Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#1 Bericht door pd0adl »

Besluit op een verzoek om informatie over communicatie en correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs, waaronder Veron (Vereniging voor Experimenteel Radio Onderzoek in Nederland) tussen 1 januari 2016 tot 11 augustus 2021. Het verzoek is gedaan op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ndamateurs

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#2 Bericht door pe1rea »

Mag ik vragen wat het nut is van deze beerput?
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Cor - PA4Q
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#3 Bericht door Cor - PA4Q »

Dit lijkt me een WOB-verzoek in een sleepnetvorm, alle communicatie en correspondentie met alle verenigingen en alle zendamateurs over een periode van vijf en een half jaar.
Dit maakt me toch wel nieuwsgierig naar de aanleiding tot dit verzoek en de doelstelling van de vraagstelling.
En nu het verzoek is beantwoord zou ik ook wel willen weten welke conclusies uit verstrekte informatie kunnen worden getrokken.
Ik hoop dat de aanvrager wat duidelijkheid kan verschaffen, zodat wij niet in het duister hoeven tasten.

73, Cor - PA4Q

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#4 Bericht door pa3met »

ik ben ook benieuwd. Ik kan wel een gokje wagen maar dat valt niet zo lekker denk ik. Dus ... laat maar weten wat de reden is of de gedachtegang wat er los komt aan informatie.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

PH7R
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#5 Bericht door PH7R »

Ik moet zeggen dat bijlage 2 wel leuk is om te lezen qua meldingen en antwoorden :mrgreen: .
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#6 Bericht door andreph5c »

Zal het te maken hebben met een paar huidige hb bestuurders, waar van al 1 meer dan 40 jaar de dienst uit maakt binnen de Veron, en hoe het komt dat hij zo lang aan het roer staat`/

Daar naast is de Veron hb op zich een behoorlijke ivoren toren waar op de jaar vergadering na bijna niets vandaan komt, ze laten zich niet vaak horen en zien in de lande bij de afdelingen, en daar naast zou het getrapte systeem die de Veron hanteert wel eens een punt van discussie kunnen zijn , echt democratisch is dit niet.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#7 Bericht door pe1rxq »

Het is wel heel vergezocht om te denken dat je daar met een WOB verzoek bij de overheid wat wijzer over wordt.
Ben bijna bang voor de paranoia die je moet hebben om dat complot te bedenken.

Maar wat is er niet 'echt democratisch' aan een getrapt systeem van besturen? Zo'n beetje elk land werkt met een variant ervan. Tenzij je een purist bent die elke scheet met een referendum wilt regelen is een vorm van representatie gewoon nodig. Je kunt best discusieren over het aantal lagen en de exacte vorm, maar ondemocratisch is het echt niet.

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#8 Bericht door andreph5c »

pe1rxq schreef: 21 apr 2022, 19:19 Het is wel heel vergezocht om te denken dat je daar met een WOB verzoek bij de overheid wat wijzer over wordt.
Ben bijna bang voor de paranoia die je moet hebben om dat complot te bedenken.

Maar wat is er niet 'echt democratisch' aan een getrapt systeem van besturen? Zo'n beetje elk land werkt met een variant ervan. Tenzij je een purist bent die elke scheet met een referendum wilt regelen is een vorm van representatie gewoon nodig. Je kunt best discusieren over het aantal lagen en de exacte vorm, maar ondemocratisch is het echt niet.
Maar al die lagen kunnen het verhaal/ waar hijd verdraaien om zich zel buiten schot te laten of anderen te beschermen en dat is het ondemocratische er aan, mijns inziens zal de vr van de veron ook openbaar toegankelijk moeten zijn en niet zoals nu alleen een afgevaardigde van een afdeling die de boodschappen jongen moet spelen!
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#9 Bericht door pe1rxq »

Bedankt voor het vertrouwen!

Komend weekend ga ik weer lekker het halve land door om deel te nemen aan het grote complot.
In ruil voor een kop groentesoep houden we het HB weer in het zadel.
Misschien krijgen we nog wel een stukje taart bij de koffie als we de waarheid ver genoeg verdraaien

Was getekend, boodschappen jongen

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#10 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD0ADL legt hier wat neer. Er wordt al gevraagd wat het doel is. Vervolgens gaat het alle kanten.

Mensen, is zijn goede condities op HF. Veel leuker toch? :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#11 Bericht door Gert_PA2LO »

André, ik vind het toch buitengewoon knap van je dat je zo vaak een onderwerp dat hier op het forum geplaatst wordt weet om te buigen naar een sneer naar (het HB van) de VERON.

In 2020 gaf PA2RU je al eens een goed advies in een draadje dat (ook) over de democratische manier van besluitvorming in de verenigingen ging:
andreph5c schreef:
We moeten het huidige HB gewoon de hand reiken, gouden speld geven en erelid zonder contributie maken, maar wel op 1 voorwaarde, ze moeten aftreden en zich niet meer verkiesbaar stellen! Zo kunnen we de vereniging ( en vr ) moderniseren en klaarmaken voor de toekomst, in plaats van in het verleden blijven hangen!


PA2RU antwoorde:
Als je dat zo graag wil stel je zelf dan verkiesbaar voor een functie in het HB.
Wil je dat niet : ook goed maar schei uit met je gejengel..
Terug maar naar het onderwerp: wat zijn we nu wijzer geworden van het WOB verzoek?

- Dat het bestuur van PI4CC vergeten was om haar repeatervergunning te verlengen
- Dat twee amateurs op nogal onvolwassen wijze elkaar het leven zuur maakten (en dat voor de hele wereld ook op de dxclusters te volgen was)
- Dat een amateur uit Bergschenhoek zo gefrustreerd is geraakt van alle storing die hij ervaarde, dat hij uit pure emotie zelf ook maar storing ging veroorzaken.
- Vervolgens dat het formele contact met de verenigingen via (al openbare) verslagen van het amateuroverleg loopt en dat de verenigingen via dat overleg zich hard maken voor veel onderwerpen en teleurstelling uitspreken als onderwerpen te lang blijven liggen.
- Dat een groot aantal klachten m.b.t. RZAM's van het niveau "Rijdende rechter, kan dat zo maar?" zijn.

Poehee...wereldschokkend allemaal. Blij dat mijn belastingcentjes aan dit "recht op openbaarheid" zijn besteed en een medewerker van Agentschap Telecom tijd heeft mogen besteden aan het verzamelen van de stukken, in plaats van aan het uitvoeren van toezicht of oppakken van andere onderwerpen. Heel nuttig allemaal...

PG0DX
Berichten: 618
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:57
Roepletters: pg0dx
Locatie: Opende
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#12 Bericht door PG0DX »

Zal het te maken hebben met een paar huidige hb bestuurders, waar van al 1 meer dan 40 jaar de dienst uit maakt binnen de Veron, en hoe het komt dat hij zo lang aan het roer staat`/


FF snel gescand..

In de eerste tekst haal ik eruit dat er onderling gecommuniceerd is (en besloten tot), het beperken van het WOB verzoek met tot: storing (gerelateerd aan geregistreerde zendamateurs), en de communiciatie met betrekking tot de vereningen (specifiek niet beperkt tot Veron).


Op die "beperking van het verzoek" is geen bezwaar gekomen, verzoek was duidelijk volgens aanvrager.

Het antwoord richt zich dus voornamelijk op storing met betrekking tot zendamateurs en de communicatie hierover.
Het initieele verzoek reikte verder, voornamelijk qua "storing" (ook C2000 e.d.)

Ik "veronderstel" (tja glazenbol kijken...je hebt er niks aan hihi :D )
.... dat het zich juist niet primair richt tot "het bestuur".
Dit neemt niet weg dat het zich mogelijk wel uitstrekt tot en met en hoe er op de "storing" gereageerd is vanuit de gehele "vereningswereld"
(wederom...melder vraagt specifiek...niet beperkt tot Veron), en heeft geen bezwaar ingediend in de formulering van het verzoek door Agentschap telecom ).

Als ik dit allemaal zie....
Dan valt het mij mee hoeveel "zendamateurs" op de vingers zijn getikt.
De meesten van ons zullen bewust/onbewust zich vast wel eens niet aan de regelementen houden.
(ik bedoel dat positief.... als ik naar mezelf kijk...ik doe vast ook wel eens iets fout...of 2x hihi...)

Verder valt het mij op dat er enorm veel meldingen zijn over storing veroorzaakt door "derden".
je zou voor de gein die meldingen eens in een staafdiagram moeten zetten over gerelateerd aan de laatste 20 jaar...wat zal dat een stijging zijn geweest...

Tja...wat mij intrigeerd...

1 - het indienen van een zienswijze heeft weinig tot geen effect op het voornemen tot het toepassen van bestuursdwang gehad.

2 - Het is minder briljant dat er onjuistheden worden vermeld in een P.V. ....een datum tijdstip fout kan echt niet, maar ik heb een balk in mijn oog...en ik werf
die figuurlijk 1e steen echt niet ...dus ik snap het helemaal... we zijn allemaal mens...

3- En dit is voor mij de belangrijkste.....hier heb ik wel wat moeite mee...

... dan krijg ik zelf een wrang gevoel bij de opgelegde sancties, helemaal als ik dit plaats tegen de landelijke handhavings strategie (LHS)

Het vergeten van het verlengen van een vergunning heeft naar mijn inziens "zeer beperkte gevolgen".
(het was niet bewust, er werd niemand schade aangebracht, overtreder is meewerkend het is geen recidive etc..)
Om daar dan een zelfde straf op te leggen dan aan iemand die bewust stoort
..... waarbij de gevolgen "van belang" zijn, daarnaast is dit bewust gedaan etc....

Deze twee zijn voor mij zeker niet gelijkwaardig, de laatste had voor mij strafrechtelijk afgehandeld mogen (moeten) worden.

Afsluiten met iets positiefs :-)
Jeetje wat een meldingen komen er binnen.. dank voor de afhandeling hiervan !

Enfin.... leuk om eens te te lezen....
Hoop dat aanvrager hier een bewust doel mee heeft gehad (anders zou het zonde van de tijd zijn) en dat het maar nuttig is/mag zijn, ben nieuwsgierig !

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#13 Bericht door elsinga »

[mod] Voordat het uit de hand loopt: het melden van interessante delen van dat WOB verzoek is prima en daarover discussiëren ook. Uiteraard volgens de forumregels. Wat echt niet hoeft is het verkondigen van aannames, oude koeien uit de sloot halen, met modder gooien en dergelijke. Het verzoek kan tot meer inzicht leiden, maar laten we het wel beperken tot de feiten. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#14 Bericht door PA2RU »

Ik ben wel nieuwsgierig wie dat verzoek gedaan heeft..
Denk dat het interessanter is om dat bij een lokale afdeling te doen : aangezien het HB te maken heeft met de WBTR zou dat wel eens goed zijn.
Naar het schijnt hoeven de afdelingsbesturen daar niet aan te voldoen hoewel ik daar mijn twijfels over heb..
73 René PA2RU

Cor - PA4Q
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#15 Bericht door Cor - PA4Q »

Beste PD0ADL,
Je hebt gisteren zonder enige toelichting de resultaten van een WOB verzoek met ons gedeeld. Inmiddels zijn er 13 reacties, waaronder vragen naar informatie, speculatie over de betekenis van de rersultaten en zelfs een ingrijpen van de moderator.
Ik heb de indruk, dat jij de aanvrager bent en ik ga er vanuit dat je daarmee een serieuze bedoeling hebt.
In dat licht gezien zou meer informatie van jouw kant zeer op zijn plaats zijn.

73, Cor - PA4Q

Gesloten