Certificaat verlopen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Certificaat verlopen

#1 Bericht door pe1br »

Het certificaat van de site is verlopen:
Afbeelding
Bijlagen
Screenshot at 2022-12-17 01-17-08.png

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#2 Bericht door PE2AAB »

Wordt aan gewerkt ;-)

Dank voor de melding. Even een nieuw 'Kwartje' erin.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Daarom de melding In Firefox.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Certificaat verlopen

#4 Bericht door pe1hzg »

Mischien een domme vraag: Als ik naar het (verlopen) certificaat kijk zie ik dat dit een certificaat van Sectigo is, een van de vele "certificaatboeren". Mijn vraag is waarom niet gekozen wordt voor letsencrypt, waarmee certificaten automatisch worden vernieuwd, en het is nog gratis ook. van de certificaten waar ik iets mee doe krijg ik alleen om de zoveel weken een mailtje dat de certifiate renewal weer gebeurd is.

Als er geld uitgegeven moet worden aan een certificatenboer, dan is mijn stem voor Honest Achmed's Used Cars and Certificates. Voor de motivatie, zie hier: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=647959

Geert Jan

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 779
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

melding: site is onveilig, sinds een week

#5 Bericht door Pd2Juz »

Sinds een kleine week, ontvang ik op mobiele telefoon ,en computer tijdens het willen inloggen, de melding: site is niet veilig.
Cybercriminelen proberen uw gegevens te stelen enz.
Ben ik de enige?
Iemand een oplossing/idee?
[mod]topics samengevoegd. Je omschreven probleem wordt veroorzaakt door bovenstaand issue. Wordt aan gewerkt[/mod]

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#6 Bericht door pe1cmo »

Ik heb heel moeilijk moeten doen om in te loggen (oude PC zonder beveiligingen die normaal niet aan internet hangt), want de beveiliging van mijn PC weigert gewoon om zendamateur.com te laten zien.

Dus graag weer aanpassen, kan ik er weer gewoon op.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#7 Bericht door PE2AAB »

Is een certificaat issue. Normaal werd deze automatisch verlengd maar er is klaarblijkelijk een kleine hickup. Wordt nagezien.

Overigens; met mijn webbrowser Firefox kreeg ik initieel een waarschuwing en kon ik klikken op 'risico aanvaarden'. Die instelling heeft de browser onthouden dus ik kan weer gewoon op de website. Enige is nu een symbool van een slotje met een uitroeptekentje in de URL balk.

Komt vanzelf weer in orde ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

on4ged
Berichten: 330
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#8 Bericht door on4ged »

Ik merk geen verschil bij voorheen, geen extra berichten enz.
Wel moet ik telkenmale terug inloggen hoewel ik "ONTHOUDEN" telkens aangevinkt heb.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: Certificaat verlopen

#9 Bericht door pa5wil »

Ik moet nu ook elke keer opnieuw inloggen, ondanks aanvinken onthouden.
Wil

Pelk
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: Certificaat verlopen

#10 Bericht door Pelk »

Mijn Bitdefender antivirus programma geeft de waarschuwing dat zendamateur.com een onveilige website is. Nadere info: verlopen certificaat. Totdat "het kwartje" valt, zie terug, moet ik twee keer met de muis klikken en bevestigen, dat ik echt deze "vreselijk gevaarlijke" website bezoeken wil.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#11 Bericht door PE2AAB »

:-)
Super gevaarlijk zelfs. Het heeft even tijd nodig. Let wel; alles op vrijwillige basis en dit forum is nog altijd vrij van reclame. Dat is een groot goed! Soms lopen zaken wellicht wat langzamer. Dat is het begrip dat we ervoor moeten opbrengen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Certificaat verlopen

#12 Bericht door PH7R »

En opgelost :mrgreen:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#13 Bericht door elsinga »

Met dank aan onze beheerders!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Certificaat verlopen

#14 Bericht door pe1br »

PE2AAB schreef: 17 dec 2022, 09:25 Wordt aan gewerkt ;-)

Dank voor de melding. Even een nieuw 'Kwartje' erin.
Kijk het kwartje is gevallen.
Vrijwilligers bedankt :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Certificaat verlopen

#15 Bericht door PA0ETE »

Mea culpa. En toch ook weer niet helemaal.

De korte versie is als volgt. Elk jaar krijg ik een mailtje om het certificaat te verlengen. Dat is nog ruim op tijd. Ik klik op een link, en het certificaat wordt verlengd.

Dit jaar kreeg ik geen mailtje. Ik vermoed dat dat is omdat de techniek van XS4ALL begin van dit jaar overgegaan is op die van KPN. Ik heb het afgelopen jaar enkele keren eerder problemen gehad met hun te scherp afgestelde spamfilter. Op hun site staat dat ze dat "om bestwil van de klanten" dus niet uitschakelen, en dat willen ze inderdaad niet doen. Een deel van de spamberichten komt in een mailbox, waar je gewoon bij kan, maar een ander deel word niet aan je doorgestuurd.

Het vermoeden is dat het verlengmailtje op deze manier niet bij mij is aangekomen. Het zat in elk geval ook niet in de spambox waar ik bij kan. Pascal krijgt de mailtjes ook, dus die heeft alsnog op de link geklikt, waarna een nieuw certificaat is opgestuurd. Echter naar een ander XS4ALL-adres, waar Pascal er geen kopie van krijgt. Omdat het verwerken van zo'n verzoek om verlenging enkele dagen duurt, wisten we pas laat zeker dat ook het certificaat niet aankwam.

Enkele mensen van het team hebben vandaag tijdelijk een ander certificaat aan het forum gekoppeld, waardoor het dus weer werkt. Ondertussen gaan we dus verder om het jaarlijkse certificaat bij Sertigo (waar we ook voor betalen) opnieuw in gebruik te nemen.

Ik had al besloten om vanaf januari mijn mail bij XS4ALL/KPN niet meer actief te gaan gebruiken. Dit vanwege de eerdere problemen met het spamfilter van de firma.

Mijn excuses voor het ongemak!
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie