dieptriest...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Johan PD1JMB
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:25
Locatie: Utrecht

Re: dieptriest...

#16 Bericht door Johan PD1JMB »

Weinig verbazend, dat soort geOH hoor je ook vaak genoeg op PI2NOS.
http://www.dynode.nl - weblog over o.a. zendamateurisme, tevens site van Randstad Repeaters stream

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: dieptriest...

#17 Bericht door PA0LMD »

elsinga schreef: 19 sep 2023, 07:33
PA0LMD schreef: 18 sep 2023, 14:26 Nog triester , ik heb hier een KX3 met KXPA100 en die zijn niet eens van mij. :D
Maar die moeten toch "getest" worden? :mrgreen:
Zeker........eventjes en dan gauw retour eigenaar.
Meten is (z)weten

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: dieptriest...

#18 Bericht door PA0LMD »

TheoP schreef: 19 sep 2023, 08:48 als ze bij Leo staan, zit er vaak een briefje bij van wat niet meer werkt :mrgreen:

Theo
Ja, zoals het hoort keurig vooraf een reparatieformulier ingevuld.
Meten is (z)weten

sottezero
Berichten: 816
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: dieptriest...

#19 Bericht door sottezero »

Ik begrijp de reden maar kan in de bewoording wel bedenkingen vinden.
Door de polarisatie extreem zwart-wit te maken is er geen ruimte mee voor nuance en nadat er geen nuance meer is, komt de rest.

Overigens vind ik het wel opvallend dat derden-activiteiten bijna altijd in HAM banden plaats vindt, terwijl in andere regio's dit vaak gescheiden is.
Zo zit de FRS frequentie NIET in het toch al erg brede 70cm band van de VS die loopt (dacht ik) van 420-450MHz, terwijl wij hier van 430-440 mogen werken en dat moeten delen met zo'n beetje alle zonnepanelen, weerstations, deuropeners, afstandbedieningen en LPD portofoontjes...

Zo'n beetje elke radar en MRI spettert op de ham banden, gevolgd door CV ketels enz...
Waar eigenlijk niets aan gedaan wordt...
De beredenering dat er opzettelijk niets aan gedaan wordt is dan niet eens onlogisch.
De banden voor de radio frequenties, leverde 153 miljoen euro op... wat leveren de amateurs op? denk niet zoveel... Leven we in een communistische wereld of in een capitalistische wereld? Denk de laatste..

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: dieptriest...

#20 Bericht door PA1AIS »

If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: dieptriest...

#21 Bericht door pa3met »

Charles_ schreef: 18 sep 2023, 13:04 Afgelopen weekend luisterde ik naar een afdelingsronde en tot mijn verbazing blijkt de rondeleider een complotdenker te zijn. Hij zou er van overtuigd zijn dat allerhande stoorsignalen en ruisbulten bewust worden veroorzaakt door "derden". Dat iemand een complotdenker is zegt al iets over zijn verstandelijke vermogens. Maar om dan ook doodleuk in een afdelingsronde te verkondigen waarom er zoveel storingen zijn en daarbij overtuigd zijn dat er sprake is van opzet, vind ik niet kunnen. Zulke zaken hoor je niet in een ronde te verkondigen.

Nee, je zal van mij niet gaan horen om welke afdelingsronde het ging en wie de rondeleider was. Daar ben ik niet de aangewezen persoon voor.
Ik had 'n collega zendamateur die ooit bedacht dat het wel leuk was om, mij op banden te volgen en dan de antenne naar mijn antenne te draaien.
Ik in CW, hij op die frequentie in SSB de mic indrukken. Ja die carrier is wel hard als je nog geen 20m verderop woont.

a) doelbewust -- check
b) door een derde -- check

Volgens jouw definitie ben ik een complotdenker.

ik plaats bij sommige onderwerpen wel eens een vraagteken en ja ik weet dat we omringd zijn door idioten. Bij sommige onderwerpen ben ik dat ook vast.


Maar:

Allereerst is er geen wet overtreden dus is het prima dat de persoon dat vindt, roept whatever. Verder blijkt dat er een beste stapel complotdenkers zijn die -achteraf- gelijk kregen.


jouw overtuiging hoeft niet die van een ander te zijn. En ja, "we" zijn op de maan geweest. En ja, verschillende oorlogen zijn gevoerd met een ander narratief dan dat in eerste instantie geroepen werd en door "complotdenkers" als onwaar werden bevonde. Best wel knudde dat ze achteraf gelijk hadden, niet?


Kort samengevat... Niemand bepaalt voor een ander wat die moet denken of zeggen (*) en het is wellicht verstandig om dat niet hier te ventileren. Al zou het maar zijn dat je vroeg of laat ingehaald wordt door een gedachte of mening van jou waaruit dan blijkt dat de complotdenker gelijk heeft.

(*) wettelijk beschermd wat wel en niet kan.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: dieptriest...

#22 Bericht door PE1LGW »

Het lijkt mij dat een ronde leider een beetje objectief zou moeten zijn. En niet zijn eigen ideeën moet roepen.
En of dat waan ideeën zijn, laat ik even in het midden, je lokt mogelijk een ongewenste discussie uit.
Ik heb hier ook wel een mening over, maar welke dat is niet van belang.
Alleen als iemand daar om vraagt zal ik daar een antwoordt op geven.
En eigen mening hebben is niets mis mee, alleen hoe breng je dit.
Een ronde leider heeft twee petten op, zet op het juiste moment de juiste pet op.
Een degelijk probleem kan je ook anders brengen.

Mvg pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dieptriest...

#23 Bericht door PA0ETE »

I think it is a conspiracy, that is making up for all of these untrue conspiracy theories that are about today. And probably that is the only conspiracy of them that is really true...

(post van ondergetekende op Mastodon, gisteren :) )

Linkje naar deze post: https://wokka.be/@PA0ETE/111139530050377936
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: dieptriest...

#24 Bericht door PA3HMP »

ik zeg het al jaren, het zijn de aliens, ik zeg het aliens, ze stralen jullie bewust in met verkeerde informatie, ik heb er de oplossing voor gevonden, aluminium hoedjes, werkt perfect en voor slechts 250 euro maak ik er een op maat voor je, voor 25 euro extra inclusief call op de voorkant :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dieptriest...

#25 Bericht door PA0ETE »

Moet je de video die erbij hoort ook posten ;)


youtu.be/urglg3WimHA

:lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: dieptriest...

#26 Bericht door pe1br »

PA3HMP schreef: 29 sep 2023, 08:44 ik zeg het al jaren, het zijn de aliens, ik zeg het aliens, ze stralen jullie bewust in met verkeerde informatie, ik heb er de oplossing voor gevonden, aluminium hoedjes, werkt perfect en voor slechts 250 euro maak ik er een op maat voor je, voor 25 euro extra inclusief call op de voorkant :mrgreen:
Sorry je bent te laat, iemand anders heeft dit gat in de markt al gevuld: https://www.life-maxx.nl/winkel/
Er wordt kapitalen verdient met deze onzin.

Thom PA9T
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: dieptriest...

#27 Bericht door Thom PA9T »

Wat ik oprecht heel jammer vindt, is dat dit topic al een paar weken actief is. Het voegt niet veel toe om te blijven reageren.

De reden waarom ik het extra jammer vindt, is dat oproepen om te helpen voor bijvoorbeeld jeugdevenementen als JOTA-JOTI maar ongeveer de helft van de reacties opleveren. Het zal niemand vreemd in de oren klinken als ik stel dat het helpen bij een jeugdevenement een stuk constructiever is voor het voortbestaan van onze hobby dan maar blijven reageren op dit topic.

Dus check allemaal:

viewtopic.php?f=21&t=26966
viewtopic.php?f=21&t=25997

73 :D
Thom

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: dieptriest...

#28 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Je hebt helemaal een punt Thom.

Ik doe dit jaar mee in Vianen. Daar kostte het ook nogal moeite om mensen te krijgen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: dieptriest...

#29 Bericht door pe1rea »

Ik doe al jaaaren mee in Alkmaar, deze keer zelfs onder mijn call.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: dieptriest...

#30 Bericht door pe1br »

Thom PA9T schreef: 01 okt 2023, 14:39 De reden waarom ik het extra jammer vindt, is dat oproepen om te helpen voor bijvoorbeeld jeugdevenementen als JOTA-JOTI maar ongeveer de helft van de reacties opleveren.
Beetje rare vergelijking, ik denk dat de meeste amateurs die aan de Jota mee willen werken dit al wel doen dus er is niet zo veel op te antwoorden.
Ik zit al jaren bij dezelfde groep en dat zal niet zo snel veranderen, ik doe ook al jaren ATV dus we hebben ondertussen een aparte mast staan met ATV antennes, die setup zet je niet even snel ergens anders neer.

Plaats reactie