De Veron weer duurder!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: De Veron weer duurder!

#46 Bericht door pe1rea »

Juul - PE0GJG schreef: 07 dec 2023, 13:39 Ik verbaas mij over de amateurs die hier posten dat ze weer een nieuwe set hebben gekocht. En het gaat dan over niet geringe bedragen........Maar wel opmerkingen maken over lidmaatschap.
Nee, ik ben geen lid ( meer na 40 jaar)
Ik heb kortgeleden een nieuwe set gekocht, een FT710.
En ik ben lid van beide verenigingen, heb 3 zenderregistraties en zeur niet.
Hobby en dergelijke kost nu eenmaal geld.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: De Veron weer duurder!

#47 Bericht door PH7R »

pe1rea schreef: 07 dec 2023, 19:02 Hobby en dergelijke kost nu eenmaal geld.
En geld kun je niet meenemen in de kist/urn. Dus Carpe Diem!

Dus ja toch maar die IC7610 aangeschaft :mrgreen: . Plus een mooie PA voor (min) 400W.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: De Veron weer duurder!

#48 Bericht door Ron01 »

Frankyboy schreef: 06 dec 2023, 18:19
PA4WK schreef: 06 dec 2023, 16:32 Ik snap niet dat iedereen altijd over geld loopt te zeuren, als het nou van die gigantische bedragen waren, snap ik het maar dat is het niet.
Volgens mij zeuren mensen tegenwoordig om lekker te kunnen zeuren, als je niet over alles en iedereen loopt te zeuren hoor je er volgens mij niet bij.
Probeer een beetje gelukkig te zijn in je leven voor zover je daar zelf iets aan kunt doen, dat is vele malen belangrijk dan die paar euro.
De waarheid ligt wel in het midden.
Nee het is geen gigantisch bedrag, maar alles wordt duurder en wanneer je het geld niet meer kunt missen wordt het wel een probleem.
Geld maakt niet gelukkig eens, maar wanneer je het niet hebt kan het wel degelijk ongelukkig maken. Voorbeelden zat helaas.
We kunnen niet in de portemenee van een ander kijken.

Aan de andere kant heeft zeuren uiteraard geen zin, vind je het te duur moet je opzeggen.
Niet leuk misschien, maar soms moet je keuzes maken.

Het is hobby, geen levensonderhoud. (ok misschien is niet iedereen het daar mee eens :lol: )
Nee, het gaat niet om astronomische bedragen,
Maar men klaagt wel over de afname van leden. En bij mensen waarbij wél elke euro telt snap ik de reacties wel.
Ik zie reacties voorbij komen van leden die het allemaal kort door de bocht vinden "voor dat geld heb je een PL plug", en eigenlijk vind ik dat niet kunnen. Je kunt iemand niet in zijn/haar portemonnee kijken en zet dan iemand buiten spel. Voor het geld van een pl plug kan iemand een kleine maaltijd hebben.
Ook ik heb het niet breed, maak daar geen geheim van en moet elke aankoop serieus overwegen dus begrijp dat elke verhoging, hoe klein dan ook impact kan hebben.
Als je geen moeite met verhoging van contributie hebt is dat heel fijn voor je, maar oordeel niet over mensen die niet die luxe hebben.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#49 Bericht door PA2RU »

We hebben het over 2 euro op jaarbasis , naar boven afgerond 17ct per maand
Aan de andere kant reageert de topicstarter ook niet meer....ik zou voor willen stellen dat een modder eter dit draadje op slot doet..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: De Veron weer duurder!

#50 Bericht door DC4CP »

DARC kost jaarlijk 105,00€.

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: De Veron weer duurder!

#51 Bericht door pa5wil »

De NVRA in Haarlem is 100 euro per jaar.
Wil

PA3ECZ
Berichten: 684
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: De Veron weer duurder!

#52 Bericht door PA3ECZ »

PA2RU schreef: 07 dec 2023, 23:41 We hebben het over 2 euro op jaarbasis , naar boven afgerond 17ct per maand
Aan de andere kant reageert de topicstarter ook niet meer....ik zou voor willen stellen dat een modder eter dit draadje op slot doet..

Ja, heb je gelijk in René, wat een gezemel om die €2,00
Op slot die handel!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: De Veron weer duurder!

#53 Bericht door TheoP »

Over geld kun je grote bomen over opzetten, wat is rijk en wat niet?
Maar als ik zie dat mensen wel onder de plakplaatjes zitten en naar de voedselbank gaan?
Dan denk ik (denken is niet goed) waren die plak plaatjes gratis?
Het zijn keuzes, ook als je weinig hebt en een beroemd tegeltjes wijsheid luid ook:
"Kiezen is verliezen"
De diepere boodschap hier uit is, dat je niet alles kunt hebben en doen.
Ik wil ook wel een nieuwe auto of een keer in een vliegtuig zitten, maar die keus maak ik niet.
Omdat ik geld aan iets anders uit geef, mijn passie staat op nummer 1 bij mij.

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#54 Bericht door PE1PQX »

TheoP schreef: 08 dec 2023, 09:56 Over geld kun je grote bomen over opzetten, wat is rijk en wat niet?
Maar als ik zie dat mensen wel onder de plakplaatjes zitten en naar de voedselbank gaan?
Dan denk ik (denken is niet goed) waren die plak plaatjes gratis?
Het zijn keuzes, ook als je weinig hebt en een beroemd tegeltjes wijsheid luid ook:
"Kiezen is verliezen"
De diepere boodschap hier uit is, dat je niet alles kunt hebben en doen.
Ik wil ook wel een nieuwe auto of een keer in een vliegtuig zitten, maar die keus maak ik niet.
Omdat ik geld aan iets anders uit geef, mijn passie staat op nummer 1 bij mij.

Theo
Dit vind ik wel een beetje erg kort door de bocht.
Dat een persoon onder het inkt zit wil niet zeggen dat dit ook de reden is dat ze de voedselbank moeten bezoeken.
Denk eens aan toe toeslagenellende?

Maar goed, AUB het slotje er op, gaat weer helemaal nergens over.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: De Veron weer duurder!

#55 Bericht door PE2AAB »

[mod]Op veler verzoek sluiten we dit topic. Contributie van de Veron stijgt met € 2,00 per jaar. Reden is compensatie voor de afdelingen vanwege toenemende bankkosten, zaalhuur kosten en kosten die besturen moeten maken om te kunnen blijven draaien (denk aan vergoedingen/presentjes voor sprekers, reiskosten voor sprekers, ja zelfs de batterijen van de draadloze microfoon enz.) Alles is duurder geworden, zo ook de jaarlijkse bijdrage voor het Veron lidmaatschap.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gesloten