Voorzitter VERON op radio 1

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Voorzitter VERON op radio 1

#1 Bericht door PA4WK »

Remy Denker PA0AGF gaf vandaag ter gelegenheid van wereld radio dag een interview op radio 1 klik hier https://www.vrza.nl/wp/2021/04/18/18-ap ... op-radio1/
Ik was persoonlijk niet echt onder de indruk van de inhoud, er werd bijvoorbeeld geen aandacht besteed aan het interesseren van jongeren voor onze hobby of techniek in het algemeen. Ook werd totaal voorbij gegaan aan zelfbouw, op welk vlak dan ook.
De enige "uitdaging" die Remy kon noemen was dat je van te voren niet weet met wie je een verbinding gaat maken.
Sorry maar ik vond het een gemiste kans.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#2 Bericht door PH7R »

Idem, vergelijkbare filmjes uit 1970-1980-1990. Conclusie stoffige hobby.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#3 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

Een feit van algemene bekendheid;

Deze voorzitter heeft zijn eigen denkwijze en poneert zijn zienswijze niet altijd ten positieve.

Jammer Remy, bij voortduring sta je wel alleen op de wereld.

Niet een ieder is gecharmeerd van personen die hun stropdas met Veron logo koesteren.

Blijf gewoon zoals een goede Radiozendamateur graag gezien wordt.

Een gemiste kans tijdens de genoemde uitzending zoals elders wordt omschreven.

Wanneer stroomt er nieuw en fris bloed in het VERON bestuur?

Geef de "jeugd ook een gelegenheid hun visie te genereren"

Verder voor een ieder een fijne Radio dag en veel verbindingen

gegroet Om's en luisteraars.

PA2ER
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:04
Roepletters: PA2ER
Locatie: Terborg

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#4 Bericht door PA2ER »

Jongens wat negatief allemaal. Had die man dan moeten uitleggen hoe ft-8 werkt, of hoogdravend moeten vertellen hou hij via een sat link verbinding kan maken met een mede amateur? Dan haken er ook heel veel mensen af, met de gedachte, dat het een groep hooggeschoolde techneuten groep is. Het is heel makkelijk om te zeggen, er moet meer jong bloed in de vereniging komen. Maar daar zijn ze al jaren mee bezig, met wisselend resultaat. Door dat de jeugd wel andere dingen aan het hoofd hebben, dan met zenders spelen.
Ik vind het interview, zo slecht nog niet.
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD2RTO schreef: 18 apr 2021, 18:05 Jongens wat negatief allemaal. Had die man dan moeten uitleggen hoe ft-8 werkt, of hoogdravend moeten vertellen hou hij via een sat link verbinding kan maken met een mede amateur? Dan haken er ook heel veel mensen af, met de gedachte, dat het een groep hooggeschoolde techneuten groep is. Het is heel makkelijk om te zeggen, er moet meer jong bloed in de vereniging komen. Maar daar zijn ze al jaren mee bezig, met wisselend resultaat. Door dat de jeugd wel andere dingen aan het hoofd hebben, dan met zenders spelen.
Ik vind het interview, zo slecht nog niet.
Mooie woorden.

Het schoppen tegen een vereniging is zo makkelijk.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA4WK schreef: 18 apr 2021, 14:52 Remy Denker PA0AGF gaf vandaag ter gelegenheid van wereld radio dag een interview op radio 1 klik hier https://www.vrza.nl/wp/2021/04/18/18-ap ... op-radio1/
Ik was persoonlijk niet echt onder de indruk van de inhoud, er werd bijvoorbeeld geen aandacht besteed aan het interesseren van jongeren voor onze hobby of techniek in het algemeen. Ook werd totaal voorbij gegaan aan zelfbouw, op welk vlak dan ook.
De enige "uitdaging" die Remy kon noemen was dat je van te voren niet weet met wie je een verbinding gaat maken.
Sorry maar ik vond het een gemiste kans.

Tja, er is toch een PR commissie ? ...........................................Die kan toch van te voren de voorzitter even "bijpraten"?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#7 Bericht door PA4WK »

Kijk ik snap best dat het niet iedereen gegeven is een interessant verhaal te vertellen, ik ben ook niet zo'n prater in het openbaar maar laat je dan idd vertegenwoordigen door iemand die wel een interessant verhaal kan vertellen en weet wat hij of zij wel en niet moet zeggen.
En dat heeft niets met schoppen tegen een vereniging te maken, ik vond gewoon dat Remy deze kans niet goed benut heeft.
Ik ben zelf lid van de VRZA en van DARU maar zit bij de radio club Bunschoten en daar is iedereen met belangstelling voor de hobby van harte welkom. Maar het valt mij tegenwoordig wel op als je een kritisch geluid laat horen over de VERON dat je er dan gelijk van beschuldigt wordt dat je tegen een vereniging loopt te schoppen. Ik wil hier niet de zoveelste discussie VERON / VRZA / DARU aanslingeren, voor mij zijn we allemaal amateurs, ieder bij de club waar hij of zij zich het meeste thuis voelt.
Laatst gewijzigd door PA4WK op 18 apr 2021, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#8 Bericht door Gert_PA2LO »

Juul, hou eens op met die plaat van je grijs te draaien. We weten nu wel dat jij geen fan bent van de huidige PR-commissie. Je hoeft dat niet iedere keer* zo te ventileren. Get over it! Iemand met jou statuur en verdienste voor de radiohobby heeft het helemaal niet nodig om dat iedere keer te doen.

*Mocht je niet snappen wat ik bedoel met iedere keer, maak dan even gebruik van de zoekfunctie en je leest je eigen berichten met negatieve en zuigende opmerkingen over de (huidige) PR-commissie terug.

Dat gezegd hebbende: op RTV Drenthe was er ook aandacht voor Wereld Amateur Radio Dag: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169432 ... p-te-horen

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#9 Bericht door PA8S »

Gert_PA2LO schreef: 18 apr 2021, 18:58Dat gezegd hebbende: op RTV Drenthe was er ook aandacht voor Wereld Amateur Radio Dag: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169432 ... p-te-horen
In dat artikel stond ook een mooie zin die lekker drempel verlagend werkt (niet dus):
Wie dacht dat je deze bijzondere hobby zomaar onder de knie hebt, heeft het mis. Sterker nog: er is een eenjarige opleiding voor nodig.
Ik heb nog nooit gehoord van de 'Eenjarige opleiding tot radiozendamateur'.

Wanneer je radiozendamateur wilt worden kan dat met zelfstudie of via een cursus of training. De een neemt een paar weekjes de tijd om een cursusboek door te nemen, een ander heeft daar een jaar of 10 voor nodig. Had dan iets gezegd in de trend van: 'Met goede wil en inzet is deze mooie hobby voor bijna iedereen bereikbaar.'

Wil je anderen (en vooral jongeren) geïnteresseerd krijgen in deze hobby dan moet je laten zien dat het bereikbaar is.

Just my 2¢.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Gert,

Dat kan jij wel vinden maar het resultaat telt. En dat was in dit geval "niet zo best". En dat mag ik toch wel schrijven?
Ze moeten gewoon "aan de slag" !
Kranten benaderen, radio en TV benaderen etc. Als je dat niet doet blijft het steeds maar weer nadat het niet goed gegaan is proberen te corrigeren in de media.
Laten weten dat je er bent !

Maar ik begrijp dat jij het nu allemaal wel OK vindt. Het zend amateurisme staat al zo weinig in de belangstelling en als dat wel gaat gebeuren doe het dan goed!
Remy had even moeten overleggen met de PR commissie en ja, en daar heb ik niet zo'n hoge pet van op. Mag dat? Ik doe het tenminste niet anoniem zoals tegenwoordig vaak gebeurd.
En ik zal dat net zo lang blijven schrijven totdat ze wakker worden en wel zorgen dat onze hobby op een goede manier in de publiciteit komt.

Ik heb in het verleden, ondanks dat ik na 45 jaar geen VERON lid meer ben, al eens aangeboden om te helpen.....................maar sinds die tijd is er "radio stilte".
Ook prima.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#11 Bericht door Gert_PA2LO »

Hallo Juul,

Misschien dacht je het, maar je schreef het niet. De hele PR-commissie was nog niet genoemd in deze draad. Geef gewoon toe: je zag weer even aanleiding om een frustratie en stokpaardje van stal te halen. Dat geeft niet: dat moet lekker zelf weten. Ik geef alleen aan hoe het overkomt: verzuurd. Doe er mee wat je zelf wil, no offence. Als jij denkt dat het voortdurend bashen van een groep vrijwilligers helpt, helpt het in ieder geval jou.

Ik heb geen uitspraak gedaan over wat ik van het item vond en of het anders had gemoeten. Waar ik wel om moet lachen is dat we op dit forum doen alsof het gegeven radio-interview het beeld over onze hobby zou hebben veranderd. Vooral als dan argumenten gebruikt worden dat de kans niet is gegrepen om jongeren te interesseren. Beste mensen: de gemiddelde leeftijd van NPO Radio 1 is 63 jaar! En het bereik op zondagochtend 5.00-6.00 uur? Pfff...kom op zeg.

Ik zeg: wees blij dat iemand bereid was om om tien over vijf 's op zondagochtend klaar te zitten om iets te vertellen over de hobby. En wees blij dat een mede-amateur zijn deur open heeft gezet om aan de lokale omroep uitleg te geven over zijn hobby.

Aan dit hele draadje zie ik gelukkig wel iets positiefs: we weten nu wie er de volgende keer door de media benaderd kunnen worden om "het evangelie" te verkondigen. Top! Ik kijk uit naar jullie optreden OM's!

73,
Gert

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#12 Bericht door PA3OZB »

Is inderdaad geen bijster sterk verhaal. Zelfs een beetje lacherig, maar daar kan je van leren toch?
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#13 Bericht door PA3HMP »

ik heb het niet gehoord, maar ik lees een oud stoffig verhaal, en dan denk ik welke stoffige figuren denk jij dat er luisteren naar radio1, in ieder geval niet de jeugd

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#14 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

De uitzending heb ik niet gehoord. Of het een "stoffig" verhaal is geweest kan ik dan ook niet beoordelen.

Uit reacties begrijp ik dat de inhoud niet aanmoedigt deze hobby op te pakken.

Wat te denken van de reacties op dit forum en vaak zure uitlatingen? Iedereen kan het mee lezen en vind het vaak geen "reclame" voor onze hobby.
Mensen enthousiast maken begint met een positieve uitstraling. Ook hier op het forum.

My 2 cents.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Voorzitter VERON op radio 1

#15 Bericht door pa1bvm »

Radio 1 ...en jongeren ??? die zitten daar echt niet hoor ...
als je de " jeugd" wil bereiken dan zal je toch met een beetje prettige " influenceer" ergens op een youtube kanaal iets moeten gaan doen ..

Plaats reactie