zendamateurs

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA1RA
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:07
Roepletters: PA1RA
Locatie: Eindhoven

zendamateurs

#1 Bericht door PA1RA »

Ik weet niet of ik er goed aan doe dit te delen. Gevaar voor oververhitting. Dus houd de evt. reacties netjes!
Dit kreeg ik toegestuurd van een kennis, een ingezonden stuk in de VPRO gids:
zendamateur_vprogids.jpeg
:shock:
73,
Rene
Pa1Ra

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: zendamateurs

#2 Bericht door pe1rea »

Ah, fijn, lekker ongenuanceerd door die dame.
Ik heb ook zo een buur gehad, 'die antenne bederft mijn uitzicht'.
Mijn opmerking, 'jouw gezicht bederft mijn uitzicht'* werd het inkoppertje waar ze niet op gerekend had.
Er zat nog een huis tussen haar woning en de mijne.


*] het was niet de eerste aanvaring, mijn auto was ook niet mooi genoeg volgens haar en zo, was een aanfluiting voor het straatbeeld.
Honda Accord en Suzuki Alto toen, tien tot 15 jaar nieuwer dan de auto van de naaste buur, zelf hadden ze geen auto.
Standaard zuur....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: zendamateurs

#3 Bericht door PH2LB »

Hmmm zou dat artikel (VPRO Gids #50, p18) zelf ook wel willen lezen. Als iemand dat heeft, houd ik me aanbevolen voor een PB

Edit : voor de digitale VPRO gids lezers . . . https://www.vprogids.nl/2022/50/inhoud/ ... uimte.html
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Cor - PA4Q
Berichten: 121
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: zendamateurs

#4 Bericht door Cor - PA4Q »

Laten we ons hier niet al te druk over maken.

De dame in kwestie ergert zich waarschijnlijk aan de antenne van haar buurman, zij is zich verder een tijdlang gaan zitten opwinden bij het volgen van een aantal (waarom doet ze dat?) forums en somt nu een aantal bij elkaar bedachte hinderlijke situaties op en schrijft haar zichzelf aangedane frustraties van zich af.
Sommige dingen kloppen ook wel, iemand die met een te hoog vermogen werkt zal niet snel gecorrigeerd worden en inderdaad onze gemiddelde leeftijd is aan de hoge kant en de meesten van ons zijn man. Niets om je over op te winden. Wel leuk dat ze ons een sterke lobby toekent, ik had het overleg van Veron, VRZA en DARU met het AT nooit zo beschouwd.

73, Cor PA4Q

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: zendamateurs

#5 Bericht door sottezero »

Ja, online inderdaad alleen voor leden..
Verder lezen?
Dat is mogelijk met een abonnement op de VPRO Gids in combinatie met een VPRO-account.
Wat ik dan weer dom vind... want als je alles achter de muur zet, hoe weten andere dan hoe goed je wel niet bent met kwaliteitsartikelen en nog betere reacties daarop :mrgreen: :twisted:

Ik vraag me ook serieus af hoe zo'n opmerking van zo'n vrouw in het blad komt... waren er gewoon echt GEEN andere opmerkingen van mensen voor (andere) artikelen?

Gebruikersavatar
PE4WJ
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 feb 2015, 18:06
Roepletters: PE4WJ

Re: zendamateurs

#6 Bericht door PE4WJ »

Gewoon negeren inderdaad, en vooral blij zijn met zo'n pracht artikel over onze hobby! Met dank aan de andere Wouter, PA3WEG en PD3EGE.

73,

Wouter Jan PE4WJ

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: zendamateurs

#7 Bericht door PE2AAB »

Deze kranige 70'er heeft helaas weinig om handen. Ze is een regelmatige 'poster' in o.a. het Eindhovens Dagblad en vertelt vanachter de Geraniums wat haar zoal dwarszit. O.a. de aanwezigheid van een opvang voor daklozen/verslaafden in haar wijk (ze is zelfs een petitie gestart om deze te (laten) sluiten), klaagt over mensen die (haard)hout stoken en ze heeft ook last van de vliegtuigen welke landen en opstijgen van een lokaal vliegveld.

Inderdaad; zoals mijn voorgangers ook al schreven. Dit zijn artikelen die je het beste kunt negeren.

P.S. Ze heeft het over deze antenne:
Antenne_EHV.png
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: zendamateurs

#8 Bericht door Gert_PA2LO »

De foto is uit 2016. De huidige situatie kan natuurlijk heel anders zijn.

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: zendamateurs

#9 Bericht door pa3met »

we kunnen met z'n allen deze vrouw afzeiken maar laten we even voor de grap hand in eigen boezem steken...


er zijn zendamateurs die masten met antennes hebben die over de daken van de buren uitsteken, voor het pand uitsteken, de hoogte stiekem een meter of 10 maken als "even niemand kijkt". Diezelfde zendamateurs die het ook grappig vinden om een youtube-filmpje te plaatsen dat een collega-amateur en de man zelf samen een eindtrap van 1.5 kW ver voorbij de 2 kW pushen. Daar komen vast wel wat meer blokgolven uit dan je denkt.

En diezelfde zendamateurs vinden het ook logisch dat als de tv van de buren aan- en uitgaan, dat je dan maar een printje moet loskoppelen van de tiptoetsen want bij zijn eigen televisie werkte dat ook.

En dan komt de instantie voorbij die deze amateurs dan een vermogensbeperking opleggen. Uiteraard mag de handhaving van het omgevingsloket niet meten op het dak.

Ook was het natuurlijk leuk om experimenten van andere zendamateurs dwars te zitten. carriers vlakbij cw stations bijvoorbeeld. Of gewoon de collega's op de banden volgen om daar te storen.

Bestaat er zo'n zendamateur? Yeps. ken ik 'm? Yeps. Is er een dossier bij de instanties? Yeps. Uiteindelijk na wat minder nette dingen richting zijn vrouw is hij verhuisd. Eind goed al goed.

Kijk, met dat soort fratsen, snap ik direct dat deze vrouw klaagt. Ik heb dat niet gedaan. Ik had er wel last van links en rechts.
En nee ik vertel niet wie het was.

just sayin....
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: zendamateurs

#10 Bericht door PA2RU »

Ik hoop van ganse harte dat ze hier ook mee leest , en die kans is zeer groot :mrgreen:
En over de laatste regels :
En volgens mij was er een XYL van een OM hier op het forum de zelfde mening toebedeeld : zij las op verzoek een draadje door en haar mening strookt aardig met die van deze schrijfster..weet alleen niet meer welk draadje dat was op dit forum..
Blijkbaar wel een kern van waarheid!
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: zendamateurs

#11 Bericht door pe1rea »

Och, laat ik het zo zeggen, er zijn heren hier op het forum die zich de regels over het forum best kunnen aantrekken..

Maar verder, ze leest als de zure buurvrouw die ik eens had.
Overal last van en gaarne bereid om je aan te geven.
Levensgevaarlijk in tijden van oorlog dat soort mensen, ze beseffen namelijk niet dat ze naast je staan voor het vuurpeloton.
Negeren, dat is het beste.

Btw, als iemand dat verhaal met Wouter WEG heeft, ik houd me aanbevolen in mijn email...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PD3EGE
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mar 2016, 11:00
Roepletters: PD3EGE

Re: zendamateurs

#12 Bericht door PD3EGE »

pe1rea schreef: 31 jan 2023, 21:13 Och, laat ik het zo zeggen, er zijn heren hier op het forum die zich de regels over het forum best kunnen aantrekken..

Maar verder, ze leest als de zure buurvrouw die ik eens had.
Overal last van en gaarne bereid om je aan te geven.
Levensgevaarlijk in tijden van oorlog dat soort mensen, ze beseffen namelijk niet dat ze naast je staan voor het vuurpeloton.
Negeren, dat is het beste.

Btw, als iemand dat verhaal met Wouter WEG heeft, ik houd me aanbevolen in mijn email...
Gemaild ;-)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: zendamateurs

#13 Bericht door pe1rea »

En ook hier, bedankt.
Ik ken Wouter in persoon, zat vroeger toen we een velddaggroepje hadden bij ons in het groepje.
Ook toen al met z'n 'melkpak in de ruimte'.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PA5BUK
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 dec 2011, 18:33
Roepletters: PA5BUK
Contacteer:

Re: zendamateurs

#14 Bericht door PA5BUK »

Ze heeft geen ongelijk.
Er zijn zendamateurs die opscheppen over hun versterker van enkele kWs. Maar de laatste keer dat ik keek in de gebruikersbepalingen stond daar nog steeds max 400W PEP. Wat loop je dan op te scheppen over je 4kW versterker?

Over antennes van de daken van de buren spannen kan ik niets zeggen. Het zou me niet verbazen als het wel eens voorkomt.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: zendamateurs

#15 Bericht door pe1rea »

In de regel gaat dat in overleg met de betreffende buren.
Maar een verzuurde buur even verderop hoeft dat niet te weten en kan dus vrolijk ongeïnformeerd verder zeuren.

Als ik mijn mast liet zakken op het dak zat ik op de nok vd buurman aan de antennes te sleutelen. (twee onder een kap)
Is nooit een probleem geweest, zijn internet kwam van mijn kabelinternet via een gaatje in de muur...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie