Geplukt amateurnieuws (reacties)

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Geplukt amateurnieuws (reacties)

#1 Bericht door PA0ETE »

Het onderwerp 'Geplukt amateurnieuws' is een experiment. Het is gebaseerd op aantekeningen die ik sowieso van amateurnieuws maak. Leuk is denk ik om er ook wat mee te doen. Reacties op de topic kunnen hier geplaatst worden.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#2 Bericht door ----- »

ik loop niet over van enthousiasme over dit gesloten topic wat nu als een soort nieuwsfeed wordt gebruikt.

A: Dit is een forum, en geen nieuws site, daarnaast is het voor iedereen tegenwoordig erg gemakkelijk om aan nieuws te komen (de helft was al oud nieuws) dus zie daar geen rol in voor een forum
B: Kunnen reageren op een bericht is de essentie van een forum, en dat kan niet in dat topic
C: Ik kan de berichten niet verbergen omdat ik PE0ETE niet als 'vijand' kan toevoegden (want moderator) om niet telkens dat topic bovenaan te zien.

Voorstel maak dan een dedicated gebruiker aan en post daarmee de nieuwsfeed, dan kan ik kiezen of ik het wel / niet wil zien door die gebruiker als vijand aan te duiden.

ps een beetje rare term 'vijand' voor een geblokte gebruiker

Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#3 Bericht door PA1FOX »

Precies,!

Helemaal mee eens, Marcel.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#4 Bericht door pe1rea »

Geen probleem mee, wat ik niet lezen wil sla ik over..
En vijanden heb ik nog nooit gemaakt op het forum, ik zie iedereen...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#5 Bericht door PA0ETE »

Bedankt voor jullie input.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#6 Bericht door PA0ETE »

P.s. ik heb PE5TT en PA1FOX daarnet volgens mij als vijand gemarkeerd (om te proberen, want ik had dat nog nooit gebruikt). Maar nou weet ik niet meer hoe ik dat eraf moet halen en ik kan het deze twee heren ook niet vragen.

Ik zal begin volgende week even aan een van mijn mede-teamgenoten vragen hoe ik dit nou weer kan oplossen. :lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#7 Bericht door ----- »

Mooi kan ik eindelijk zeggen wat ik denk , zonder risico dat ik geband wordt ;)

Hoewel ik je soms een rare snuiter vind wil ik je ook helemaal niet als vijand markeren, maar zo heet het nou eenmaal als je iemand blokt.

Mijn voorstel was juist om mensen de keuze te geven of ze de nieuwsfeed wel of niet willen zien, dat zou gemakkelijk kunnen als je daarvoor een gebruiker aanmaakt, en omdat niemand kan reageren in het topic zal je ook nooit quotes o.i.d. zien.

Doe je niks heb je de nieuwsfeed erbij, blok je de gebruiker zie je de nieuwsfeed niet , iedereen blij

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#8 Bericht door PA0ETE »

Ik bén gewoon een rare snuiter, dat mag je wel zeggen hoor, want daar ben ik best trots op. :D

Maar zonder gekheid, ik vind je wel erg onaardig en ook wat voorbarig in je kritiek, en je brengt het daarbij niet eens op om mijn call correct te schrijven.

Het is een probeersel, om te kijken of het werkt. Mijn idee is ook om de topic, als het 'werkt' heel snel ook voor andere forumdeelnemers open te stellen. Bijv. door een groepje gebruikers hiervoor aan te maken. Dat opnieuw als proef.

De reden om dit iets anders te doen is dat er op een nieuwsbericht anders regelmatig commentaar zal komen, waarbij het nieuws dan vermoedelijk zal verdrinken in de off-topic comments die er als op- en aanmerkingen bij geplaatst worden. Het is verder niet zo dat er niet op gereageerd kan worden, dat kan hier. En als hier vaker gereageerd wordt dan dat er nieuwsberichten staan, staat deze topic met de reacties ook nog hoger in de lijst dan het nieuws zelf.

Het uitgangspunt is dat ik redelijk vaak aantekeningen over amateurnieuws maak, en dat ik jammer vind dat ik die aantekeningen met voor een aantal mensen relevant nieuws nu maar voor een deel gebruik. Ik vind het daarnaast wel leuk als ik hier ook nieuwssuggesties van anderen kan lezen. Ik heb het in het team besproken, daar was zelfs het voorstel om er een geheel nieuw gedeelte van het forum voor aan te maken (d.w.z. de forumstructuur ervoor aan te passen). Dat wil ik allemaal niet. Ik wil kijken hoe het onderwerp valt. Ik weet zelf niet eens of ik dit wel langer dan een week wil blijven doen. Het kan zowel werken als niet werken. Maar om het initiatief nou helemaal geen kans te geven en direct af te schieten vind ik ook wel weer wat ver gaan.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#9 Bericht door ----- »

PA0ETE schreef: 11 dec 2021, 20:03 ik vind je wel erg onaardig en ook wat voorbarig in je kritiek, en je brengt het daarbij niet eens op om mijn call correct te schrijven
Ik snap niet goed wat je daarmee bedoeld ? waar heb ik een poging gedaan je call al dan niet fout op te schrijven ?

EDIT: ik zie het nu ook pas, ik schrijf PE0 ipvPA0 excuus

Ikzelf zit er niet op te wachten (dat mag toch ?) en vind het niet op een forum passen waar reageren mijns inziens juist de bedoeling is

Mijn kritiek was juist opbouwend, en ik stel een kleine aanpassing voor, waardoor iedereen zelf kan kiezen of hij/zij de nieuwsfeed wil lezen

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#10 Bericht door PA0ETE »

Ik vind de teneur negatief. Teneur is lastig de vinger op te leggen omdat dat niet objectief is, maar de term 'oud nieuws' meteen al aan het begin en het verkeerd schrijven van mijn roepletters, ook al is dat laatste per ongeluk, zijn dan geen dingen die meehelpen.

Dat je de term 'vijand' nuanceert is wel wel weer positief.

Mijn voorstel is: laten we nou gewoon eerst kijken of het werkt. Ik wil dit er niet per se doordrukken. En het staat voor mij ook niet vast dat het op precies deze manier moet. Misschien is een meerderheid van de gebruikers er wel voor om het nieuws een meer afgezonderde plek te geven. Het kan ook heel goed dat ik dit over een paar dagen een heel erg slecht idee vind. Misschien vind een heel grote meerderheid van de gebuikers dat. Nou ja, vergissing. Punt is: als je het niet probeert weet je dat niet.

Iets als een extra account voor mij als poster is ook over 1 of 2 weken heel gemakkelijk achteraf nog te doen. Ik ben daar niet op tegen, behalve dan dat ik nu ook al twee accounts heb. (Ik heb deze account waarmee ik grotendeels dezelfde rechten heb als een moderator, en ik heb daarnaast nog een beheerdersaccount die ik maar af en toe gebruik, in elk geval niet om gezellig mee te discussiëren.) Ik zou me ongetwijfeld af en toe vergissen welke account ik moet gebruiken als er nog eentje bij komt. De voor jou en de andere gebruikers ´kleine´ aanpassing zou voor mij met steeds van het ene account naar het andere switchen toch een flinke aanpassing betekenen. Maar goed, ik heb twee amateurcalls, ik zou voor het extra account bijv. die tweede call kunnen gebruiken.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#11 Bericht door elsinga »

Het grootste deel van het nieuws was voor mij nieuws, terwijl ik toch al veel HAM dingen volg. Pluspunt dus. Het heeft zijn eigen topic, er wordt dus niet voor elk nieuwsbericht een eigen topic aangemaakt en zo kun je het makkelijk negeren. Ook een pluspunt. Reageren in een apart topic... tja, is niet zo mijn ding, ik moet dan handmatig iets met een quote gaan doen. Minpuntje voor mij. Experiment en aan te passen, pluspunt.

Verder snap ik de negatieve insteek niet zo. Iemand probeert HAM nieuws toegankelijk te maken voor forumgebruikers, op een voor mij nette manier. Ja, dit kan oud nieuws zijn, maar ik kom op bijvoorbeeld nu.nl ook nieuws tegen dat ik al op fok.nl had gelezen. Is nu.nl dan ineens een slechte nieuwssite? Voor mij niet.... ik sla het nieuws dat voor mij geen nieuws meer is gewoon over (of ik lees het alsnog om ook andere standpunten/inzichten bij dat nieuws te lezen). Maar goed, hoe iemand met nieuws omgaat mag iedereen zelf bepalen. Maar ik ben van leven en laten leven, niet zo van overal maar kritiek op hebben omdat het kan.

Samenvatting: gewoon doorgaan, John! ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#12 Bericht door Juul - PE0GJG »

Goed idee John.

Ik word een vaste lezer !!!!
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#13 Bericht door PA0ETE »

Thanks!!
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA8L
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 okt 2021, 07:55
Roepletters: PA8L
Locatie: JO21rl (Eindhoven)
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#14 Bericht door PA8L »

Leuk hoor, ik houd het bij!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geplukt amateurnieuws (reacties)

#15 Bericht door PA0ETE »

Dank je!
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie