Bluetooth

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Bluetooth

#1 Bericht door Charles_ »

Bij discounterketen Action heb ik voor weinig geld een bluetooth hoofdtelefoon gekocht. Die kan ik probleemloos laten connecten met de notebook en met de smartphone. Maar hoe doe ik dat met amateurradio-sets? Die hebben geen bluetooth aan boord.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Bluetooth

#2 Bericht door PA9CW »

https://www.bol.com/nl/nl/p/dynabright- ... oductImage

Zoiets?
Hou wel rekening met iets vertraging. Ik heb het ooit geprobeerd op mijn set met CW, maar dat werkt niet vanwege de vertraging. Het is overigens wel een ander model wat ik heb. Er zit een klene accu in die je af en toe moet opladen.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Bluetooth

#3 Bericht door ON7RA »

Typ bluetooth module en één klik op google, en je zal verbaast zijn wat je allemaal ziet!!!
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Bluetooth

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Charles_ schreef: 05 jun 2023, 13:33 Maar hoe doe ik dat met amateurradio-sets? Die hebben geen bluetooth aan boord.
Er zijn sets waar je een module voor kan kopen, zoals de ID-4110, de FTM-100 dacht ik ook.
De IC-705 heeft het standaard, net zoals enkele portofoons.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Bluetooth

#5 Bericht door Charles_ »

Inderdaad. Echter, de waardering is laag en de reviews zijn overwegend negatief. Deze is geen aanrader, ook al vanwege de door jou reeds genoemde vertraging waar anderen kopers ook over spreken.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Bluetooth

#6 Bericht door PE2AAB »

Ik gebruik een AirFly als ik voor het werk met het vliegtuig reis.
Ik pair mijn AirPods ermee. Heel fijn ding. Niet goedkoop maar heb zelf geen vertragingsissues meegemaakt.

Let wel; ik heb het ding nog nooit in een transceiver geprikt. Zal eens een poging wagen.

Maar volgens mij kun je met een simpel audio 2 BT ding van onze Aziatische OnLine leverancier zo iets bestellen voor een acceptabel bedrag en hier zelf een jack kabeltje aansolderen. Wellicht zijn er zelfs kant en klare oplossingen verkrijgbaar zoals de AirFly o.g.

Voor nog geen €2,00 ligt ie bij je in huis…
€ 1,93 63% Off | 2 In 1 Draadloze Bluetooth 4.0 Transceiver Adapter 3.5Mm Auto Muziek Audio Aux Auto Bluetooth Ontvanger
https://a.aliexpress.com/_Ewol513
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Bluetooth

#7 Bericht door Charles_ »

Dank Rick voor je reactie. Voor 2 eurootjes roept de vraag op: hoe is dat mogelijk? :roll:
Ik koop of bestel bij voorkeur bij een Nederlandse leverancier zoals bijvoorbeeld Bol.com of Coolblue. Er zullen ongetwijfeld betere zijn dan het type uit de link die Tonnie heeft gegeven. En prima kwaliteit mag best iets kosten, dat hoeft geen vermogen te kosten volgens mij.

Het is gewoon verrekte handig om het QSO op balkonia te volgen ipv binnen te moeten zitten nabij de transceiver :D
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Plaats reactie