dieptriest...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: dieptriest...

#31 Bericht door pc1mb »

PA1AIS schreef: 19 sep 2023, 09:43 Sterker nog:
Je zou kunnen denken dat de overheid met vooropgezette reden niet tot slecht handhaaft, omdat er een behoorlijk stuk economische activiteit mee gemoeid is. Zendamateurs claimen frequentiebanden en leveren niets op. Frequentie concessies en handel in EMC-loze teringzooi leveren wel heel veel op. En aangezien de RDI onder economische zaken valt, mogen ze de kip met de gouden eieren nooit slachten!
't verschil tussen een complotdenker en een 'gewoon' cynicus is, dat de complotdenker denkt dat al deze partijen doelbewust samenspannen tegen de zendamateur.
De "gewone" cynicus daarentegen, denkt dat economisch gewin het doel is, waarbij de zendamateur slechts "gevolgschade" lijdt.

Het verschil zit 'm in je perceptie van doel van de "dader" - en in de diepte van het eigen slachtofferschap. Als je dat herkent in wat anderen te zeggen, dan ga je zelf minder snel die grens over.

Een complot bestaat trouwens uit meerdere mensen, dus één doelbewust storende buurman is al helemaal geen complot, maar gewoon een ordinaire burenruzie.

Het lijkt me niet gezond als repeaters en rondes gebruikt worden voor het verspreiden van complottheorieën, maarja, vanouds worden ze wel o.a. bezocht door mensen die er vatbaar voor zijn. Probeer ze te herkennen zou ik zeggen. Reageren heeft geen zin, maar zo ga je er in elk geval zelf minder snel in mee.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dieptriest...

#32 Bericht door PA0ETE »

Hier nóg een bedrijf dat dit soort producten levert. Ze hebben zelfs een anti-anti-hoogfrequentsticker-sticker!

http://agentschaptele.com

:lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: dieptriest...

#33 Bericht door PA1AIS »

Alleen de WiFi spray ontbreekt nog.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: dieptriest...

#34 Bericht door PA3HMP »

Thom PA9T schreef: 01 okt 2023, 14:39 Wat ik oprecht heel jammer vindt, is dat dit topic al een paar weken actief is. Het voegt niet veel toe om te blijven reageren.

De reden waarom ik het extra jammer vindt, is dat oproepen om te helpen voor bijvoorbeeld jeugdevenementen als JOTA-JOTI maar ongeveer de helft van de reacties opleveren. Het zal niemand vreemd in de oren klinken als ik stel dat het helpen bij een jeugdevenement een stuk constructiever is voor het voortbestaan van onze hobby dan maar blijven reageren op dit topic.

Dus check allemaal:

viewtopic.php?f=21&t=26966
viewtopic.php?f=21&t=25997

73 :D
Thom
ach wat die ik de laatste 10 jaar al, oh ja, jota, en daarvoor nog het opleiden van mensen voor hun novice examen enz enz

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dieptriest...

#35 Bericht door PA0ETE »

Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar ik vraag me bij de reactie van Thom wel af waar deze kritiek op deze topic voor nodig is. Ik kan de frustratie nog wel begrijpen dat je er niet genoeg mensen voor krijgt. Maar het is een hobby. Als mensen dat nou niet zien zitten? Verder is het plaatsen van een incidentele post ergens qua inspanning en tijd ook nog iets heel anders dan met een JOTA meedoen, wat exclusief reistijd minstens zomaar meerdere uren kost.

Het lijkt een beetje op de kritiek die je ook wel hoort dat mensen min of meer verplicht van N naar F zouden moeten doorstromen. Ik ben van mening dat dit een hobby is. Vrijetijdsbesteding. Belangrijk is voor mij dat het ontspanning oplevert. OK sommigen zien het als een roeping. Maar anderen zien dat niet zo. Zelfs als je maar heel af en toe tijd aan deze hobby wilt of kunt besteden is dat helemaal ok.

Het is echt mogelijk om hier de grootst mogelijke onzin te posten en toch substantieel aan iets als de JOTA bij te dragen.

En bij mij ga ik alleen zelf over mijn agenda hoor :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: dieptriest...

#36 Bericht door PA1AIS »

Weet je wát triest is?
Dat dit topic al 3 pagina's door ettert.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: dieptriest...

#37 Bericht door PA9X »

PA1AIS schreef: 06 okt 2023, 14:23 Weet je wát triest is?
Dat dit topic al 3 pagina's door ettert.
Het is dieptriest...

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: dieptriest...

#38 Bericht door pe1rxq »

Is het triest als ik hier ook mee doe met het triest vinden? (Nog 7 posts en we zijn bij pagina 4)

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: dieptriest...

#39 Bericht door PA3FBO »

Het is diep, diep triest, zo nog 6, wie doet er mee :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: dieptriest...

#40 Bericht door PA9X »

Dit is pas dieptriest:

https://dieptriest.nl/

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dieptriest...

#41 Bericht door PA0ETE »

Het is dieptriest dat hierboven zo geageerd wordt tegen ieder's vrije keuze om het te hebben over wat voor triviaal onderwerp ook dat hij of zij belangrijk vindt (of onbelangrijk for that matter)...

:D
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: dieptriest...

#42 Bericht door PA3FBO »

PA9X schreef: 07 okt 2023, 19:32 Dit is pas dieptriest:

https://dieptriest.nl/
linkje gevolgd, gelukkig stond het geluid uit :mrgreen:

Plaats reactie