Begeleiding nabestaanden van SK amateurs

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Begeleiding nabestaanden van SK amateurs

#16 Bericht door pc1mb »

pa3dsc schreef: 24 jun 2021, 13:57 Daarom is een begeleiding van aanstaande SK's nodig.
Maar juist ook van niet per se aanstaande SK's.

Soms overkomt je onverwacht iets, en al zie je het wel aankomen, dan heb je op dat moment misschien al wel wat anders aan je hoofd dan dit nog "even" regelen. Heb jij "het" al geregeld?

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Begeleiding nabestaanden van SK amateurs

#17 Bericht door DK1NL »

Ik heb hier ook over nagedacht en heb om te beginnen een lijstje gemaakt met alle spullen die aanwezig zijn.
Hierin staat het serienummer en de actuele waarde. Dit bestand staat op het bureaublad van mijn pc en is dus gewoon toegankelijk, mijn vrouw weet hier van.

Er zijn een aantal amateurs die het mogen uitvechten wie wat meeneemt en alles wat overblijft verkopen dan maar.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de mensen die ik goed ken en een gedeelte gun dezelfde leeftijd hebben als ik maar dat is dan mijn zorg niet meer.
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

PG0DX
Berichten: 617
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:57
Roepletters: pg0dx
Locatie: Opende
Contacteer:

Re: Begeleiding nabestaanden van SK amateurs

#18 Bericht door PG0DX »

een gedeelte gun dezelfde leeftijd hebben als ik maar dat is dan mijn zorg niet meer.

Goede vriend ! Nou... toen u uw machtiging haalde....toen ben ik geboren... dus dat valt wel mee... (hihi).

Zonder gekheid;
Ik zou best wat willen nalaten aan bv de "jeugdafdeling" van een vereniging, of op een andere manier beperkt zijn en (mede) daardoor financieel niet sterk staan. Of een buitenlandse HAM oid ? ik noem maar iets...
Ik herinner me toen ik jong was, dat het erg moeilijk was om buiten school te werken zodat je een "set" kon kopen...
De impact die dat maakt voor iemand die een machtiging heeft behaald, dat hij dan "iets" krijgt...dat draagt ook bij aan zijn vorming qua "ham-spirit".

Kortom, ik ben wel voor iets "binnen" een vereniging.
Als er maar niet een winst oogmerk is, dan maak ik zelf een lijstje met prijzen ...

En het "verschieten" kan altijd nog...denk dat wij allen erg content met onze hobby zijn.
Bij de mensen die ik ken daarvan weten de toekomstige nabestaanden dat ook.
Het is wellicht voor hen ook fijn om te weten dat het "goed" terecht is gekomen ipv bij een opkoper oid. (als het financieel kan tenminste).

Groet ! Henry

-Verwijderd account

Re: Begeleiding nabestaanden van SK amateurs

#19 Bericht door -Verwijderd account »

Op MP staat een hele verzameling te koop voor wie interesse heeft, precies waar we het hier over hebben.
KLIK

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Begeleiding nabestaanden van SK amateurs

#20 Bericht door pc1mb »

Tja, zo kan het inderdaad ook. Alle typeplaatjes op een rij, en maar laten bieden. Verplicht alles meenemen en klaar ben je. Haal je er qua opbrengst misschien niet het maximum uit maar het is wel relatief vlot geregeld. Ik vind dat er voor zo'n partijtje helemaal niet onredelijk geboden wordt ook. Allemaal toch erg oud spul wat niet meer zo in trek is. Los uitventen levert meer op maar daar betaal je in uren voor.

Plaats reactie