Toegelaten worden op QRZ.com

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Toegelaten worden op QRZ.com

#1 Bericht door PC1TK »

Ik zou een nieuwe amateur helpen om zijn qrz.com te activeren .. Deed dat wel eerder door een mailtje te steuren een Nederlandse beheerder. Dat mail adres pluk in van QRZ.com .. pd5sjo@qrz.com .. Maar krijg nu bericht terug dat deze niet meer bestaat . Kent iemand een ander mail adres ? Of moet het nu allemaal in het Engels ?

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Toegelaten worden op QRZ.com

#2 Bericht door PE9PE »

PC1TK schreef:Ik zou een nieuwe amateur helpen om zijn qrz.com te activeren .. Deed dat wel eerder door een mailtje te steuren een Nederlandse beheerder. Dat mail adres pluk in van QRZ.com .. pd5sjo@qrz.com .. Maar krijg nu bericht terug dat deze niet meer bestaat . Kent iemand een ander mail adres ? Of moet het nu allemaal in het Engels ?
Kijk eens op zijn QRZ pagina want daar staat een ander emailadres.
Succes met je hulp.

73
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Toegelaten worden op QRZ.com

#3 Bericht door on4ged »

Ik heb daar ook problemen mee gehad om me bij QRZ.com aan te melden.
Het eerste deel was simpel, gewoon aanmelden op de website en klaar is het, maar om effectief opgenomen te worden in het databestand is iets moeilijker gebleken. Ik kreeg het ook niet klaar.
Uiteindelijk heeft een bevriend OM die zelf wel in het bestand zit mij toegevoegd en meteen was alles in orde. Hoe hij het juist gedaan heeft weet ik niet, maar het werkt. Ik zit nu mee in het bestand, en blijkbaar ging dat snel en vlot.
Zoek dus even hulp bij een OM die je kent en die het voor je wil doen.
Zorg er natuurlijk voor dat je al wel aangemeld bent op de website.

Succes.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Toegelaten worden op QRZ.com

#4 Bericht door Steef »

Ik zit al een eeuwigheid op QRZ, en kan gewoon zelf een call aanmaken en deze dan overdragen aan iemand.
Wie praat luistert niet

Plaats reactie