Weet je het zeker? GB kan namelijk ook voor Goede Bouwmaterialen staan
WAAR IS HET TE KRIJGEN?
- PA0ETE
- Berichten: 7646
- Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
- Roepletters: PA0ETE
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
-
PA9RD
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
- Roepletters: PA9RD
- Locatie: Hoeksche Waard
- Contacteer:
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Mijn ervaring is anders, helaas, een twee meter Quad beam antenne die piekt op 146 MHz, i.p.v. 144.300, en ik moest hem zelf maar aanpassen (wie bouwt er nu een antenne voor de verkoop aan amateurs??) een 6 meter antenne die spontaan elementen verliest van de boom die op straat vallen, een 2-delige mast die met een behoorlijke zucht wind "opgetild" wordt en compleet verwrongen ombuigt over het buitendeel en op straat valt, schutting kapot, antennes naar de ratsmodee en 10 cm van mijn auto lag. (Ik heb de foto's nog) Ik heb nu een Bijzenmast van 2x6 meter.
TAFN 73 de
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
........meer niet! 
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
- PA0ETE
- Berichten: 7646
- Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
- Roepletters: PA0ETE
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Ik ben zelf partij hierin doordat ik een grapje hierover maakte. En ik ben ook nog de topicstarter. Dat maakt dit een beetje lastig. Over het algemeen laten we klachten over leveranciers niet toe om meerdere redenen, waarvan voor ons belangrijk is dat er een juridische reden is. Wij kunnen als forumbeheerder aansprakelijk zijn voor schade die een bedrijf van de publiciteit ondervindt, terwijl wij tegelijkertijd niet de tijd of de middelen hebben om de klacht op juistheid te verifiëren. Een andere is dat de impact van slechts één reactie heel groot kan zijn, en bedrijven zelfs de kop kan kosten.
Om die reden moet ik melden dat dit de ervaring is van één persoon. Ik heb zelf ook nog even gezocht of ik soortgelijke ervaringen kon vinden. Dat kon ik niet. Verder kon ik één review-website vinden met reviews over dit bedrijf, waar alle reacties over het bedrijf gewoon positief zijn. Die lijken voor zover ik dat kan zien ook legitiem en een aantal daarvan is voorzien van een amateurcall als afzender (het plaatsen of laten plaatsen van niet-authentieke reviews is tegenwoordig strafbaar). Ik doe daarmee natuurlijk niets af aan jouw ervaring Ruud, ik vertrouw erop dat je daar eerlijk in bent. Maar plaats klachten over bedrijven niet op zendamateur.com We maken daarbij wel eens een uitzondering, bijv als iemand duidelijke poging tot oplichting pleegt op advertentiewebsites.
Om die reden moet ik melden dat dit de ervaring is van één persoon. Ik heb zelf ook nog even gezocht of ik soortgelijke ervaringen kon vinden. Dat kon ik niet. Verder kon ik één review-website vinden met reviews over dit bedrijf, waar alle reacties over het bedrijf gewoon positief zijn. Die lijken voor zover ik dat kan zien ook legitiem en een aantal daarvan is voorzien van een amateurcall als afzender (het plaatsen of laten plaatsen van niet-authentieke reviews is tegenwoordig strafbaar). Ik doe daarmee natuurlijk niets af aan jouw ervaring Ruud, ik vertrouw erop dat je daar eerlijk in bent. Maar plaats klachten over bedrijven niet op zendamateur.com We maken daarbij wel eens een uitzondering, bijv als iemand duidelijke poging tot oplichting pleegt op advertentiewebsites.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
-
PA9RD
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
- Roepletters: PA9RD
- Locatie: Hoeksche Waard
- Contacteer:
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Ik maakte alleen een terloopse opmerking en kwinkslag over de naam, geen bereik geweldig breekbaar. Maar ik maakte zeker geen grapje.
Je hebt een email gekregen van mij op je aangegeven e-mailadres.
Mvg Ruud
TAFN 73 de
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
........meer niet! 
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
-
Cor - PA4Q
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
- Roepletters: PA4Q
- Locatie: Frankrijk
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Metalen projectbehuizingen:
https://www.eltim.eu/index.php/en/?item ... 37&lang=en
Ik heb er een paar gekocht in de Modu Economica serie, goed en niet duur.
Het is wel degelijke een nederlands bedrijf, ook al valt dat niet meteen op.
73, Cor - PA4Q
https://www.eltim.eu/index.php/en/?item ... 37&lang=en
Ik heb er een paar gekocht in de Modu Economica serie, goed en niet duur.
Het is wel degelijke een nederlands bedrijf, ook al valt dat niet meteen op.
73, Cor - PA4Q
-
Cor - PA4Q
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
- Roepletters: PA4Q
- Locatie: Frankrijk
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Bevestigingsmiddelen, je kunt het zo gek niet bedenken:
https://www.fabory.com/nl
en:
Skiffy bevestigingsmaterialen:
https://www.essentracomponents.com/nl-nl/merken/skiffy
73, Cor - PA4Q
https://www.fabory.com/nl
en:
Skiffy bevestigingsmaterialen:
https://www.essentracomponents.com/nl-nl/merken/skiffy
73, Cor - PA4Q
-
PA9RD
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
- Roepletters: PA9RD
- Locatie: Hoeksche Waard
- Contacteer:
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
GM, ik heb ook een aantal ideeën gekregen en adressen. Het gekke is dat ik een website gevonden heb die de mastklemmen met de juiste beugels gewoon levert. In het kader van beter iets duurder dan/als(*) niet te koop, kwam ik terecht op een Engelse site van een bekende antennebouwer. Die heeft gewoon de complete set waar ik er een van zoek en nog meer dingen. Gewoon dus maar niet bij GB, maar IN GB, ofwel Engeland bestellen! Jammer van de prijs en van de verzendkosten, maar dan heb ik in ieder geval een complete set in de maat die ik nodig heb voor de 30x30 boom. Duurt een paar dagen, maar dan heb je ook wat. Nu maar boren, monteren, meten, proberen, testen en hopelijk gebruiken.
Wordt misschien vervolgd!
(* = zelf kiezen wat je wil gebruiken, of vindt passen)
Wordt misschien vervolgd!
(* = zelf kiezen wat je wil gebruiken, of vindt passen)
TAFN 73 de
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
........meer niet! 
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Eltim gaat bij mijn bookmarks, dank. Die discrete opamps zorgden hier voor een kleine glimlach
73,
Wouter Jan PE4WJ
73,
Wouter Jan PE4WJ
-
PA9RD
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
- Roepletters: PA9RD
- Locatie: Hoeksche Waard
- Contacteer:
Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Het vervolg,
De rechthoekige U-beugels die ik wilde hebben zijn gewoon gevonden bij de Metaalwinkel (Rotterdam) punt nl in Barendrecht waar ze sinds enige tijd zitten. Ik was daar op zaterdag afgelopen week maar de goede maat beugels in M8 hadden ze blijkbaar niet. Ik heb ze op aanraden daar besteld via een e-mail en het formulier. Later contact gehad en de beugels bleken gewoon in het rek van de stelling te liggen. Niet precies de 30 mm maar iets groter en met M8 schroefdraad. Die heb ik dus opgehaald en ik had die zaterdag al een stuk dikke Alu plaat voor de klem uit de restantenbak meegenomen voor weinig en een stuk acrylplaat voor de straler op te monteren voor de combi antenne.
Gisteren de plaat op maat gezaagd en de kanten mooi afgebraamd en afgewerkt. De gaten van de mastbeugels kon ik zo overnemen, maar de gaten voor de M8 beugels heb ik netjes afgemeten en alles geboord met een 6 mm boor, waarna de 8 mm er doorheen kon. Ook aan beide zijden even de gaten met een grotere maat "opgeruimd" zodat het een mooi geheel werd. Nu de antenne afmaken en testen en dan kan die de mast in.
Project geslaagd, beugels gevonden!
De rechthoekige U-beugels die ik wilde hebben zijn gewoon gevonden bij de Metaalwinkel (Rotterdam) punt nl in Barendrecht waar ze sinds enige tijd zitten. Ik was daar op zaterdag afgelopen week maar de goede maat beugels in M8 hadden ze blijkbaar niet. Ik heb ze op aanraden daar besteld via een e-mail en het formulier. Later contact gehad en de beugels bleken gewoon in het rek van de stelling te liggen. Niet precies de 30 mm maar iets groter en met M8 schroefdraad. Die heb ik dus opgehaald en ik had die zaterdag al een stuk dikke Alu plaat voor de klem uit de restantenbak meegenomen voor weinig en een stuk acrylplaat voor de straler op te monteren voor de combi antenne.
Gisteren de plaat op maat gezaagd en de kanten mooi afgebraamd en afgewerkt. De gaten van de mastbeugels kon ik zo overnemen, maar de gaten voor de M8 beugels heb ik netjes afgemeten en alles geboord met een 6 mm boor, waarna de 8 mm er doorheen kon. Ook aan beide zijden even de gaten met een grotere maat "opgeruimd" zodat het een mooi geheel werd. Nu de antenne afmaken en testen en dan kan die de mast in.
Project geslaagd, beugels gevonden!
TAFN 73 de
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten
........meer niet! 
Ruud PA9RD
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten