Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

#31 Bericht door elsinga »

Ik heb al zendapparatuur meegenomen in het vliegtuig naar Spanje, Turkije, Engeland en de USA. Op een keer mijn handbagage openmaken omdat ze voor hen ongebruikelijke dingen zagen op de scanner na (bij het zien van de mobilofoon kon de boel al weer dicht) geen enkele opmerking gehad. Tegenwoordig moet vaak alle electronica uit de handbagage, dus dat scheelt. Aan de andere kant mocht op Schiphol vorig jaar alles blijven zitten, ook water, want scanners die echt heel goed konden zien wat er in zat. Best chill. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

#32 Bericht door PE2AAB »

Klopt, had ik ook voor de USA. Daar gebruiken ze al 3D scanners voor op Schiphol. Snel geregeld. Lokalere vluchten is helaas nog conventioneel spul en dus uitpakken die elektronische handel ;-)

Proficiat trouwens Robert ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

#33 Bericht door elsinga »

Dank! ;)

Mar het klopt, op veel vliegvelden moet je alle electronica uit je handbagage halen en los door de scanner doen. Wat ik er ook uit haalde, ik kreeg altijd nacontrole, dus ik haalde op een gegeven moment er niets meer uit, deed ik wel als ze er om vroegen...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

#34 Bericht door PE1PQX »

Ik ga als het goed is en door gaat eind aug. naar Gran Canaria. Helaas niet vanaf Eelde maar Schiphol.
Ben benieuwd hoe dat gaat mijn mijn foto-gear (dSLR en enkele losse objectieven) als ik daar ook nog eens een portotje (FT1XDE) tussen frot.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

#35 Bericht door PA3DJS »

PE1PQX schreef:Ik ga als het goed is en door gaat eind aug. naar Gran Canaria. Helaas niet vanaf Eelde maar Schiphol.
Ben benieuwd hoe dat gaat mijn mijn foto-gear (dSLR en enkele losse objectieven) als ik daar ook nog eens een portotje (FT1XDE) tussen frot.
Dat gaat gewoon goed als je het meertalig registratiebewijs bij je hebt. Dat kaartje heeft weinig tot geen waarde in het buitenland. Neem ook even een overzicht mee van de Spaanse frequentietoewijzing en vermogens. Bijvoorbeeld:
https://www.ure.es/licensing-and-basic- ... itor-hams/

PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Re: Vakantie? Neem geen Motorola apparatuur mee naar België!

#36 Bericht door PI4ASD-L »

alles is hier buiten z'n verband getrokken.

Ik schrijf neem geen Motorola apparatuur mee naar België. Namelijk, zendamateurs mogen hier geen gebruik maken in België. Ik hoef er verder niet uitgebreid op in te gaan, want de boete stond netjes op papier van de rechter.

Ik had GP380 portofoons in de Amateurband geprogrammeerd met repeaters in 70cm en 2m band. Bij controle in beslag genomen. Kreeg de mogelijkheid om afstand te doen. Niet gedaan, beetje dom, werkt helaas niets zoals in Nederland. Mooi een boete van 1000 euro. Nooit betaald, is alweer wat jaren geleden.
Zendamateurs mogen geen commerciële apparatuur gebruiken zoals in Nederland. Het mag gewoon niet, klaar. Ik wist het niet van te voren, u leest het, dus u bent er nu van op te hoogte.

Je Nederlandse registratiebewijs gaat je niet helpen bij de rechter :) De rechter keek heel lelijk toen ik het papiertje onder haar neus schoof. Tjah, Belgen zijn bij voorbaat niet knap maar das een ander verhaal.

Plaats reactie