Enquête Overkoepelend Orgaan

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#31 Bericht door TheoP »

Je wilt dat er tegen opgetreden wordt.
Dat lees ik als niet mogen doen.

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#32 Bericht door PE1PQX »

Wat ik bedoel is dat als een bestuurslid van een vereniging op persoonlijke titel tegen de doelen van die vereniging aan trapt functioneert hij/zij gewoon niet.
Ik vind dat je als bestuurslid dit soort acties gewoon niet kunt permitteren, ook al is het op persoonlijke titel er zal altijd een link getrokken worden naar je bestuursfunctie.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#33 Bericht door PA0BAK »

PE1PQX schreef: 27 okt 2023, 19:33 Wat ik bedoel is dat als een bestuurslid van een vereniging op persoonlijke titel tegen de doelen van die vereniging aan trapt functioneert hij/zij gewoon niet.
Ik vind dat je als bestuurslid dit soort acties gewoon niet kunt permitteren, ook al is het op persoonlijke titel er zal altijd een link getrokken worden naar je bestuursfunctie.
Dan moet je nooit lid worden van een politieke partij.
Het is normaal, wanneer je het niet op alle punten onderling eens bent, dan is zo in het zakenleven, in de politiek en dus ook bij verenigingen.

Of het verstandig is om het zo naar buiten te brengen is een heel ander verhaal...........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#34 Bericht door PA3DAT »

Ook in de politiek kun je dat niet maken. Denk aan Mona Keizer, die in 2021 door Rutte uit het kabinet werd gezet omdat ze zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over het coronabeleid. :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#35 Bericht door TheoP »

En gewoon weer bij een ander als Princes binnen komen.
Zeer slechte metafoor!

Ik heb namelijk deze dame gehoord, vlammend betoog hoe erg het was met de aardbevingen.
Zij zou er voor zorgen dat de de mensen ontzorgt werden.
De volgende dag, in de 2e kamer, stemde ze TEGEN al deze regelingen.

Theo

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#36 Bericht door PA3DAT »

Maar daar ging het niet om Theo... :D
Het ging erom dat je dat ook in de politiek niet kunt maken, Mona was slechts een voorbeeldje.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#37 Bericht door TheoP »

Juist wel zij is is nu als 2e kandidaat op de lijst gekomen.
Dus het gaat wel degelijk hierom.!!
Monika lag al om meer reden niet goed, en dit was een goed sociale uitlegbare reden om haar te wippen.
Functie elders?

Theo

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#38 Bericht door TheoP »

PS beheer,ik heb deze discussie niet gewild.
Is te politiek getint, en daar mag en kun je een andere kijk op hebben.
Graag wissen in het geval van; veiligheid eerst.

Theo

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#39 Bericht door PA4WK »

Heren, hou nou eens op met al het trekken van (mogelijk) onjuiste conclusies, bovendien worden er meningen gegeven op basis van vermoedens.
De mening van Arie is naar mijn idee de enige juiste: De verdere stammenstrijd die zich naar aanleiding hiervan afspeelt ( ik zie het hier al aan de discussie)... jongens we hebben toch wel wat anders te doen. Beantwoord gewoon door enquête of niet en we horen het wel wat eruit komt.
73 Wim PA4WK lid van DARU en VRZA
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#40 Bericht door TheoP »

Vermoedens van een stammenstrijd?
De banden worden in steeds groter tempo versmeert met rommel.
De industrie heeft betere lobbyisten in dienst dan de zendamateurs.

De pijn zit hem er in dat er tijdens overleg situaties met de overheid, dit niet beperkt kan worden.
Er wordt alleen maar gepraat met de uitvoering instantie, en deze wordt zoveel mogelijk te vriend gehouden.
Wat dan ook niet lukt om begrijpend met elkaar om te gaan.

De politiek wordt niet bewerkt zo als de DARC wel doet en daar ook resultaten boekt.
Ik heb zo het vermoeden dat hier de pijn zit, zendamateurs die met de onwerkbare banden blijven zitten.
En zo hun hobby zien verpieteren.
En dat hele gedoe met internationaal overleg? Nog meer storing op de banden, een inperking van de banden.
De industrie belangen gaan voor, ik denk dat daar de pijn zit.
En dat mag je een stammen strijd noemen :D

Theo

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#41 Bericht door PA4WK »

Hoi Theo en anderen,
nee dan heb je mij verkeerd begrepen, of ik was niet duidelijk genoeg, de belangenbehartiging van zendamateurs moet inderdaad hoognodig verbeterd worden, en wel op elk niveau. Waar ik een beetje moeite mee heb is dat sommige amateurs dat voor het gemak terzijde schuiven en een discussie starten over het bestaan van de bestaande en toekomstige verenigingen.
Ik vind het nog niet zo gek hoor zoals in meer landen, meerdere grote en kleine verenigingen ieder met zijn eigen identiteit onder 1 paraplu.
Op die manier kan die overkoepelende laag zich bezig houden met wat ze gemeenschappelijk hebben, zoals bijvoorbeeld belangen behartiging, en kunnen de andere verenigingen zich bezig houden met andere zaken. Wat ik zelf best belangrijk vind, de eigen identiteit behouden en doen wat ze belangrijk vinden. Ik ben een voorstander van keuze mogelijkheden. Sluit je vooral aan bij een vereniging en afdeling van jou keuze, belangrijk is dat je ergens lid van bent waar je je fijn voelt.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#42 Bericht door pe1br »

Mijn mening is dat het niet zoveel verschil maakt of je nou een overkoepelend orgaan hebt of de huidige afvaardiging (bestaand uit vertegenwoordigers van Veron en VRZA).
Er is maar een beperkt aantal vrijwilligers onder de radio amateurs die bereid zijn en in staat zijn deze werkzaamheden uit te voeren.
Kijk ook naar de verkiezing van bestuursleden op zowel hoofdbestuur en afdelingsbestuur niveau, hoe je het clubje ook noemt het zijn toch weer dezelfde mensen die opstaan.
In het geval van de afvaardiging zullen deze mensen zeer waarschijnlijk niet zo'n probleem hebben om dit vanuit een Veron, VRZA of overkoepelend orgaan uit te voeren zolang ze de leden maar achter zich hebben staan en de belangen over kunnen brengen.

En laten we blij zijn dat deze mensen er zijn, het zijn vrijwilligers die hun eigen tijd willen steken in het vertegenwoordigen van onze belangen.
En laten we ons nou ook niet groter inschatten dan we zijn, we zijn een hobbyclub die helaas op moeten boxen tegen grote belangen van commerciële partijen en internationale belangen, dus als we af en toe eens iets winnen of weten te behouden mogen we onze handen dicht knijpen.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#43 Bericht door PA0BAK »

pe1br schreef: 28 okt 2023, 12:01 En laten we ons nou ook niet groter inschatten dan we zijn, we zijn een hobbyclub die helaas op moeten boxen tegen grote belangen van commerciële partijen en internationale belangen, dus als we af en toe eens iets winnen of weten te behouden mogen we onze handen dicht knijpen.
Bedenk daarbij wel, dat commerciële partijen wel gebruik maken van dingen die door amateurs ontwikkeld zijn.
Hierbij noem ik slechts één voorbeeld: FM
Er zijn echter vele dingen door amateurs ontwikkeld, zonder welke we nu niet meer kunnen :shock:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#44 Bericht door pe1br »

PA0BAK schreef: 28 okt 2023, 13:11 Bedenk daarbij wel, dat commerciële partijen wel gebruik maken van dingen die door amateurs ontwikkeld zijn.
Hierbij noem ik slechts één voorbeeld: FM
Er zijn echter vele dingen door amateurs ontwikkeld, zonder welke we nu niet meer kunnen :shock:
Het klopt dat de ontwikkeling gedaan is door een radio amateur maar de beste man was ook Amerikaanse elektrotechnisch ingenieur, radiopionier en uitvinder dus zijn belangen waren veel groter dan de ham radio gemeenschap, hij heeft niet voor niets octrooi aangevraagd op de uitvinding:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Edwin_Arm ... in%201918.
Denk je dat er nog iemand is die daar stil bij staat als er weer voor miljoenen aan frequenties geveild worden voor mobiele telefoon providers of wanneer er een nieuw GPS systeem moet worden ontwikkeld ?

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Enquête Overkoepelend Orgaan

#45 Bericht door PA0BAK »

pe1br schreef: 28 okt 2023, 13:36 Denk je dat er nog iemand is die daar stil bij staat als er weer voor miljoenen aan frequenties geveild worden voor mobiele telefoon providers of wanneer er een nieuw GPS systeem moet worden ontwikkeld ?
Daar zit nu net het probleem !
Als radiozendamateurs kunnen we best e.e.a. benadrukken, wat "we" allemaal ontwikkeld hebben, of geholpen hebben met een ontwikkeling.
We moeten duidelijk maken, dat "we" niet een groepje onbelangrijke techneuten zijn, waar niemand iets aan heeft............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie