Ontvanger van fel groen naar zwart?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4VCC
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jan 2017, 15:33
Roepletters: PD3I

Ontvanger van fel groen naar zwart?

#1 Bericht door PD4VCC »

Onderin mijn kofferbak van mijn auto ligt een Vero N7500 dualbander. Een vernuftig Chinees stukje electronica die zich laat bedienen d.m.v. bluetooth en een app op je telefoon. Naast dat ik het leuk vind om hiermee te experimenteren, is dit een ideale manier om het dashboard etc. vrij te houden van draden etc.

Nu is nog niet zo lang geleden voor deze radio ook een draadloze bluetooth mic uitgekomen. Zo is er een microfoon zonder display en een microfoon met display. De laatste is eigenlijk meer een mini porto waarbij je echt alle functies van het apparaat kan bedienen. Kortom, het enige dat ik naast mij heb inde auto is een magneethouder met dit 'miniportootje', voor mij ideaal.

Nu is er toch iets dat mij mateloos stoort en dat is de beslissing om deze microfoon uit te brengen in twee kleuren. Zwart met FEL oranje of zwart met FEL groen. Ik heb geen idee wat ze dachten maar het ziet er niet uit. Ik zou zelf dat fel groene (die ik heb) ook zwart willen maken maar zit te tobben hoe ik dat nou het beste kan doen zonder dat het er slecht uitziet? De eerste gedachten is een watervaste merkstift maar dat gaat volgens mij na de loop van de tijd ook wat vaal worden. Hebben jullie nog wat briljante ideeën die ik op een vrij simpele manier kan toepassen? Het materiaal is het bekende verharde plastic dat voor veel porto's gebruikt wordt.

Fotootje van microfoon (klik voor vergroting):
Afbeelding

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ontvanger van fel groen naar zwart?

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Op de foto komt de kleur als "Lime" over.

Ik zou er niks aan doen.
:wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Ontvanger van fel groen naar zwart?

#3 Bericht door PA3HMP »

plastidip

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Ontvanger van fel groen naar zwart?

#4 Bericht door elsinga »

Even een beetje off-topic, maar je mag geen elektronische apparatuur beethouden in de auto. Een microfoon met snoer mag wel. Dit ding heeft geen snoer (en ziet er verdacht veel uit als gewone porto), dus formeel mag je die niet beethouden in de auto. Even opletten dus.

On-topic: plastidip inderdaad.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Ontvanger van fel groen naar zwart?

#5 Bericht door Thijzer »

Je mag beslist een elektronisch apparaat vasthouden in de auto, alleen niet tijdens het rijden.

Ik weet niet wat voor kunststof het is, maar onderdompelen in heet water met kleurstof laat de poriën van het kunststof de kleurstof opnemen doordat ze uitzetten. Een kleurstof op acrylbasis zal dan vervolgens uitharden en dan wordt het op z'n minst minder fel groen.
Alles wat je erop smeert komt na verloop van tijd ook weer eraf is mijn ervaring.

Plaats reactie