Apple - SDR software app (remote)

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Apple - SDR software app (remote)

#1 Bericht door PH7R »

Je zou toch bijna overstappen op Apple https://www.youtube.com/watch?v=Q56Qy5Y ... nel=DL2YMR en https://roskosch.de/sdr-control/
Het ziet er gewoon erg mooi uit en plug&play met Icom 7300/7900/705.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Apple - SDR software app (remote)

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Waarom denk je dat ik al sinds 1985 !!! een Apple-Mac gebruik? En ook n de mediawereld......."het ziet er mooi uit".


Veel sukes !
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Apple - SDR software app (remote)

#3 Bericht door on4avt »

Apple ?
APP !
Remote APP for Icom.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Apple - SDR software app (remote)

#4 Bericht door Juul - PE0GJG »

on4avt schreef: 10 jan 2022, 13:41 Apple ?
APP !
Remote APP for Icom.


???????
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Apple - SDR software app (remote)

#5 Bericht door pc9t »

Er zijn hele mooie logingprogramma's voor op de Mac.

Denk aan MacLoggerDX met (Dogpark SDR voor Flexgebruikers) of RumlogNG met een contest gedeelte daarin. Ook WSJT-X is mogelijk met JTbridge of Gridtracker.

Ik hed net mijn IC7610 weggedaan toen deze release uitkwam en dacht ik als ik het geweten had had ik misschien nog wel een keer nagedacht, alleen ik vind het ruisniveau op de IC7610 niet fijn luisteren zeker niet ten opzichte van de Yaesu FTdx101 en ook de TS990 vind ik rustiger luisteren dan de IC7610 maar dat is mijn persoonlijke mening.

Alleen wordt het door geen enkele producent ondersteunt met eventuele drivers voor op de Mac, en als je aan contests meedoet en je hebt met N1MM gewerkt is het zeker in RTTY of PSK en ik denk CW behelpen om te contesten, ten eerste is er niet een programma welke zoveel contesten ondersteund als N1MM. En natuurlijk kun je RTTY en PSK in FL digi doen in combinatie met RumlogNG.
Maar het is echt behelpen want je maakt gebruik van FL-Digi als sturing en logt in RumLogNG, maar niet zo fijn als in N1MM.

Ook om je rotor te besturen is bijv. PST rotor een heel fijn programm zeker in combinatie met LOG4OMV2, immers hoef je daar maar aan te klikken of je de rotor naar de aangegeven graden via het Sp of Lp wil laten draaien en daar draait je rotor. Loggen vanuit N1MM kun je rechtstreeks naar LOG4OMV2 dus hoef je geen adif bestanden over te zetten.

En inderdaad als je remote wil werken ben je op de Mac eigenlijk vlug klaar en was dit enigszins met een Flex mogelijk met Dogpark SDR en ook met SMART SDR voor mac van dezelfde maker als nu voor Icom.

Nadelig is dat de meeste programma's niet gratis zijn, maar hej als je een Mac kunt kopen kun je ook software kopen :mrgreen:.

Als ik niet zo nu en dan zou contesten zou ik het op de Mac houden maar heb het zo vaak geprobeerd om op de Mac te contesten maar dat werkt niet zo als in N1MM.

Dus ik hoop dat de maker ook nog versies maakt voor Kenwood en Yaesu en misschien andere fabrikanten dan dnek ik dat er meer en meer mensen toch een keer gaan overstappen naar Mac.

Ik heb overigens geen enkel aandeel in welk voorgenoemde programma's.

Alleen wil ik mijn ervaring delen.

Heb al enkele malen op het punt gestaan om de windows machine af te koppelen maar merk dat er toch meer programma's op window met elkaar te koppelen zijn, gewoonweg omdat de Mac markt toch een heel eind achter ligt qua verkopen dat het voor software makers blijkbaar niet lonend is om de software ook op Mac uit te brengen helaas.

Ik hoop dat N1MM ook nog eens voor de Mac uitgebracht gaat worden dan stap ik diezelfde dag geheel over naar de Mac.

En is ook de structuur van Windows en Mac compleet anders en kun je in windows makkelijker je map vinden waar je programmatuur in staat maar ook daar wen je wel aan.

Kortom beiden hebben voor en tegens.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PD3E
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2018, 08:22
Roepletters: PD3E
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Apple - SDR software app (remote)

#6 Bericht door PD3E »

Klein misverstand denk ik.....
Niet bruikbaar voor de 7300 staat op de website.
Helaas.
73's PD3E, Erwin.

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Apple - SDR software app (remote)

#7 Bericht door PH7R »

PD3E schreef: 11 jan 2022, 17:03 Klein misverstand denk ik.....
Niet bruikbaar voor de 7300 staat op de website.
Helaas.
Inderdaad wel 7610.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie