google

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

google

#1 Bericht door pb1a »

In het verleden heb ik een tijdje een Google Chrome account gehad. Ook draaide ik de brouwer van Google. Besturingssysteem was Windows 10 met een wachtwoord erop. Als ik mijn opgeslagen wachtwoorden wilde opvragen moest ik een wachtwoord intikken voor ik erbij kon. Nu kwam ik bij toeval erachter dat ondanks ik er een wachtwoord had opgezet Google al mijn wachtwoorden open en bloot onder mijn account op internet had gezet. Hoe kunnen hu erbij als ik een wachtwoord in moet tikken om mijn opgeslagen wachtwoorden wil inzien hun er zo maar bij kunnen en ongevraagd het wel onder mijn profiel op internet hadden gezet. Zelfs ongeregistreerde IP-adressen zoals 192.168.0.50 hadden ze uit mijn PC geharkt.
Ik draai sinds een tijd al Firefox en nieuwe Edge van Microsoft en sinds dien heb ik er gelukkig geen wachtwoorden meer gejat van mij. Ik heb dat account compleet verwijdert inclusief mij YouTube kanaal. Doe jij je best om je zooi zo goed als mogelijk dicht te spijkeren pleuren hun (wel onder je profiel ongevraagd de hele zaak op internet. Geen wachtwoord meer nodig. Als iemand dat account gehackt had was ik mooi de sjaak geweest. Ik ben wel op zoek naar een beter platform om video's die ik zelf gemaakt heb te kunnen uploaden. Iemand gelijke ervaring?? :mrgreen:

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

pe1hzg
Berichten: 921
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: google

#2 Bericht door pe1hzg »

Je kunt bij firefox de locaal opgeslagen passwords ook nog beveiligen met een wachtwoord.

Yup, ze hebben ook een online opslagmogelijkheid - zoals de TS aangeef - "doe maar niet".

Geert Jan

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: google

#3 Bericht door PE2AAB »

pb1a schreef: 15 mar 2021, 18:14...Ik ben wel op zoek naar een beter platform om video's die ik zelf gemaakt heb te kunnen uploaden. Iemand gelijke ervaring?? :mrgreen:

Gr. Anne PB1A
Je zou eens kunnen kijken naar Vimeo als alternatief voor Youtube.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: google

#4 Bericht door ----- »

Je kan LBRY overwegen, een decentrale dienst met micropayments om de content creators te belonen voor hun werk

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: google

#5 Bericht door Yannick PE2YSB »

Ik heb mijn wachtwoorden tegenwoordig nooit meer in mijn browser opgeslagen, maar gebruik LastPass (er zijn meer dan dat soort tools)

Via een plugin kan ik dan bij mijn wachtwoorden op al mijn computers (ik moet wel eerst 1x per dag het master password invoeren). Voor de meeste sites weet ik mijn wachtwoorden ook niet zonder die tool. Als ik me ergens aanmeld dan maakt de tool een sterk random wachtwoord. Wanneer een site dan een lek heeft en mijn wachtwoord komt op straat te liggen, is het alleen dat ene wachtwoord.
Ik ga er dan even van uit dat LastPass veilig is en mijn hoofdwachtwoord ook zeer sterk is.
Op zich vertrouw ik er wel op dat dat soort tools veilig zijn. Veiligheid is immers hun core business en het enige waar ze zich mee bezig houden, daar hebben ze hele teams op zitten die niks anders doen. Dat is natuurlijk veel meer dan de gemiddelde website in veiligheid kan investeren.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: google

#6 Bericht door PE1PQX »

Voor meer security, overweeg eens een 2FA systeem.
Ik ben nu aan het stoeien met 'Yubikey', waarbij hardware en een stukje software nodig zijn voor de identificatie.

Het hardware deel is een USB stickje dat een toetsenbord simuleert in combinatie met een authenticator. Zonder dat stickje kom je er gewoon niet in.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PH7R
Berichten: 1143
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: google

#7 Bericht door PH7R »

PE1PQX schreef: 16 mar 2021, 12:39 Voor meer security, overweeg eens een 2FA systeem.
Ik ben nu aan het stoeien met 'Yubikey', waarbij hardware en een stukje software nodig zijn voor de identificatie.

Het hardware deel is een USB stickje dat een toetsenbord simuleert in combinatie met een authenticator. Zonder dat stickje kom je er gewoon niet in.
Ook een tijdje geprobeerd, maar voor mij nadeel dat je dan altijd fysiek hardware bij je moet hebben. Gebruik nu Bitwarden icm Authy voor 2FA.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: google

#8 Bericht door PE1PQX »

Dat stukje hardware hang je aan je sleutelbos als sleutelhanger... En sleutels heb je altijd bij je lijkt me.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: google

#9 Bericht door Yannick PE2YSB »

PE1PQX schreef: 16 mar 2021, 12:39 Voor meer security, overweeg eens een 2FA systeem.
Ik ben nu aan het stoeien met 'Yubikey', waarbij hardware en een stukje software nodig zijn voor de identificatie.

Het hardware deel is een USB stickje dat een toetsenbord simuleert in combinatie met een authenticator. Zonder dat stickje kom je er gewoon niet in.
2-factor heb ik ook aan staan voor e-mail en werk. Dat kan ook via een app op je telefoon die de one-time codes genereert. .
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Plaats reactie