De ontvanger is gelijk aan die van de FTDX-10.
Je bent hier welkom, om aan de knoppen van mijn FTDX-10 en ter vergelijk aan mijn FT-710 te draaien.
Wanneer je dat doet, weet ik je keuze wel
De ontvanger is gelijk aan die van de FTDX-10.
Desalniettemin gaat Sherwood zijn voorkeur uit naar IC7610, mede door vriendelijker user interface van Icom. En over Sherwood ranking is al veel geschreven en geeft Sherwood zelf ook "handreiking hoe deze te gebruiken", zie https://www.youtube.com/watch?v=z2JHBFAyGZI
Heb ik helemaal uitgekeken in de versie met Dave (G3RLC: https://www.youtube.com/watch?v=yXlmmy0GVpM) die nog een interview eraan koppelt en heb er veel van bijgeleerd!PH7R schreef: ↑30 mei 2026, 15:48Desalniettemin gaat Sherwood zijn voorkeur uit naar IC7610, mede door vriendelijker user interface van Icom. En over Sherwood ranking is al veel geschreven en geeft Sherwood zelf ook "handreiking hoe deze te gebruiken", zie https://www.youtube.com/watch?v=z2JHBFAyGZI
Niet mijn ervaring bij Yaesu, maar zo zie je maar dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.
Ik heb beide radio's gehad en de Yaesu FTDX-101MP verkocht. Dus nu alleen de Icom 7610 gehouden vanwege DPD. Dat geeft een veel schoner uitgangssignaal dan de FTDX101, zie https://www.qrz.com/db/PA25A
Volgens jouw QRZ.com pagina heb je een SPE LDMOS.PE7K schreef: ↑31 mei 2026, 21:57 Dus nu alleen de Icom 7610 gehouden vanwege DPD. Dat geeft een veel schoner uitgangssignaal dan de FTDX101, zie https://www.qrz.com/db/PA25A
Ik heb de Taurus 1.5 KW en die is prima te gebruiken met DPD aan op de Icom 7610, zie https://w4tzb.net/IC7610withDPDandSPE.html. Het is duidelijk zichtbaar op m'n SDR als ik DPD aan heb staan en de Taurus gebruik. Maar zelfs zonder DPD en de juiste instellingen op de Icom 7610 gaat dat goed. Maar goed, TS had een andere vraag dan dit.PA2S schreef: ↑01 jun 2026, 05:20
Volgens jouw QRZ.com pagina heb je een SPE LDMOS.
Zie dit:
https://www.qsl.net/on7eq/projects/dpd-ic-7610.htm
Zijn conclusie: met versterker erachter ben je weer terug bij de waarden van de 7610 zonder DPD. Misschien iets beter bij 400W output, maar ik verwacht hooguit een paar dB.
