N Licentie Herijking

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: N Licentie Herijking

#166 Bericht door PD7HB »

PA3HMP schreef: ik blijf me altijd verbazen dat (vooral)de novice iedere keer maar roepen geef ons het er maar gratis bij, voor al die gasten heb ik een antwoord kom je je luie reet van die stoel af en ga leren ipv janken.
de novice is GEEN volwaardige licentie maar een opstap hoe hard de novice ook zal roepen.

mijn kleine kinderen riepen het ook, pappa dat wil ik ook, prima kind daar liggen de boeken en ga er maar voor leren, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel, maar ja daar hadden ze natuurlijk geen zin in, nou ja dan krijg je het niet.
Helaas PA3HMP maar je zit er helemaal naast

Ad 4) Het vrijgeven van de 80 meter amateurband (3,5 -3,8 MHz) De aanbeveling wordt niet overgenomen. De Novice licentie is reeds een volwaardige licentie.


Bron: Agentschap Telecom
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: N Licentie Herijking

#167 Bericht door PD2B »

PA3HMP schreef: ik blijf me altijd verbazen dat (vooral)de novice iedere keer maar roepen geef ons het er maar gratis bij, voor al die gasten heb ik een antwoord kom je je luie reet van die stoel af en ga leren ipv janken.
de novice is GEEN volwaardige licentie maar een opstap hoe hard de novice ook zal roepen.
.
Ik heb een aanvulling op bovendstaande: ga met je luie reet in je stoel zitten en lees eerst de uitkomst van de herijking nog eens door voordat je reageert. Door dit soort reacties creeer je aleen maar onrust en zet je de Novice en Full tegen elkaar op.

Zoals ik al zei, we hebben een gezamenlijke hobby en laten we dat zo houden. Een ieder op zijn/haar eigen wijze en laat men in elkaars waarde...

Maar gelukkig leven we momenteel in een rechtstaat waarin je je woorden kunt terug nemen en sorry zeggen zonder vervolgt te worden.

Succes met de hobby.
Mvg,

Bert

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: N Licentie Herijking

#168 Bericht door PD9CN »

Man man wat zit er toch een frustratie bij veel van de heren met het hobby bewijs F.
We praten hier over een hobby niet meer niet minder en hoe je dat zelf wilt invullen is aan ieder zelf gelegen.

En niet door de heren hier in dit topic die even gaan zeggen hoe het moet of hoe ze het graag gezien hadden.
Dat kan niet dat mag niet en dat hoort niet.

Blijf bij je zelf en laat een ander in zijn waarde punt!
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: N Licentie Herijking

#169 Bericht door PA3DJS »

PD9CN schreef:Man man wat zit er toch een frustratie bij veel van de heren met het hobby bewijs F.
We praten hier over een hobby niet meer niet minder en hoe je dat zelf wilt invullen is aan ieder zelf gelegen.

En niet door de heren hier in dit topic die even gaan zeggen hoe het moet of hoe ze het graag gezien hadden.
Dat kan niet dat mag niet en dat hoort niet.

Blijf bij je zelf en laat een ander in zijn waarde punt!
Het lijkt of het er veel zijn, maar als je naar namen en nummers kijkt, zijn er niet zoveel op het forum met grote afwijkingen in zoutgehalte en zuurgraad.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: N Licentie Herijking

#170 Bericht door PE2AAB »

[mod]Helaas. Het leek een tijd goed te gaan maar er menen helaas toch weer enkele lieden te moeten verzanden in de eeuwige N/F discussie. Jammer. Het topic gaat na diverse klachten op slot.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gesloten