Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#16 Bericht door PA2S »

Cor - PA4Q schreef: 22 apr 2022, 11:04 In dat licht gezien zou meer informatie van jouw kant zeer op zijn plaats zijn.
Het is wellicht nuttig om op te merken dat het bij een WOB verzoek niet nodig is om aan te geven waarom het verzoek wordt gedaan en ook niet welk belang een aanvrager heeft bij het verzoek.
Daarmee wordt voorkomen dat informatie wordt achtergehouden, omdat de aanvrager er volgens het bestuursorgaan geen belang bij zou hebben en daarmee zou het principe van de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB) worden ondermijnd.

Reageren op jouw vraag zou een discussie kunnen uitlokken over de zin of onzin van het verzoek en dan zou alsnog een discussie kunnen ontstaan over het belang dat de aanvrager al dan niet heeft. Dat lijkt me, gezien de genoemde principes, minder gewenst.

Ook wat mij betreft zouden we ons moeten beperken tot de inhoud van de verstrekte informatie. In mijn ogen laat het zien dat AT veel werk heeft aan klachten en er serieus mee omgaat.

Met Henry PG0DX eens dat er wel wat aan te merken is op de proportionaliteit van enkele van de maatregelen die in de stukken naar voren komen.

73 aan allen, Henk PA2S

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#17 Bericht door elsinga »

[mod] Laten we het netjes houden. Reden en achterhalen van de naam van de indiener van een WOB verzoek zijn niet nodig.[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 993
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#18 Bericht door PA0BAK »

elsinga schreef: 22 apr 2022, 17:22 [mod] Laten we het netjes houden. Reden en achterhalen van de naam van de indiener van een WOB verzoek zijn niet nodig.[/mod]
Dat kan ook via een WOB verzoek :D
Alleen moet je dan wel snel zijn, de WOB wordt per 1 mei 2022 vervangen door de WOO (Wet Open Overheid)..................
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Cor - PA4Q
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#19 Bericht door Cor - PA4Q »

Het is wellicht nuttig om op te merken dat het bij een WOB verzoek niet nodig is om aan te geven waarom het verzoek wordt gedaan en ook niet welk belang een aanvrager heeft bij het verzoek.
Geheel mee eens en dat vind ik ook terecht. Maar dat geldt tussen aanvrager en overheid. Wij zijn de overheid niet, iemand dumpt hier de resultaten van een WOB aanvraag, zonder uitleg. Dan mogen wij gewoon vragen om toelichting, naar wat en waarom. Degene die dit onderwerp als eerste naar voren heeft gebracht houdt zich al 18 reacties lang stil, dat begrijp ik niet, tenzij plotseling door ziekte geveld of andersinds.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#20 Bericht door PE1PQX »

Cor - PA4Q schreef: 22 apr 2022, 22:02 ...
Degene die dit onderwerp als eerste naar voren heeft gebracht houdt zich al 18 reacties lang stil, dat begrijp ik niet, tenzij plotseling door ziekte geveld of andersinds.
De topic-starter is vandaag nog op het forum geweest, om 16.25u (zie profiel).

Ik ben ook wel benieuwd wat de WOB aanvragen wenst te bereiken...
Voor zover ik weet maken de verenigingen (de VRZA en VERON in ieder geval) de notulen van deze bijeenkomsten/overleggen openbaar aan haar leden. Dus zo spannend lijkt me dat niet.
Tenzij (!!!!) de aanvrager geen zendamateur is en ergens problemen heeft en het naadje van de kous wil weten.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#21 Bericht door sottezero »

PE1PQX schreef: 23 apr 2022, 17:08 De topic-starter is vandaag nog op het forum geweest, om 16.25u (zie profiel).

Ik ben ook wel benieuwd wat de WOB aanvragen wenst te bereiken...
Voor zover ik weet maken de verenigingen (de VRZA en VERON in ieder geval) de notulen van deze bijeenkomsten/overleggen openbaar aan haar leden. Dus zo spannend lijkt me dat niet.
Tenzij (!!!!) de aanvrager geen zendamateur is en ergens problemen heeft en het naadje van de kous wil weten.

Je kunt amateur zijn en NIET lid van deze twee verenigingen.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#22 Bericht door PE1PQX »

sottezero schreef: 23 apr 2022, 17:47


Je kunt amateur zijn en NIET lid van deze twee verenigingen.
Is ook een mogelijkheid...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#23 Bericht door andreph5c »

PE1PQX schreef: 23 apr 2022, 17:08
Cor - PA4Q schreef: 22 apr 2022, 22:02 ...
Degene die dit onderwerp als eerste naar voren heeft gebracht houdt zich al 18 reacties lang stil, dat begrijp ik niet, tenzij plotseling door ziekte geveld of andersinds.
De topic-starter is vandaag nog op het forum geweest, om 16.25u (zie profiel).

Ik ben ook wel benieuwd wat de WOB aanvragen wenst te bereiken...
Voor zover ik weet maken de verenigingen (de VRZA en VERON in ieder geval) de notulen van deze bijeenkomsten/overleggen openbaar aan haar leden. Dus zo spannend lijkt me dat niet.
Tenzij (!!!!) de aanvrager geen zendamateur is en ergens problemen heeft en het naadje van de kous wil weten.
Ze houden ook veel achter bijvoorbeeld de financiële jaarverslagen heb jij die ooit gezien in de elektron ? En de leden aantallen weet jij hoeveel leden de Veron heeft ??
Ik niet en dat is een gemis in de democratie van de Veron!
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#24 Bericht door pe1rxq »

Die aantallen staan gewoon in de bescheiden van de VR. Die heeft elke afdeling gekregen en kunnen de leden gewoon inzien.
Maar heb je die gegevens ook al eens bij de lokale kantklos vereniging gevraagd? Als ze die ook niet zomaar aan je willen geven als je geen lid bent zitten ze misschien wel in hetzelfde complot als het HB.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#25 Bericht door PA2RU »

andreph5c schreef: 23 apr 2022, 20:52 Ze houden ook veel achter bijvoorbeeld de financiële jaarverslagen heb jij die ooit gezien in de elektron ? En de leden aantallen weet jij hoeveel leden de Veron heeft ??
Ik niet en dat is een gemis in de democratie van de Veron!
Ik geef je wederom het advies om je verkiesbaar te stellen voor een bestuursfunctie bij het HB....
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#26 Bericht door PE1PQX »

andreph5c schreef: 23 apr 2022, 20:52 Ze houden ook veel achter bijvoorbeeld de financiële jaarverslagen heb jij die ooit gezien in de elektron ? En de leden aantallen weet jij hoeveel leden de Veron heeft ??
Ik niet en dat is een gemis in de democratie van de Veron!
Als ik jouw opmerkingen zo eens lees in dit draadje heb je verdraait weinig vertrouwen in de mensen die de VERON draaiende houden (voor zover ze dat doen).
Jaarverslagen (van zowel financiën als commissies) worden nooit in ledenbladen gepubliceerd wegens het vertrouwelijke karakter er van. Verslagen liggen ter inzage bij een jaarlijks (wettelijk verplichte!!!) ALV.

Verder: zie opmerking van René, PA2RU => wil je veranderingen sta dan zelf op en pak de koe bij de hoorns.
Wil je dit niet?? Dan nodig ik je uit om VRZA lid te worden.... (of om mijn part DARU lid)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#27 Bericht door pd0adl »

Ik kwam het WOB-document gewoon toevallig tegen, en dacht dat het wellicht interessant was voor de zendamateur-gemeenschap, dat is alles.
Geen bijbedoelingen, helemaal niets van dit alles.

Dat de complotdenkers helemaal losgaan op dit bericht, vind ik overigens wel verontrustend.

Theo

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1759
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#28 Bericht door pe1rea »

pd0adl schreef: 24 apr 2022, 06:42 Ik kwam het WOB-document gewoon toevallig tegen, en dacht dat het wellicht interessant was voor de zendamateur-gemeenschap, dat is alles.
Geen bijbedoelingen, helemaal niets van dit alles.

Dat de complotdenkers helemaal losgaan op dit bericht, vind ik overigens wel verontrustend.

Theo
Duidelijk, ik vond het voor zover ik het gelezen heb voornamelijk veel bagger.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1759
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#29 Bericht door pe1rea »

andreph5c schreef: 23 apr 2022, 20:52
Ze houden ook veel achter bijvoorbeeld de financiële jaarverslagen heb jij die ooit gezien in de elektron ? En de leden aantallen weet jij hoeveel leden de Veron heeft ??
Ik niet en dat is een gemis in de democratie van de Veron!
Ik ben gisteren op de VR geweest en daar werd eea gewoon besproken.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Besluit op Wob-verzoek over correspondentie met zendamateurs en verenigingen van zendamateurs

#30 Bericht door PA2RU »

andreph5c schreef: 23 apr 2022, 20:52
Ze houden ook veel achter bijvoorbeeld de financiële jaarverslagen heb jij die ooit gezien in de elektron ? En de leden aantallen weet jij hoeveel leden de Veron heeft ??
Ik niet en dat is een gemis in de democratie van de Veron!
Staan die wel in de CQ-PA??
In de tijd dat mijn ouwe heer lid was van de VRZA heb ik die daar ook nooit in gezien....dus wat is je punt?
73 René PA2RU

Gesloten