Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#61 Bericht door elsinga »

Hier was alles al binnen voor 1-7. Maar ik zie nu bij bestellingen onder de 150 euro er steeds bij afrekenen de BTW er al bij staan op Ali. Dus daar bespaar je de inklaringskosten (van 3 euro bij PostNL). Boven de 150 euro doen ze dat niet, want dan inklaringskosten en invoerrechten (wellicht 0%).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Per 1 juli nieuwe regels voor aankopen uit een niet-EU land

#62 Bericht door PA3HMP »

PE5TT schreef: 07 jul 2021, 13:13 Vandaag viel een -30dB sma inline verzwakker (€5.64) uit China zonder extra kosten op de deurmat (het was al lang onderweg) .

Is het erdoor geglipt of gaat PostNL geen moeite doen voor kleine brievenbus pakketjes, wie zal het zeggen.

Ben benieuwd of er nog meer amateurs zijn die nog spullen onderweg hebben en wat daarmee gebeurd.
de 2e kwam bij mij ook een pakketje aan als brievenbus post die meer als een maand onderweg was, nog geen extra kosten dus ik denk dat ze de eerste dagen nog even geen kosten hebben gerekend bang dat mensen anders het pakketje zouden weigeren en ze het moeten terugsturen naar de verzender wat hun meer gaat kosten.

Plaats reactie