status update bestelling bij Wimo

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

status update bestelling bij Wimo

#1 Bericht door andre »

Ik heb volgens mij voor het eerst iets bij Wimo besteld 2 dagen geleden. Nu denk ik dat dit wel een betrouwbare leverancier is, Wimo bestaat immers al vele jaren. Ik kan echter in mijn bestelling nergens een status update van deze bestelling vinden in hun webwinkel. Zie ik iets over het hoofd, is die functie er niet en moet ik gewoon afwachten, of iets anders....

Wie kent de procedure van Wimo?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: status update bestelling bij Wimo

#2 Bericht door PD5DJ »

Geduld hebben :-)

Je krijgt uiteindelijk een email zodra je bestelling de deur uit is.
Daarna is er een order update te vinden.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: status update bestelling bij Wimo

#3 Bericht door andre »

Aha, werken ze zo. Nou prima. Thanks Bjorn.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: status update bestelling bij Wimo

#4 Bericht door sottezero »

Ja, digitaal zijn ze nog niet in 1990 aangekomen.
Veel duitse leveranciers niet trouwens.
Zo vinden we het NL vrij normaal dat je een bestel bevestiging krijgt, daarna betaalbevestiging, dan het verzamelen klaar is en het klaar staat voor verzending, dan een tracking van de vervoerder, dan daadwerkelijk verzending, dan vervoerder die aangeeft dat hij de aanmelding omzet in een daadwerkelijke zending, dan een factuur van leverancier, dan weer melding van vervoerder met verwachtte levering, dan update levering, dan levering, dan melding van vervoerder dat ze geleverd hebben, dan de leverancier dat het bezorgd is... En dan nog een bericht of je een review wil doen.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: status update bestelling bij Wimo

#5 Bericht door andre »

hahahaha.....ja, zo is het glas altijd wel halfvol :D
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Snof
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mar 2020, 11:30

Re: status update bestelling bij Wimo

#6 Bericht door Snof »

En de andere helft half leeg :mrgreen:
Maar je moet even geduld hebben.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: status update bestelling bij Wimo

#7 Bericht door sottezero »

technisch is het glas altijd vol :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
itsme123
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 sep 2011, 18:56
Roepletters: PE1NIB
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: status update bestelling bij Wimo

#8 Bericht door itsme123 »

Ik denk dat Wimo een prima / betrouwbare leverancier is, inderdaad kan je zelf niet even checken met je account wat de status is, maar als je een bestelling hebt die in backorder is word je daar over geinformeerd en op hun website kan je bij het artikel zien wat de verwachte levertijd is, dat had ik recentelijk bij mijn bestelling. Maar toen die vertraagd werd kreeg ik van hen uit (dus niet op mijn verzoek) een mail of ik wilde wachten of geld terug, ik koos voor laatste omdat ik het elders wel direkt kon verkrijgen. (En het geld was binnen enkele dagen retour)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: status update bestelling bij Wimo

#9 Bericht door andre »

Vandaag, 4 werkdagen later is het dan overgedragen aan DPD. Nog een dag of 2 tot 3 geduld dus nog.... :lol:
Maar zoals verwacht komt het allemaal goed. Ik had ook niet anders verwacht van WiMo, maar wat jammer dat ze zo achteraan lopen op het gebied van 'communicatie' in hun webwinkel... :P
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: status update bestelling bij Wimo

#10 Bericht door on4avt »

Wimo heeft uitsluitend een webwinkel, sedert covid.
Ik ben er deze zomer een paar dingen gaan afhalen die ik had besteld.
Meer kon ik niet kopen.
Ik ben er vroegere jaren meerdere keren binnen geweest zonder afspraak.
Verleden jaar mocht ik zelfs de deur in de ingang niet binnen.
Ik heb daar al veel besteld ,maar nog nooit problemen gehad. het kan soms wel een beetje duren.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: status update bestelling bij Wimo

#11 Bericht door andre »

Jaren 80 had WiMo altijd al een van de grootste stands op de HAM beurs Friedriechshafen. Had dus zowieso wel alle vertrouwen, maar inderdaad, op het gebied van mail communicatie zijn ze in diezelfde jaren 80 blijven hangen...🤣
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie