3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#31 Bericht door pe1cmo »

5T5PA is nu actief, en die is er echt.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: 3Z9DX DX Peditie schijnt helaas Fake te zijn

#32 Bericht door PA2S »

pe5t schreef: 20 mei 2021, 20:41 In dit rijtje past ook OK1RD.
Hij werd uit het DXCC programma gegooid omdat hij QSL kaarten namaakte van niet gemaakte 160 meter QSO's.
Hij viel door de mand door de QSL kaarten op zijn website te plaatsen (een DXpeditie verklaarde zelfs nooit op 160 meter actief te zijn geweest...). Op allerlei manieren probeerde hij zich te rehabiliteren, maar hij werd almaar ongeloofwaardiger (zijn website zou gekraakt zijn en de inhoud veranderd). De ARRL hield voet bij stuk.
Tja, het is van alle tijden. Mensen die hun ego kennelijk erg belangrijk vinden en dan de kluit belazeren.
Met digimodes op 60 m via een remote SDR in ZL land luisteren, in Europa een kW of meer maken en dan QSO's claimen met stations in de Stille Zuidzee, bijvoorbeeld. FK1TS PA... -8 (ongeveer, zou het moeten opzoeken), oeps, foutje door de autosequence vergeten uit te zetten, vervolgens een ongeloofwaardig -24 erachteraan. Station midden in een woonwijk. Slechts een enkeling in de NL "outback" met een Beverage hoort FK1TS. Zo nog verschillende QSO's voorbij zien komen met soortgelijke rariteiten, o.a. een SP en een HA. Ik heb met ze te doen.

Mijn WSPR signaal is bijvoorbeeld gehoord door E51WL, maar ik hoor niets. Mijn station gewoon een "beetje" doof... zeker 10 dB slechter dan op een rustige locatie. Daar doe ik het maar mee. Pech. DX weg.

Plaats reactie