Baofeng is a toy

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Baofeng is a toy

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Baofeng UV-5R is a toy :mrgreen:


youtu.be/kZCDBsBuhmg

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Baofeng is a toy

#2 Bericht door PH2LB »

:lol: beste test die ik tot nu toe gezien heb.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Baofeng is a toy

#3 Bericht door PE1KEL »

Duidelijk geen kunststof gebruikt met V0 vlamdovendheid :lol:
Wel een ongelofelijk grappige test.
En nu met een TS2000 van Kenwood.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1761
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Baofeng is a toy

#4 Bericht door pe1rea »

Leuk..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

-Verwijderd account

Re: Baofeng is a toy

#5 Bericht door -Verwijderd account »

PE1KEL schreef: 09 jul 2021, 09:53 En nu met een TS2000 van Kenwood.
Nee, dan moet je wel een gelijksoortig toestel nemen, bijvoorbeeld de Yaesu FT-65 :)

pe1hzg
Berichten: 923
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Baofeng is a toy

#6 Bericht door pe1hzg »

Volgende test: aansluiten op een spectrumanalyser. FAIL.

Mensen, we hebben onze vrijheid niet doordat we een of ander examen gedaan hebben, maar doordat wij als zendamateurs zelf inzicht hebben in wat onze signalen (bedoelde en onbedoelde signalen) voor gevolgen hebben.

Het is best wel krom dat we blijven klagen over zonnepanelen maar zelf blijven volharden met het gebruik van spullen die niet voldoen aan de eisen waar onze apparaten aan moeten voldoen

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Baofeng is a toy

#7 Bericht door PE1KEL »

pe1hzg schreef: 09 jul 2021, 12:20 Volgende test: aansluiten op een spectrumanalyser. FAIL.

Het is best wel krom dat we blijven klagen over zonnepanelen maar zelf blijven volharden met het gebruik van spullen die niet voldoen aan de eisen waar onze apparaten aan moeten voldoen
Precies, vandaar dat ik ook enkele weken geleden een Yaesu heb aangeschaft.
Voldoet toch beter aan de normen, óók in de ontvangst-modus.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Baofeng is a toy

#8 Bericht door PA0ETE »

pe1hzg schreef: 09 jul 2021, 12:20 Volgende test: aansluiten op een spectrumanalyser. FAIL.

Mensen, we hebben onze vrijheid niet doordat we een of ander examen gedaan hebben, maar doordat wij als zendamateurs zelf inzicht hebben in wat onze signalen (bedoelde en onbedoelde signalen) voor gevolgen hebben.

Het is best wel krom dat we blijven klagen over zonnepanelen maar zelf blijven volharden met het gebruik van spullen die niet voldoen aan de eisen waar onze apparaten aan moeten voldoen
Ik heb er hier redelijk wat op de analyser gehad. Slechts een enkeling die 1 of 2 dB te slecht was. Precies het apparaatje van hierboven heb ik (onder te titel Intek) met CE-merk en keurige conformiteitsverklaring jarenlang in een versie met 7W output via mijn webshop verkocht. Ik heb er een paar honderd van verkocht nooit eentje teruggezien voor garantie of iets dergelijks. Wel van mensen die tevreden waren.

Een paar weken geleden heb ik (net nog voor de 1 juli belastingwijziging) een UV-9R gekocht. 10W output, maar dat was niet de reden, er zit een accupack op van 4800 mAh, ik gebruik hem nooit boven de 5W.

Keurige porto, een goed grootsignaalgedrag (dat moet ook wel, ik woon samen met twee repeaters en een baken). VHF en UHF, zaklantaarn, radio van 66 MHz tot 108 MHz. Waterdicht, goede modulatie, goed geluid, duidelijk display, heel veel mogelijkheden. Kostte 22,30 incl. verzenden. Geen btw-rekening gezien en 6 dagen na de bestelling hier. Apparaatje ziet er professioneel uit.

Natuurlijk als je iets koopt dat 15 keer zo duur is, dan heb je waarschijnlijk wat meer gebruikscomfort. Maar die gooi ik niet tussen de aardappelen en andere boodschappen in mijn rugzak. De eerste Baofeng heb ik ook nog. Die heeft alle boodschappen en aardappelen in acht jaar tijd keurig doorstaan. Die heb ik altijd onderin mijn rugzak. Ik heb ook een porto van Icom en eentje van Yaesu. Die voldoen ook keurig aan de uitstralingsnormen. Maar ik kan je wel twee Yaesu-portofoons noemen van de afgelopen 5 jaar die minder goed in groot-signaalgedrag waren dan deze porto van slechts 22 euro.


youtu.be/QFYKXyRgs6U
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Baofeng is a toy

#9 Bericht door PE1KEL »

PA0ETE schreef: 09 jul 2021, 14:34
pe1hzg schreef: 09 jul 2021, 12:20 Volgende test: aansluiten op een spectrumanalyser. FAIL.

Mensen, we hebben onze vrijheid niet doordat we een of ander examen gedaan hebben, maar doordat wij als zendamateurs zelf inzicht hebben in wat onze signalen (bedoelde en onbedoelde signalen) voor gevolgen hebben.

Het is best wel krom dat we blijven klagen over zonnepanelen maar zelf blijven volharden met het gebruik van spullen die niet voldoen aan de eisen waar onze apparaten aan moeten voldoen
Maar ik kan je wel twee Yaesu-portofoons noemen van de afgelopen 5 jaar die minder goed in groot-signaalgedrag waren dan deze porto van slechts 22 euro.


youtu.be/QFYKXyRgs6U
John, dan ben ik toch benieuwd welke porto's je bedoelt die minder goed zijn dan de 22 euro kostende porto's.

Onlangs heb ik de FT-4X aangeschaft die maar 15 tot 20 euro duurder was dan de Baofen UV5R.
De Yaesu is aangeschaft om mijn ouwe Alinco DJ596 MKII te vervangen omdat daar geen accu's meer van te koop zijn, of ze zijn ook al op leeftijd.
Misschien mag ik de vergelijking niet maken, maar de Yaesu is veel en veel minder gevoelig voor storing in de buurt, ratels etc... terwijl repeaters en vaste stations er zelfs duidelijker door komen dan op de Alinco. Hoe schoon het zendsignaal is kan ik niet zeggen, ik heb geen spectrumanalyzer.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Baofeng is a toy

#10 Bericht door PA0ETE »

Ik doe dat liever niet op het forum. Stuur mij een mailtje en dan vertel ik om welke het gaat. x@xdv.me

Ik heb zelf trouwens een FT-257 van Yaesu (niet in Europa te koop) en dat is mijn porto die het best tegen sterke signalen kan. Maar helaas maakt Yaesu heel af en toe ook canards...
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Baofeng is a toy

#11 Bericht door ----- »

PA0ETE schreef: 09 jul 2021, 14:34 Maar ik kan je wel twee Yaesu-portofoons noemen van de afgelopen 5 jaar die minder goed in groot-signaalgedrag waren dan deze porto van slechts 22 euro.
PA0ETE schreef: 09 jul 2021, 15:17 Ik doe dat liever niet op het forum. Stuur mij een mailtje en dan vertel ik om welke het gaat. x@xdv.me
Zeg dan niks, dit is stemming makerij zonder onderbouwing.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Baofeng is a toy

#12 Bericht door PA0ETE »

PE5TT schreef: 09 jul 2021, 16:39
PA0ETE schreef: 09 jul 2021, 14:34 Maar ik kan je wel twee Yaesu-portofoons noemen van de afgelopen 5 jaar die minder goed in groot-signaalgedrag waren dan deze porto van slechts 22 euro.
PA0ETE schreef: 09 jul 2021, 15:17 Ik doe dat liever niet op het forum. Stuur mij een mailtje en dan vertel ik om welke het gaat. x@xdv.me
Zeg dan niks, dit is stemming makerij zonder onderbouwing.
Het schuurt aan tegen iets wat volgens de forumregels niet mag. Ik weet dat het klopt, omdat ik minimaal twee mensen ken die dit onafhankelijk bevestigen, maar ik weet het niet zeker genoeg om het op een site te willen zetten, want voor zo'n stellige uitspraak wil ik het eerst zelf meten.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Baofeng is a toy

#13 Bericht door pc1mb »

Noem dan ook het merk niet, als je het type niet wil noemen. Nu maak je het hele merk zwart ipv enkele "canards" zoals jij dat noemt.

Ergo: het kwaad is al geschied.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Baofeng is a toy

#14 Bericht door PA0ETE »

pc1mb schreef: 09 jul 2021, 21:20 Noem dan ook het merk niet, als je het type niet wil noemen. Nu maak je het hele merk zwart ipv enkele "canards" zoals jij dat noemt.

Ergo: het kwaad is al geschied.
Je bent weer zo kritisch als ik het van je gewend ben.

Ik ga me niet steeds zitten te verantwoorden, maar om te laten zien hoe voorbarig je uitspraak is: dat van het merk en die canards kon ik hiervoor ook al niet terugnemen. Dat staat in een paar artikelen die ik geschreven heb, en ik heb het zelfs wel eens in de VS op de radio gezegd, dus het kan geen extra kwaad om dat hier ook te noemen. Daar stond ik achter omdat ik dat geresearcht had zoals dat hoort. Dat heb ik bij de types niet, ik heb er niet aan gemeten, en ik ben gewend daar zorgvuldig in te zijn. En het is niet dat ik het geheim houd, er zijn inmiddels een paar mensen die mij gemaild hebben.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Baofeng is a toy

#15 Bericht door ----- »

Je kan niet zeggen Yaesu mankeert wat aan maar vervolgens geen onderbouwing geven. ik blijf bij mijn eerste opmerking zeg dan (nog) niets, ook niet in Amerika.
Je hoeft voor mij niks te verantwoorden, net zo min als ik mijn mening hierover hoef te wijzigen.

Plaats reactie