Verbindingsproblemen met Kenwood VC-H1

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Verbindingsproblemen met Kenwood VC-H1

#1 Bericht door PA8S »

Ik heb vorig jaar een nieuwe (NOS) Kenwood VC-H1 SSTV camera gekocht. Hij doet het goed (tx/rx) en ik kan de seriële poort openen in een terminal programma en daar een paar basale commando's uitvoeren zoals beschreven op pagina 18 van de User Manual.

Wat mij niet lukt is verbinden met "VC-H1 Control Teminal" van AOR (de maker van deze Kenwood VC-H1). Deze geeft "Communication inactive" bij het opstarten en wanneer ik op een van de knoppen druk in de software verschijnt na een paar seconden "Communication error[com $01]".

De situatie: Ik draai Windows 98 in VirtualBox en heb daarin COM1 gekoppeld aan de fysieke com port op de pc (/dev/ttyS0). Baudrates etc staan goed en heb uiteraard com1 ook geconfigureerd in de software. Open ik in W98 Hyperterminal dan kan ik enkele commando's uitvoeren zoals ik in de inleiding beschreef. Dus de virtuele W98 kan communiceren met de VC-H1. Oh ja, de seriële kabel zit in de DATA poort (onderin) van de VC-H1.

Nu is mijn vraag, wie heeft er ervaring met de VC-H1? Wellicht heb ik niet de juiste software (zou de AOR variant toch niet werken voor Kenwood?). Ik snap dat het een oud stukje hardware is (de VC-H1) en W98 nu ook niet meer zo actueel is ;)

Plaats reactie