gedateerde HF-transceivers

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: gedateerde HF-transceivers

#31 Bericht door PA3JVA »

Dat je de historie niet kende was bekend.
Het heeft ook zo zijn uitdaging, gaat vast goedkomen.

Dat je ook een gewone FT7 had is mij toen volledig ontgaan, had deze er ook wel bij willen hebben.

Op dit moment heb ik nog een paar voedingen en wat 27Mhz materiaal te repareren, daarna ga ik me eens met de FP12 bemoeien en dan de rest van de set.

Joo

-Verwijderd account

Re: gedateerde HF-transceivers

#32 Bericht door -Verwijderd account »

PA0AA schreef: 06 jan 2022, 16:34Als ik jou was, zou ik de mogelijkheden van een bepaald QTH aangaande amateur-aktiviteiten toch even in de gaten houden.

Zie voor een voorbeeld, hoe ik dat heb gedaan, met toch een redelijk beperkt budget DEZE pagina
Zó woonde ik eerst ook, voordat de verhuizing plaatsvond. Ook op het einde van een galerijflat en 13-hoog :D
Om een aantal persoonlijke redenen verhuisd en nu wonen we toekomstbestendig, zoals het ook wel genoemd wordt. Oftwel: drempelvrij :)
Er is geen enkele reden om naar andere woonruimte uit te kijken.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: gedateerde HF-transceivers

#33 Bericht door PA0FRI »

PA3LS schreef: 02 aug 2021, 22:42 En de FT-7 zonder B staat bij mij.
Instabiliteit van de VFO komt meestal door de schuifpot onder de VFO knop.
Omdat te verhelpen breng ik met een wattenstaaf Ballisstol universeel olie aan (zo weinig mogelijk).
Bij kamertemperatuur is de VFO na ongeveer een half uur behoorlijk stabiel.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie