HamShack hotline

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
KHoos
Roepletters: PE4KH
Contacteer:

Re: HamShack hotline

#16 Bericht door KHoos »

pe2aab schreef: 20 jan 2026, 21:01 Oud topic maar ben nu aan het stoeien met een Mitel 5330 aan te sluiten op hamvoip.nl

Helaas gaat er iets mis waardoor er, zo lijkt, geen registratie plaatsvindt. Probleem is ook het password. Dit bestaat uit 32 karakters terwijl de telefoon zegt er maar 20 op te kunnen slaan. Ik ‘push’ dus het lange wachtwoord de telefoon in door de configfile uit de telefoon te halen, het wachtwoord aan te passen en weer te pushen in de telefoon. Toch ben ik bang dat het daarom mis gaat. Iemand ervaring met dat type toestel icm hamvoip?
Ik speel nogal eens met SIP en Asterisk. Ik wilde je al bijna adviseren om te kijken of je misschien met een eigen asterisk dit kon oplossen maar dat is ook weer iets extra om te beheren/bij te werken.

Maar ik zie nu dat de password lengte in nieuwere Mitel 5330 firmware is aangepast, volgens https://mitelforums.com/forum/index.php?topic=10843.0 (werkt nu even niet, maar google samenvatting "The Outbound Authentication Password for a SIP Peer Trunk Group is 64 characters at version 5.1.0.40").
Koos van den Hout callsign PE4KH

pe2aab
Moderator
Roepletters: PE2AAB
Contacteer:

Re: HamShack hotline

#17 Bericht door pe2aab »

Dank Koos!

Ik verwacht dat daar wel echt het issue in zit. Helaas zijn de meeste links op dat forum inmiddels ‘dood’ en ondersteund Mitel oudere toestellen niet meer. Firmware updaten is dus een uitdaging want ook links maar de binaries werken niet meer. Wellicht als ik de bin files op mij eigen webomgeving plaats en daarnaar verwijs in de telefoon als update url. Zal dat nog eens proberen maar ik verwacht dat ik naar iets anders op zoek moet.

Ik zag dat Rik, PD9KIR nog wat toestellen te koop heeft. Ik benader hem even.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie