Thephotostick, iemand ervaring ?

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Thephotostick, iemand ervaring ?

#1 Bericht door PA0AA »

Hierbij de vraag of iemand ervaring heeft met deze 'smart' USB stick,
-
https://www.thephotostick.com
-
Het zou een USB stick moeten zijn, die automatisch alle JPG bestanden, waar ook op je harddisk, bij elkaar zoekt, en vervolgens
als back-up kopieert. Zoiets, wat je in de MS-DOS tijd met een batch file zou doen.
Nu kan ik ( en Google met mij ... ) nergens ervaringen vinden, het enige wat ik tegen kom, zijn vage Engelstalige 'ervaringen'
die nogal nietszeggend zijn. Zie bijv. HIER of HIER ( deze zijn toevallig wel in het Nederlands, maar toch vrij nietszeggend, met een hoog reclame-gehalte )

Wat ik zou willen weten; Kan je het programma op de originele gekochte stick, overzetten op een tweede stick,
die hiermee ook de Photostick functionaliteit krijgt ? ( of dat wettelijk is toegestaan, is een andere discussie ... :wink: )
En kan je de origineel gekochte stick, meerdere keren opnieuw gebruiken op verschillende PC's ervan uit gaande, dat je de Photostick steeds leeg maakt, dus de
op de Photostick weg geschreven JPG's opnieuw weg schrijft op een andere USB-HD ?

Nog een vraag; Heeft iemand hier ervaring mee ? Of weet iemand een degelijke Nederlandse ervaring van een privé persoon ?
Weet iemand, waar je dit in Nederland, Belgie of Duitsland in een winkel kunt kopen ?
Met 'winkel' bedoel ik dus zo'n stapel stenen, met een etalageruit, en een medewerker achter een kassa, waar je dit tegen betaling gewoon ter plekke kunt meenemen,
een en ander als onze nationale stoorzenders, de heren R. en de J. zijn uitgeraasd.

73, Ruben, PA0AA.

PA2ER
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:04
Roepletters: PA2ER
Locatie: Terborg

Re: Thephotostick, iemand ervaring ?

#2 Bericht door PA2ER »

Een usb stick, van dubieus afkomst, in je pc drukken, vind ik al niet een goed idee. Maar als je dan ook nog weet dat deze dan, je hele harde schijf afzoekt naar bestanden. Ik zou daar niets in zien. Maar misschien ben ik dan wel te kritisch.
73 PA2ER,

TRX: Yaesu FT-2000, Yaesu FT-897D, Kenwood TS-2000, TYT TH-9800, Baofeng GT-3TP
Ant: Home made End Fed voor 10, 20 en 40 meter / Diamond X-30 / home made traped dipool 10, 20, 40 meter.
Website: Mijn website pa2er.nl
QRZ pagina: PA2ER
QRZCQ pagina: PA2ER

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Thephotostick, iemand ervaring ?

#3 Bericht door PA0BAK »

Het kan natuurlijk ook op een ander manier, met een script en een klein beetje programmeren in een willekeurige taal.
De tree lezen en b.v. *.jpg kopieren naar de USB stick.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Thephotostick, iemand ervaring ?

#4 Bericht door PA3BAS »

.... But will it blend?

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Thephotostick, iemand ervaring ?

#5 Bericht door PA0AA »

PA3BAS schreef: 02 jan 2022, 23:24 https://www.howtogeek.com/393290/how-to ... 10-pc/amp/

Stuk goedkoper…
Maar ook een stuk meer werk, niet het bij elkaar zoeken, maar wel het weg schrijven naar een externe USB Stick.

73, Ruben, PA0AA.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Thephotostick, iemand ervaring ?

#6 Bericht door PA3BAS »

Met een slimme actie niet hoor…
.... But will it blend?

Plaats reactie