Zo maar 'n verhaaltje, ..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Zo maar 'n verhaaltje, ..

#1 Bericht door 0000 »

nav van een mail correspondentie met een bevriend radioamateur, mijn reply:

'Weet je wat het vervelende is aan onze hobbie, er komt geen einde aan, nooit het perfekte plaatje.
Kost 'n boel centen, bv meerdere zenders die allemaal op dezelfde frequentie kunnen zenden omdat het nu te koop is, binnen budget, soms ...
Niet alleen antennes, hogere masten, versterkers en dan nog waar je woont ..wat wil je, er zijn overal ter wereld die alles kunnen werken door hun puike locatie.

Ik merk, dat ik al tevreden ben met gewoon de 'luistervink' uithangen, wat ik kan ontvangen maar toch trap ik in de val, zenders kopen en aanverwanten, gewoon omdat 't allemaal puik spul is :-)
'

Onze hobbie heeft zoveel mogenlijkheden, dan is een keuze maken die voor jou de beste is best wel eens lastig.
De 'oudjes', waaronder ook mezelf ..sta al met 1 been in 't graf (figuurlijk), als je bedenkt wat je nog allemaal zou willen doen maar de resterende tijdklok tikt
Ben ik tevreden? ja!

..deze post zal nog ge-edit worden, zolang zendamateur.c tijdslot het toelaat ...anders is het zo
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Zo maar 'n verhaaltje, ..

#2 Bericht door PA3OZB »

:wink: :D
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Zo maar 'n verhaaltje, ..

#3 Bericht door PA4WK »

Keuzes moet je maken al is het nog zo moeilijk anders ben je overal mee bezig maar komt er niets van de grond.
Onze hobby heeft gewoon veel te veel leuke kanten, ik wil met korte golf verbindingen bezig zijn, maar ATV is ook heel erg leuk, maar digitale modus is ook best interessant, en niet te vergeten de 50 en 70 MHz. banden zijn zo leuk.
Help!!!! ik vind (bijna) alles leuk, ik ben nu 63, over 3 jaar met AOW, ik hoop dat ik 200 jaar wordt, maar dan kom ik nog tijd te kort.
73 Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Plaats reactie