Zoek typenummer Rittal

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Zoek typenummer Rittal

#1 Bericht door PE2AAB »

Hoi allen.

Een vraag; voor onze repeatergroep zoeken we naar een deel van een Rittal Patchkast uit de TS IT serie.
Rittal_rail.png

We zoeken een typenummer van de bovenste montage strip (die horizontale met die afstandsnummertjes erop. Dus niet de verticale met de HE (Hoogte Eenheden)). Er zitten een hoop IT'ers op dit forum dus wellicht dat iemand een parts catalogus heeft van deze onderdelen. Het frame zit in de kastenreeks Rittal DK 5510.120 (WxHxD 60x200x120cm).
27FEF2CA-BA99-422E-BEC6-4B03F808EB0E.jpeg
60BF5F39-046F-4164-92A3-13E13510501F.jpeg
We zoeken trouwens nog meer ;-) O.a. een Rittal sleutel 3524. Mocht je die nog eentje 'over' hebben houden we ons ook aanbevolen ;-)
Als we dan tóch bezig zijn. Ook schroefjes van Rittal zoeken we nog. Inbusboutjes voor het monteren van deuren aan scharnieren en M6 snijboutjes voor montage van rails in het buitenframe. Voor een leek zegt dit niet zoveel voor mensen die vaker met serverracks werken wel. ;-)

Korte samenvatting; we hebben een mooie kast maar de afdeling 'demontage' dacht meer dat het oud ijzer was dan een nieuw in te zetten patchkast ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Zoek typenummer Rittal

#2 Bericht door PA3FBO »

snijboutjes??? wat bedoel je? Draadsnijdendof draadrollend? Is het een bout of een schroef? Welke lengte? Wat voor kop? (cilinderkop, laag bolkop, verzonken) Wat voor aandrijving? (zeskant, binnenzeskant, torx) Of het DIN of ISO nummer, dan kan ik eens kijken wat we op de zaak hebben liggen (en mee mag nemen).
Aantal?
RVS of staal verzinkt? (ik weet niet uit mijn hoofd wat we hebben)

BTW we hebben geen Rittal spul op de zaak.

PD1PYF
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mei 2008, 08:42
Locatie: Roosendaal

Re: Zoek typenummer Rittal

#3 Bericht door PD1PYF »

Je komt https://www.rittal.com/us_en/apps/spare/#/main niet mee uit de voeten?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zoek typenummer Rittal

#4 Bericht door PE2AAB »

Nee helaas. Te weinig info om het typenummer te achterhalen van het profiel.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zoek typenummer Rittal

#5 Bericht door PE2AAB »

PA3FBO schreef: 16 dec 2023, 17:06 snijboutjes??? wat bedoel je? Draadsnijdendof draadrollend? Is het een bout of een schroef? Welke lengte? Wat voor kop? (cilinderkop, laag bolkop, verzonken) Wat voor aandrijving? (zeskant, binnenzeskant, torx) Of het DIN of ISO nummer, dan kan ik eens kijken wat we op de zaak hebben liggen (en mee mag nemen).
Aantal?
RVS of staal verzinkt? (ik weet niet uit mijn hoofd wat we hebben)

BTW we hebben geen Rittal spul op de zaak.
Tsja. Een schroeven expert ben ik niet. :-)
‘Gewoon’. Rittal schroeven dacht ik. Maar smaken te over. Dat besef ik me. Gelukkig zijn we inmiddels geholpen!!

Ter Leering ende Vermaeck plaats ik hier nog even wat gedetailleerdere info van de schroeven.

Dit zijn de M6 snijschroeven met een Torx ‘gat’. Draad is 5.5 aldus de installatie manual. Zal later even een snapshot bijvoegen. Hiervan zouden we het liefst 24 stuks willen hebben. 16 mag ook maar willen liefst alles vervangen vanwege de slechte staat.
6C9C3F97-F9E8-472C-9A5D-D067345F859D.jpeg
Dit zijn ze boutjes voor de scharnieren. Aan de voorzijde zaten deze weer netjes terug in de scharnieren gedraaid na demontage van de deur. Aan de achterzijde niet. Deze zoeken we zo’n 16 stuks. Ook hiervoor voeg ik nog een snapshot bij vanuit de handleiding voor de exacte maat.
235043B7-56E2-4766-A2B6-7175892C1BEF.jpeg
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Zoek typenummer Rittal

#6 Bericht door PA3FBO »

Jullie zijn al geholpen? dan hoef ik niet te zoeken.

Plaats reactie