Pagina 2 van 2

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 27 jan 2023, 09:14
door PA1RLM
PostNL is hier een regelrechte ramp. De bezorger is een uiterst (klant)onvriendelijke man. Als hij al aanbelt dan moet ik de trap afrennen en de deur openen en als ik dan geluk heb zit hij nog net niet in de auto(tuin is 9 mtr diep. Dus aanbellen, omdraaien en teruglopen). En als je hem dan vraagt om je wat meer tijd te geven om de deur te openen kijg je, op een zeer arrogante wijze, te horen dat hij maar 30 seconden heeft voor een aflevering en dat mijn pakketje toch niet belangrijk is en dus geen haast heeft. De laatste weken is het zelfs zo dat ik in de App een melding krijg "Wij troffen u niet thuis. Uw pakket gaat naar de afhaal locatie". 2 keer zaten mijn dochter en ik gewoon in de huiskamer. Niemand gezien. Dit is nu schering en inslag. Kagen bij PostNL helpt niet. Je krijgt een geautomatiseerd bericht dat de bezorger er op aangesproken is. Hoe dan? Ik klaag net na de mislukte bezorging en krijg dat antwoord binnen 30 minuten. De bezorger is nog onderweg en heeft geen tijd voor een telefooen gesprek (aanname) hij heeft immers maar 30 seconden per bezorging en daar past een reprimande niet in..

Maar de hoofdoorzaak ligt eigenlijk bij PostNL. De bezorgers, vaak zelfstandig of in loondienst bij een koeriersbedrijf, moeten wel veel pakjes meenemen om nog iets te kunnen verdienen, Ze worden gewoon uitgebuit. Ook wij overwegen nu een pakket box aan de muur.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 27 jan 2023, 16:53
door pa3kc
f.jpg

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 27 jan 2023, 21:31
door PE1PQX
Even een tip voor de internationale bestellers/verzenders: 17-track.
Vul daar je track&trace code in, ook die je uit het buitenland krijgt en de site probeert de vervoerder te herkennen. Site is niet perfect, maar geeft vaak wel meer info.

Je krijgt veel meer info dan op de (on)bekende pakket tracking sites.

Verder heb ik toch wel een voorkeur voor PostNL, die bezorger hier komt fluitend de wijk in en is altijd wel vriendelijk en in voor een grapje.
Ik heb hem in ieder geval nog niet kunnen betrappen op sikkeneurig gedrag. Ook weet hij waar hij een pakketje kan neerleggen mocht ik even niet thuis zijn, en dat er een camera is die de boel bekijkt.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 28 jan 2023, 12:14
door PD2EW
.

Over PostNL en bezorging van pakjes via mijn brievenbus: dat gaat hier dan weer héél anders.

De bezorgers (meestal bezorgsters) komen hier nog wel eens met wat kleine brievenbuspakjes met onderdelen, voor mij of voor reparaties voor klanten.
Ze vertegenwoordigen een relatief lage waarde en worden veelal verstuurd vanuit het Aziatisch gedeelte van de wereld. Soms zijn die pakjes zo onhandig verpakt, dat ze eenvoudigweg niet door de brievenbus passen.
Als ik zoiets verwacht, dan hang ik voor de bezorger een instructiebriefje op bij de bel en dat gaat altijd goed.
Zelfs als ik het briefje vergeet, dan leggen ze de bestelling op eigen initiatief wel bij mijn achterdeur of werkplaats.
Da's dan wel weer TOP!

.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 28 jan 2023, 13:30
door pe1rea
Ik denk dat heel veel afhangt van het plaatselijk opperhoofd vd bezorgers.
Als dat een streber is die quota zal en moet halen dan heeft dat invloed op de bezorgers.
Een relaxt persoon, relaxte bezorgers.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 28 jan 2023, 14:17
door PA0LMD
Gaat prima hier met PostNL, ze komen dagelijks en ook als ik niet thuis ben zetten ze de pakketten voor de deur van de werkplaats.
Dat kan prima hier, niet zichtbaar vanaf de weg.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 28 jan 2023, 17:58
door Juul - PE0GJG
Inmiddels ons pakketje van post.NL gekregen. Was helemaal in Frankrijk en niet Frankrijk bij Harderwijk, onder Parijs geweest !!!!!!!
En weer terug dus.

Opgelost dus.

Wij hadden in in onze vorige woonplaats ook een erg aardige en slimme post.NL bezorger! Waarschijnlijk dezelfde als die bij Leo - 0LMD komt.

Dat is een "kanjer".

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 06:44
door PE9ZZ
Ik heb intussen een strategie. Ik krijg zoveel pakketjes over de vloer (reparaties) dat ik altijd de bezorger van welke pakketjesboer dan ook zo joviaal mogelijk bejegen. "Ooooh, wat fijn, money in the pocket! Hartstikke bedankt! Werkze en fijne dag verder!". Ik kan niet echt beoordelen of het werkt maar schaden doet het vast niet. Schelden op de blunders van ze doe ik wel in besloten kring. Zoals hier...

Tjerk, 9ZZ

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 08:01
door ON7RA
DHL, DPD, PostNL, bPost etc.
Er zal overal wel wat zijn, iedereen zal al wel eens ontevreden zijn geweest. Bij de meeste koerierdiensten en postbedrijven, kun je een account aanmaken en aangeven hoe en waar je je pakket laat bezorgen. Ik persoonlijk laat al mijn pakjes in een ophaalpunt bezorgen, nooit problemen mee gehad. Als het pakket in het ophaalpunt ligt, krijg ik een sms of email pakje beschikbaar bij ophaalpunt, met het adres er bij! Bij veel diensten kun je op je account toelating geven om het pakje bijv. als je niet thuis bent op een door jou aangegeven veilige plaats te leggen, dit moet via je account gebeuren. Een briefje aan de deur kan, maar om zichzelf in te dekken kan de bezorger dit weigeren en je pakket alsnog naar een afhaalpunt brengen die hem het meeste schikt. Om alle ellende te voorkomen heb ik besloten om alles te laten bezorgen in een afhaalpunt naar mijn keuze. bv. Bpost bezorgt alle pakjes in het postpunt Delhaize op 50 m van mijn deur, DPD levert alle pakjes in een afhaalpunt op 3 Km van bij mij, op 100 m heb ik een krantenzaak waar ook veel pakjes worden bezorgd. Tot nu toe heb ik met PostNL nog geen problemen gehad, ja dat een pakje één dag later wordt bezorgd dan de beloofde tijd, daar gaan we niet van wakker liggen toch.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 08:35
door pa3dsc
Een dag later is inderdaad geen probleem.
Bericht krijgen dat het is bezorgd en je hebt niets ontvangen is erg vervelend.
Betrouwbaarheid is in deze belangrijker dan snelheid.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 09:59
door PA3HMP
ach ik heb hier nog berichten van de postnl app dat er 6 maanden geleden een pakketje bezorgd zou gaan worden, ik denk dat de kleuter op de driewieler van postnl de weg is kwijtgeraakt.

krijg je een reactie terug van postnl dat je niet kan klagen want ik ben niet de verzender en je moet maar klagen bij de verzender, aangezien ik a:niet weet wie de verzender is(er komen hier meerder pakketjes aan) en b:de verzender gewoon het geld terug betaald na een paar maanden heeft dat dus geen nut en dat weten ze bij postnl

Hetzelfde is bij de brievenbus post, wel is de bezorger daarvan ontslagen maar de verdwenen brievenbus pakketjes nee daar gaan ze niet achteraan.

dat is de klantvriendelijkheid van postnl tegenwoordig, en het dan gek vinden dat ze steeds minder klanten krijgen.

de manier om ervoor te zorgen dat een pakketje niet verdwijnt is het om het in een belachelijk grote doos te stoppen zodat de stelende postnl medewerkers het niet zo maar in hun zak kunnen steken.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 11:44
door PA2EFR

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 12:33
door PA1AIS
Als ik nu vertel dat wij QRL matig 10-50 pakketten en pakjes per dag versturen, dan hoef ik hier niet te vertellen wat de ervaringen zin, die zijn te raden.

Laatst was er een bezorgwagen over een doosje met VHF radio's en portofoons gereden....?
Hoe?

Of een SDRplay die letterlijk een SDRplat was geworden, ook overheen gereden????

Regelmatig glasfiberantennes gebroken.

Re: Opgelet: PostNL blues

Geplaatst: 29 jan 2023, 14:44
door on4avt
Ik laat gewoonlijk alles in een afhaal punt bezorgen. Geen gedoe. Niet speciaal uitkijken. Wandelingetje achteraf. Opgelost. Ook van Bpost,GLS. Etc..