sprint layout 6.0 van Abacom

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

sprint layout 6.0 van Abacom

#1 Bericht door on3dag »

Onlangs heb ik mij het programma Sprint layout 6.0 aangeschaft en de reden daarvoor was dat ik een beschrijving van het programma gelezen had op de website van Jos Verstraten. Ook heb ik hier ergens op het forum verschillende artikels gelezen van mensen die beweren dat het een gebruiksvriendelijk programma is. Ik heb een kleine ervaring met "Eagle" maar ben daar nu definitief van afgestapt. Ik heb gezien dat het programma een beperkte bibliotheek heeft en ik zou die willen uitbreiden maar weet niet hoe ik dit moet doen, of waar ik die bibliotheken kan downloaden. Kan er iemand mij op de juiste weg zetten a.u.b.? Alvast mijn dank aan iedereen die mij verder wil helpen.
Met vriendelijke groet,
ON3DAG - Dirk

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: sprint layout 6.0 van Abacom

#2 Bericht door pa0ejh »

Hallo Dirk.

Ik heb versie 5 van SprintLayout, en je kunt zelf componenten aanmaken.

Op de afbeelding zie je hoe een Relais is getekend, de Footprint vind je in de PDF van OMRON voor dit type.

Als de tekening klaar is, kies je links boven Edit, en met de muis de iets buiten de afbeelding alles selecteren
dan met de rechtermuisknop klikken en selecteer Buildgroup.

Kies dan in het rechtse Menu de Groep waaronder je de Component wilt opslaan, dan klik je
op de Floppy symbool onder aan de lijst, voor opslaan, geeft een Naam, in dit geval G5V-2
en kies opslaan.
Relais.png
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

Re: sprint layout 6.0 van Abacom

#3 Bericht door on3dag »

Hallo, pa0ejh

bedankt voor deze informatie, maar wat ik eigenlijk aan het zoeken ben is het volgende: In de beschrijving die op de website staat van Jos Verstraten staat nl de volgende zin ; onder voorbeelden dan ; "Bovendien kunt U van de site van de fabrikant ook nog ééns extra componenten downloaden, ontworpen door enthousiaste gebruikers van het programma". Dus ik zou graag deze extra's vinden en kunnen downloaden.

Alvast bedankt voor de relais, nog een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toegewenst .

ON3DAG,

Dirk

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: sprint layout 6.0 van Abacom

#4 Bericht door pa0ejh »

Hallo Dirk.

Op de Website van Abacom is een Dowload Folder, wel eerst inloggen.

Ook is er Forum bij Abacom waar ook veel Info staat.
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Plaats reactie