Jaargang Electron gratis beschikbaar

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Jaargang Electron gratis beschikbaar

#1 Bericht door PA4WK »

Een volledig doorzoekbare jaargang van Electron is gratis in PDF formaat beschikbaar maar uitsluitend voor leden van de VERON.
Om deze jaargang als PDF te downloaden doorloop je in de webshop alle stappen voor het kopen van een product. Met een speciale waardeboncode, zoals gepubliceerd in Electron maart 2021 en nieuwsbrief, wordt het aankoopbedrag €0,=. Volg de stappen hieronder voor bestellen en downloaden van de jaargang Electron 2021 en combineer dit niet met een bestelling van andere producten. Heb je geen waardebon code, dan ben je dus geen lid en betaal je €15.=
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#2 Bericht door PH7R »

Ik begrijp nog steeds niet waarom Electron niet direct digitaal beschikbaar is.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#3 Bericht door PA4WK »

Nee ik ook niet, masr het gaat de goede kant op.
het kwartje zal wel een keer vallen, papiren blad zal op termijn onbetaalbaar worden.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik lees liever op papier. Alleen heb ik deze nog niet. Lang leven Po.. NL
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#5 Bericht door PA4WK »

Ja ieder zijn ding, ik heb graag een digitaal blad, heeft wel zo zijn voordelen boven papier.
Uiteindelijk zal ook Electron wel een keer digitaal worden, tenzij de leden er veel geld voor over hebben om het huidige papieren blad te houden
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#6 Bericht door andreph5c »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 06 mar 2022, 21:56 Ik lees liever op papier. Alleen heb ik deze nog niet. Lang leven Po.. NL
Papier en karton word duur merken we ook op het werk, karton verwerkende industrie, en kwaliteit gaat hard achteruit door ontbreken van kwalitatief goed ingeleverd papier en karton aan het begin van de recycle keten, een pallet van 800 kg is momenteel ruim de helft duurder geworden en het wordt steeds duurder.

Daar naast zal het versturen van de Electron binnen kort duurder worden, het goedkope plastic zakje waarvin het nu verstuurd wordt mag wegens milieu eisen straks ook niet meer ( meende vanaf 2025 ) en moet in papieren enveloppen worden verstuurd.

Al met al het wordt een zeer kostbare zaak voor de Veron om de electron analoog in de lucht te houden zonder de abonnements kosten drastisch te ver hogen.

Denk dat ze er goed aan zullen doen om net als bij ons de Vrza over te gaan naar digitale verspreiding van de electon om zo geen hogere abonnement tarieven aan de leden voor te schotelen en dat ze daar mee mogelijk veel leden gaan verliezen
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#7 Bericht door andreph5c »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 06 mar 2022, 21:56 Ik lees liever op papier. Alleen heb ik deze nog niet. Lang leven Po.. NL
Papier en karton word duur merken we ook op het werk, karton verwerkende industrie, en kwaliteit gaat hard achteruit door ontbreken van kwalitatief goed ingeleverd papier en karton aan het begin van de recycle keten, een pallet van 800 kg is momenteel ruim de helft duurder geworden en het wordt steeds duurder.

Daar naast zal het versturen van de Electron binnen kort duurder worden, het goedkope plastic zakje waarvin het nu verstuurd wordt mag wegens milieu eisen straks ook niet meer ( meende vanaf 2025 ) en moet in papieren enveloppen worden verstuurd.

Al met al het wordt een zeer kostbare zaak voor de Veron om de electron analoog in de lucht te houden zonder de abonnements kosten drastisch te ver hogen.

Denk dat ze er goed aan zullen doen om net als bij ons de Vrza over te gaan naar digitale verspreiding van de electon om zo geen hogere abonnement tarieven aan de leden voor te schotelen en dat ze daar mee mogelijk veel leden gaan verliezen
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#8 Bericht door pe1hzg »

andreph5c schreef: 12 mar 2022, 21:03 Daar naast zal het versturen van de Electron binnen kort duurder worden, het goedkope plastic zakje waarvin het nu verstuurd wordt mag wegens milieu eisen straks ook niet meer ( meende vanaf 2025 ) en moet in papieren enveloppen worden verstuurd.
RSGB is een jaar of twee geleden al overgegaan op een andere plasticsoort, die niet bij het plastic uitgesorteerd hoeft te worden.
Er zijn meerdere oplossingen voor.

Voor velen is Electron een belangrijke reden om lid te zijn van de VERON. "Online", ondanks dat het lidmaatschap goedkoper is, heeft geen grote ledenexpansie gegeven bij de VRZA

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#9 Bericht door andreph5c »

pe1hzg schreef: 13 mar 2022, 02:24
andreph5c schreef: 12 mar 2022, 21:03 Daar naast zal het versturen van de Electron binnen kort duurder worden, het goedkope plastic zakje waarvin het nu verstuurd wordt mag wegens milieu eisen straks ook niet meer ( meende vanaf 2025 ) en moet in papieren enveloppen worden verstuurd.
RSGB is een jaar of twee geleden al overgegaan op een andere plasticsoort, die niet bij het plastic uitgesorteerd hoeft te worden.
Er zijn meerdere oplossingen voor.

Voor velen is Electron een belangrijke reden om lid te zijn van de VERON. "Online", ondanks dat het lidmaatschap goedkoper is, heeft geen grote ledenexpansie gegeven bij de VRZA

Dat klopt dat de rsgb overgegaan is naar een andere soort plastic, Groot Britannie is geen EU lid meer en daar gelden andere regels, hier wordt de regels daar omtrent nog strenger en plastic=plastic ( google maar eens binnen de eu wetgeving over verpakkingen en dan ga je lezen dat straks plastic alleen nog gebruikt mag worden voor food verpakkingen, en alles wat non-food is geen plastic meer in mag zitten ) , en mag dit straks ook niet meer en moet men overgaan tot papieren enveloppen allemaal EU regels !
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

Nog effe en dan mag het ook helemaal niet verstuurd worden................hi.
En dan wordt het vanzelf "digitaal".
Ik weet niet wat de beweegredenen zijn omdat niet te doen. Weet iemand dat?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#11 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Volgens mij is dit weer een herhaling van een discussie die hier al vaker gevoerd is. Waarschijnlijk bestaat er veel behoefte aan om dit steeds weer te herhalen.

Ik ga met de radio-hobby bezig. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#12 Bericht door pe5t »

En, is PA4WK zijn jaargang Electrons al kwijt?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#13 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 13 mar 2022, 12:59 Volgens mij is dit weer een herhaling van een discussie die hier al vaker gevoerd is. Waarschijnlijk bestaat er veel behoefte aan om dit steeds weer te herhalen.

Ik ga met de radio-hobby bezig. :wink:
Ok Tjeerd.

Ik ben blij dat ik al mijn Electrons ooit gedigitaliseerd heb vanaf 1961. "ik was er vroeg bij"........Wie wat bewaard heeft wat.
De papieren bladen heb ik weggedaan. Dat weer wel.
Dus al jij ooit eens wat zoekt, je weet mij te vinden denk ik.

Mijn soldeerbout roept mij ook weer...............................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#14 Bericht door pc1mb »

Zo'n digitale collectie is natuurlijk geniaal als naslag, zeker als ie een doorzoekbare index heeft.

Toch vind ik voor het maandelijks recreatief lezen papier wel lekker hoor. Ik kijk al vaak genoeg naar een beeldscherm. Niet bepaald zaligmakend.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Jaargang Electron gratis beschikbaar

#15 Bericht door Juul - PE0GJG »

M'n digitale versie is volledig doorzoekbaar. (Was effe werk maar dan heb je ook wat)



screen 1.053.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie