FB64 schreef:
Ik meen gelezen te hebben dat je zonder licentie geen radio geheel of gedeeltelijk aangesloten mag hebben. Betekend dit dat je wel een radio mag hebben, maar deze mag niet geheel of gedeeltelijk aangesloten zijn. En betekend dit dat ik er wel één zou mogen kopen maar moet stallen tot ik een licentie heb. Is dit correct?
Volgens de letter van de wet....
Maar als je de set aansluit en de microfoon niet in dezelfde ruimte hebt en niet gaat zenden is het geen probleem.
Leg de mike dan op zolder/schuur etc. of zo ver weg van dat je het niet makkelijk kan aansluiten en absoluut niet gaan zenden of zelfs tunen er mee. Gebruik een externe hand tuner voor ontvangst.
Als je dit ook kan laten zien aan het AT mochten ze ooit op de stoep staan bij je dan zit het wel goed, en al helemaal als je kan laten zien dat je aan het leren bent voor de N of F!
De mannen/vrouwen van het AT die misschien bij je langskomen zijn zelf ook allemaal zendamateur met registratie en die zien graag nieuwe mensen uiteindelijk op de band zoals wij

En dan heb je onder "ons" ook azijnpissers en puristen die de hobby juist vergallen en anderen juist wegjagen die zendamateur willen worden door te zeggen dat dit niet mag.
Die moet je gewoon negeren en lekker gaan hobbyen.
Veel radio plezier!