk 25 euro
Dus VERON leden betalen als ik je goed begrijp 29 euro voor een papieren maandblad, wat neerkomt op nog geen 2,50 per blad.
Dat is minder dan een Donald Duck. Ik zou me meer zorgen maken over de milieu-impact dan de prijs.

@Theo Volgens mij heeft niet iedereen het sarcasme uit je eerste opmerking begrepen .. volgende keer maar een '/s' erachter zetten ;)
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gesloten