Zendapparatuur in Duitsland kopen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#16 Bericht door PD4M »

We gaan het beleven! Ik heb vrijdagmiddag een en ander besteld bij Wimo. Ging vlekkeloos. Kreeg gisteren bericht dat het met DPD onderweg is. Wel was er een algemene melding dat er vanwege de kerstdrukte vertragingen in bezorging zouden kunnen zijn. Maar dat geeft momenteel iedere webwinkel aan. Ondanks iets hogere portokosten heb ik bestelde waar 100 euro goedkoper kunnen krijgen dan in Nederland. Niet te doen om onze Nederlandse leveranciers een hak te zetten. Betreffende artikelen waren in NL niet allemaal meer verkrijgbaar en ik wilde in de kerstvakantie lekker bezig zijn met mijn nieuwe spulletjes.

Mijn beleving van Black Friday bij Wimo was anders. De IC-705 ging een paar uur lang voor iets van 1200 euro. Andere kortingen waren klein maar aardig. Bereikbaarheid en kwaliteit van de antwoorden op mijn vragen per telefoon en e-mail was goed en vlot.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#17 Bericht door PA3DAT »

Je kunt bij Wimo ook veel artikelen kopen die bij de Nederlandse webshops niet in het assortiment zijn.
Bij welke Nederlandse webshop bestel je een dualband yagi voor 2m/70cm?
Ik kocht er eentje 2 jaar geleden bij Antennewinkel.com, maar die hebben ze nu niet meer.
Een duurdere kocht ik bij Hamshop, die hadden alle types op hun website, maar nu niet meer...

Voor de meest "eenvoudige", goed lopende spullen als nieuwe transceivers, een voeding, een rondstraler, coaxkabel en dergelijke is het in Nederland geen probleem. Maar een yagi voor de 23cm-band, of een dure voorversterker?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#18 Bericht door PA3OZB »

Thijzer schreef: 14 dec 2021, 09:19 Wimo had een tijdje geleden "black friday" aanbiedingen... Nou, dat waren geen aanbiedingen maar gewoon de standaard prijzen waarvoor eerst de oorspronkelijke prijs even flink werd verhoogd.

Wimo denkt zeker dat de consument gek is maar hun aanbiedingen waren nog steeds beduidend duurder dan Nederlandse aanbieders zónder black friday. En dan te bedenken dat de BTW in Duitsland lager is...

Bestel je iets bij Wimo, dan duurt het soms een week voordat ze beginnen met inpakken. Ik weet niet of dat een typisch Duits dingetje is maar in Nederland wordt een pakketje in de regel dezelfde dag of de dag erna verstuurd.

Ik zie geen enkele reden om bij Wimo in elk geval iets te kopen, tenzij ik per se van m'n geld af zou moeten.
Dit gebeurd niet alleen bij Wimo. Maar bij elke retailer of het nu gaat over HAM apparatuur of andere spullenboel. Black friday= Opletten geblazen !!!
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#19 Bericht door pe1cmo »

Lijkt Appie Heijn wel.

Zak mandarijntjes 1.19

Week later, 2 halen 1 betalen, zak mandarijntjes 2.19. (dus je betaald dan 1.10 euro per zak, zonder aanbieding 1.19 )
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#20 Bericht door PD4M »

Wimo, vrijdagmiddag besteld, maandag verstuurd, nu (woensdag lunchtijd) alles uitgepakt op mijn bureau.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#21 Bericht door Paula Bean »

Dank je voor de tip!

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Zendapparatuur in Duitsland kopen

#22 Bericht door PA0AA »

<off-topic mode>
Hoe is het eigenlijk met de 'verboden' bamipraters in Duitsland ?
Zijn ze al echt verboden ?
En zo ja, is dan te verwachten dat alle DL stations hier komen om er één te halen ?
Of is het AT op een idee gebracht, en worden ze hier ook verboden ....... :?
</off-topic mode >

73, Ruben, PA0AA.

Plaats reactie