Opheffing DARU

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#16 Bericht door Juul - PE0GJG »

pa3a schreef: 17 nov 2023, 15:01
Juul - PE0GJG schreef: 17 nov 2023, 13:11 Ik vind het jammer. Heb wel de afgelopen jaren een aantal bijdragen geleverd die bij Electron geen kans maakten, helaas.
Ik heb ook een serie artikelen naar DARU Magazine gestuurd om dat op gang te helpen. Over hoe je nog meer zaken kunt meten dan alleen SWR-achtige zaken.
Maar gelukkig staat het, als de DARU site uit de lucht gaat, nog op mijn eigen site in NL en ENG.
https://pa3a.nl/nanovna-metingen-and-sm ... -articles/


Goed gedaan Arie. Wij hebben tenminste een positieve bijdrage geleverd. In de jaren 80 heb ik ook een fiks aantal artikelen geleverd voor Electron samen met Niek PA0KWY †

Het "voordeel" van DKARS-DARU was dat het inzenden veel eenvoudiger is - was en ik doe geen "beroep" op rechten (copyright).
Dat deed ik bij Electron ook niet.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#17 Bericht door PE1PQX »

pd1ahm schreef: 17 nov 2023, 17:03 Het staat ook op de Facebook pagina van de DARU.
nu ook op de website.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Opheffing DARU

#18 Bericht door PG7VG »

Het is zeker jammer, mij persoonlijk heeft de DKARS enorm geholpen met de hobby.
Dan is het altijd treurig om te zien dat ondanks alle inspanningen het niet levensvatbaar was.

Jammer is het.
73, Peter.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 847
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Opheffing DARU

#19 Bericht door Rene - pg3r »

Juul - PE0GJG schreef: 17 nov 2023, 18:43 In de jaren 80 heb ik ook een fiks aantal artikelen geleverd voor Electron samen met Niek PA0KWY †
Ik heb je artikelen over transistoreindtrappen zeer gewaardeerd.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#20 Bericht door elsinga »

Jammer en inderdaad, een vereniging maak je samen. Ook ik heb een aantal artikelen in het DARU magazine geregeld. En eentje is door onze zuiderburen overgenomen in hun magazine. Dikke prima, ik ben standaard van het delen. Gelukkig staan ze ook op mijn site.

En ik heb overwogen om bestuurlijk iets bij DARU te gaan doen, maar ik ben al 3x voorzitter bij scouting en daar houdt de lijst met functies nog niet op... De factor tijd was toch wel een belemmering.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#21 Bericht door Juul - PE0GJG »

Rene - pg3r schreef: 17 nov 2023, 22:12
Juul - PE0GJG schreef: 17 nov 2023, 18:43 In de jaren 80 heb ik ook een fiks aantal artikelen geleverd voor Electron samen met Niek PA0KWY †
Ik heb je artikelen over transistoreindtrappen zeer gewaardeerd.
Dank Rene. Ik heb er samen met Niek erg veel plezier aan beleefd. Niek is helaas enkele jaren terug overleden. Veel te vroeg. Hij werkte bij de TH - Delft afd Geodesie in Kootwijk.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#22 Bericht door PA0ETE »

elsinga schreef: 18 nov 2023, 08:20 Jammer en inderdaad, een vereniging maak je samen. Ook ik heb een aantal artikelen in het DARU magazine geregeld. En eentje is door onze zuiderburen overgenomen in hun magazine. Dikke prima, ik ben standaard van het delen. Gelukkig staan ze ook op mijn site.

En ik heb overwogen om bestuurlijk iets bij DARU te gaan doen, maar ik ben al 3x voorzitter bij scouting en daar houdt de lijst met functies nog niet op... De factor tijd was toch wel een belemmering.
Ik heb overwogen om aan te bieden het blad voort te zetten, maar het is voor mij alleen gewoon teveel werk. Met drie of vier samen zou ik het doen, als we niet hoeven te reizen om te vergaderen tenminste. Ik heb in de tijd van DKARS heel in het begin ook wat assistentie verleend om het blad op te zetten.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#23 Bericht door coolepascal »

pe1hzg schreef: 17 nov 2023, 14:16
Wat heb *jij* recent bijgedragen?

Geert Jan
* Twee en half jaar, elke maand een artikel voor het maand blad bijgedragen (En ik was niet eens lid).
* In mijn lokale regio doe ik nog een amateur projectje met een een klein groepje van (anonieme) amateurs.
* Met amateurs in den landen ontwikkel ik een paar amateur projectjes.
* Help amateurs met het behalen van hun N of F licentie.
* Ondersteun amateurs met technische vragen.

Hmmm ik denk dat ik mijn bijdrage wel lever.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA1RMY
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2016, 14:47
Roepletters: PA1RMY
Locatie: JO22IA

Re: Opheffing DARU

#24 Bericht door PA1RMY »

coolepascal schreef: 28 dec 2023, 20:42
* Twee en half jaar, elke maand een artikel voor het maand blad bijgedragen (En ik was niet eens lid).
En niet zomaar artikelen. Het waren echt mijn favoriete artikelen.
Uit één van deze artikelen:

"Marktplaats, Ebay, weet ik veel waar het vandaan kwam, het stond ineens in m'n woonkamer."

Ik zal ze missen. Ik hoop dat je verder kunt publiceren in een ander blad.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#25 Bericht door PA0BAK »

PA1RMY schreef: 29 dec 2023, 11:27Ik hoop dat je verder kunt publiceren in een ander blad.
De kracht van publicaties van de DARU was (voor mij) dat er geen auteursrechten op de artikelen stond, tenzij dit werd aangegeven.
Overname en/of doorgeven was mogelijk, waardoor de artikelen bekender konden worden.
Helaas was de DARU daarin (bijna) de enige.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#26 Bericht door PE1PQX »

Excuus voor het off topic gaan

@PA0BAK: je kunt ook zelf een website opzetten en daar je artikelen aanbieden.

Trouwens, als ik iets schrijf voor de Electron, blijft ten allen tijde de auteursrechten bij mij en niet bij de VERON.
Als ik besluit het zelfde verhaal ook in de CQ-PA te publiceren, kan de VERON mij onmogelijk tegen houden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Opheffing DARU

#27 Bericht door PA0BAK »

PE1PQX schreef: 29 dec 2023, 22:55 @PA0BAK: je kunt ook zelf een website opzetten en daar je artikelen aanbieden.
Net andersom, artikelen van de DARU mochten in de meeste gevallen overgenomen worden op een eigen website.
Zelfs een bronvermelding was niet verplicht
DARU schreef:Op deze website berust geen copyright. Bij overname graag wel altijd als bronvermelding opnemen
Wel staat onderaan de pagina het copy teken © maar dat heeft in Europa geen juridische betekenis en wordt ook tegengesproken in de tekst op de website.
Het gaat over een hobby, dus (vind ik dat) auteursrechten daar niet in thuis horen, tenzij ..........

Ter info: copyright of auteursrecht hoef je niet te vermelden, dat heb je automatisch wanneer je iets schrijft.
Behalve wanneer je een overheid bent, dan heb je geen auteursrechten, tenzij je het vermeldt.
Logisch, want de overheden worden door de burgers betaald.
Een samenwerkingsverband en een gemeenschappelijke regeling van overheden zijn ook overheden, daar gelden deze regels dus ook voor.

Nu weer OnTopic?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Opheffing DARU

#28 Bericht door PA0MJM »

Waarom kan al die positieve energie, beschreven in dit draadje, niet onder 1 vlag uitgedragen worden? Het gaat toch altijd over iets in of rond zendamateurisme? We hebben toch dezelfde hobby, die ons verenigd?

Waarom moet er toch steeds weer een eigen clubje gesticht?

Ja ik ken aardig de historieën der verenigingen. Maar elke keer denk ik als ik de reden (terug)lees van elkaar in de haren vliegen en er weer een afsplifting plaats vind: was dat nou zó belangrijk om t zo hoog op te spelen?
De RDI/AT/RCD vindt óf prachtig (verdeel en heers) óf lastig (naar wie moeten ze luisteren?)

We zijn met z'n 13000-den. Met 13000 meningen. Iedereen zijn eigen gelijk, maar het per sé willen krijgen is zo'n verschrikkelijk negatieve energie.

My 2 cents.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Opheffing DARU

#29 Bericht door TheoP »

Dat is oud zeer en heeft met geld te maken van erg rijke zendamateurs uit Groningen.
Dat zit diep, erg diep :D

Theo

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Opheffing DARU

#30 Bericht door PA1WBU »

En hoe lang is dat geleden? (ik weet het echt niet!)

Plaats reactie