Yaesu of Yeasu ??

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Yaesu of Yeasu ??

#46 Bericht door Rene - pg3r »

PA3DAT schreef:ik zie een forse taalfout! :D
Ik moet weer eens aan Wim Stoltenberg denken. Met de T van teefje.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Yaesu of Yeasu ??

#47 Bericht door PA3DAT »

Het was verder niet serieus bedoeld hoor, met een smiley. Taalfouten interesseren me niet,
die staan hier in bijna alle berichten.

Alleen dat misbruik van "de" wekt mijn irritatie. En als dan een bestuurslid van een landelijke
vereniging dit stug volhoudt in het eigen verenigingsorgaan, dan zakt mij de broek af. Dat
moet dan een voorbeeld zijn voor ons allen. Een slecht voorbeeld dan, in mijn opinie.

Ik heb mijn punt denk ik wel duidelijk gemaakt, zullen we het hier maar bijbij laten? :D
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 11 aug 2020, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Yaesu of Yeasu ??

#48 Bericht door PA0VRA »

En ik had nog wel zo mijn best gedaan. Volgende keer nog beter opletten. Groeten van Eddy :shock:

on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Yaesu of Yeasu ??

#49 Bericht door on4avt »

PA3DAT schreef:Het was verder niet serieus bedoeld hoor, met een smiley. Taalfouten interesseren me niet,
die staan hier in bijna alle berichten.

Alleen dat misbruik van "de" wekt mijn irritatie. En als dan een bestuurslid van een landelijke
vereniging dit stug volhoudt in het eigen verenigingsorgaan, dan zakt mij de broek af. Dat
moet dan een voorbeeld zijn voor ons allen. Een slecht voorbeeld dan, in mijn opinie.

Ik heb mijn punt denk ik wel duidelijk gemaakt, zullen we het hier maar bijbij laten? :D
En ik baseer me op die ''de ' omdat ik dan weet dat de call komt. Is zo beetje een vaste waarde in een cw qso.
En voor de rest, taalfouten, wie maakt er geen?

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Yaesu of Yeasu ??

#50 Bericht door PA3ECZ »

PA3DAT schreef:Helemaal eens! :D

Trouwens, tegen elke vrouw die je werkt "88" zeggen, los van het feit of ze 12 is of 95,
is natuurlijk ook een rare toestand. Die 88 staat voor "Love and kisses" en was altijd,
volgens het Veron Vademecum, bedoeld voor héél speciale gevallen!

Dus 88 gebruiken tegen élke vrouw die je werkt is heel dubieus in het "Me Too" tijdperk.
Is ze wel 18+? Straks word je nog als pedo achter je set weggesleept! :mrgreen:

Overigens, op QSL-kaarten van (X)YL's staat ook vaak 88. Laten we dat dan maar op
onwetendheid houden, van de betreffende dame.

Tot slot: dat radio-vaktaaltje, wordt dat ooit ge-update/aangepast? Het YL/XYL onderscheid
(juffrouw/mevrouw) is toch écht niet meer van deze tijd en heel conservatief. Of zullen we
jonge mannen, nog niet getrouwd, ook YOM gaan noemen?

Een XYL is een overjarig model YL :lol:

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Yaesu of Yeasu ??

#51 Bericht door pc1mb »

88 is gewoon net als de "xxx'jes" en zo aan inflatie onderhevig. Ook amateurtaal is een levende taal. Dan kun je star gaan vasthouden aan de oorsprong, maar dan ben je meer een roepende in de woestijn dan nuttig bezig.

Niettemin is het sinds MeToo wel verstandig er als man mee uit te kijken. Dingen worden wel eens verkeerd opgevat. Wat vroeger normaal en onschuldig was, kan nu respectloos zijn. Ook dát leeft. Maargoed als de ander zoiets zendt kan je dat best beantwoorden natuurlijk.

Inderdaad zijn "(X)YL" en omringende gebruiken overblijfselen van een traditioneel een uitstervend rollenmodel. Je ziet het nog wel, de afdelingen waar de XYLs bijvoorbeeld als vanzelfsprekend de broodjes smeren en achter de bar staan, maar dat zijn ook niet zelden degenen die een behoorlijk vergrijsd ledenbestand hebben... Dit soort rollenmodel-denken draagt ook niet bij aan verjonging denk ik zomaar. Zo leven nieuwe generaties niet meer, zeker niet in de grote steden.

Plaats reactie