Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa2htx
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2008, 00:05
Locatie: Arnhem

Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#1 Bericht door pa2htx »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het koppelen van hoortoestellen aan zendontvangers, bijvoorbeeld via Bluetooth of ringleiding.
Volgens de gebruiksaanwijzing van de toestellen (Advance 418 RIC)moet dit mogelijk zijn maar tot op heden nog niet gelukt. :(
Ik hoop op deze manier toch weer iets an de hobby te kunnen doen.
Met een hoofdtelefoon is op dit moment geen optie.

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#2 Bericht door PA3BZT »

Waarom is een hoofdtelefoon geen optie?

Ik gebruik een Sony hoofdtelefoon die over de oren gaat en waarbij de hoortoestellen achter het oor zit.

73, Fred

PA3BAS
Berichten: 2608
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#3 Bericht door PA3BAS »

Moet je ‘m niet eerst ontkoppelen van bijvoorbeeld je telefoon?
.... But will it blend?

ON7IR
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2017, 18:09
Roepletters: ON7IR

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#4 Bericht door ON7IR »

Ik gebruik soms de Maxxter ACT-BTRT-01 bluetooth audio zend/ontvanger, enkele jaren geleden voor weinig geld gekocht in de Action :roll: , in combinatie met mijn Phonak Audeo M hoortoestellen. Werkt prima maar houd rekening met een latency van naar schatting 100 a 200 milliseconden. Als je aan CW doet is dat even wennen.

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#5 Bericht door PA3BZT »

PA3BAS schreef: 29 mei 2021, 20:01 Moet je ‘m niet eerst ontkoppelen van bijvoorbeeld je telefoon?
De Sony hoofdtelefoon zit bedraad aan de front audio aansluiting van de 7300.
Belangrijk is dat het een “over the ear” en geen “on ear” hoofdtelefoon is.
Ik vind zelf dat ook zwakke usb/lsb/cw signalen redelijk goed zijn waar te nemen.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#6 Bericht door TomNL »


pe1hzg
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#7 Bericht door pe1hzg »

Alhoewel ik op dit moment (nog?) zonder voorversterkers kan werken, ben ik wel aan het experimenteren geweest met bluetooth zenders en koptelefoons. Niet iedereen waardeert het wah-wah van SSB en zo kan ik er zelf beter van genieten ;-)

Er bestaan diverse zenders van diverse merken. Na ook geexperimenteerd te hebben met ebay/action kom ik uit op https://www.bax-shop.nl/draadloze-audio ... -en-zender.

Blauwtand door het hele huis, en de verbinding is betrouwbaar bij inschakelen (dat laatste gaat nog wel eens mis bij de goedkopere oplossingen).

Let op dat er bij een verkeerde keuze van encoder/decoder latency kan ontstaan. Of dat een probleem is hangt van de spullen af en de persoonlijke voorkeur.

Geert Jan

PA0AA
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#8 Bericht door PA0AA »

pa2htx schreef: 27 mei 2021, 21:22 Zijn er mensen die ervaring hebben met het koppelen van hoortoestellen aan zendontvangers................
Misschien een beetje een off-topic vraag, en dit is misschien het gevolg van het feit, dat ik dergelijke hulpmiddelen ( nog ) niet nodig heb,
maar wat is nu exact het verschil tussen een hoortoestel en een gehoorapparaat ? Ik kan er op Google niets over vinden. :?
M'n opa had vroeger ( 1965 ) een gehoorapparaat, en dat ding deed het prima. Oortelefoontje in, en de rest van het apparaat in z'n borstzakje...
73, Ruben, PA0AA.

ON7IR
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2017, 18:09
Roepletters: ON7IR

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#9 Bericht door ON7IR »

ON7IR schreef: 30 mei 2021, 09:35 Ik gebruik soms de Maxxter ACT-BTRT-01 bluetooth audio zend/ontvanger, enkele jaren geleden voor weinig geld gekocht in de Action :roll: , in combinatie met mijn Phonak Audeo M hoortoestellen. Werkt prima maar houd rekening met een latency van naar schatting 100 a 200 milliseconden. Als je aan CW doet is dat even wennen.
Sorry voor foutje in de link, moet zijn: ACT-BTRT-01

pa2htx
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2008, 00:05
Locatie: Arnhem

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#10 Bericht door pa2htx »

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga maandag eens kijken voor een andere bluetooth zendontvanger, een eerdere poging met een MyStand bluetooth adapter werkte niet maar misschien dat een andere wel werkt.
Bij een gesloten koptelefoon ervaar ik druk op mijn oren wat op dit moment voor mij zeer onaangenaam is en heeft ook snel de neiging tot rondzingen.
Ik krijg komende week ook een aftershokz hoofdtelefoon in bruikleen om te testen of deze die op basis van beengeleiding werkt voor mij misschien de oplossing is.
Mocht dit ook niet goed werken dan ga ik de Sennheiser proberen.
Voor PA0AA; tegenwoordig spreekt met over hoortoestellen, waarbij er 2 veel gebruikte type zijn te weten in het oor (nagenoeg onzichtbaar) en achter het oor met een buisje naar de gehoorgang of met een minispeakertje in het oor. Voor zeer zware gevallen zijn er ook nog botverankerde toestellen die met een titanium schroef op de schedel wordt vastgezet, hiervoor is een kleine operatie nodig. De toestellen die als een sigarettenpakjes in een borstzak worden gebruikt zijn niet meer van deze tijd.

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Hoortoestel koppelen aan apparatuur.

#11 Bericht door PA3BZT »

Wat voor gehoortoestel heb je nu?

Zelf heb ik een Phonak Audeo achter het oor met mini speakers met op maat gemaakte oorschaaltjes.
Dit geeft bij mij geen rondzingen wanneer ik de Sony hoofdtelefoon op heb.
Rondzingen gebeurt alleen wanneer er teveel oorsmeer in het oor zit en het weer tijd wordt om bij de huisarts of KNO arts langs te gaan.
Bluetooth geeft inderdaad altijd wat vertraging.

Fred

Plaats reactie