Eagle download

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Eagle download

#1 Bericht door pd1ahm »

Ik heb een lange tijd geleden ooit eens wat printjes ontworpen met Eagle. Dat was toen een gratis programma waar ik zeer tevreden over was.
De bestanden die ik toen gemaakt (.dsn) heb heb ik wel, Eagle helaas niet meer.. Op mijn nieuwe pc is Eagle nooit geïnstalleerd geweest en de oude pc is met het oud ijzer meegegeven. (hdd is vantevoren door mij degelijk gesloopt)

Maar nu zoek ik weer naar Eagle en kom alleen betaalprogramma's tegen. Is hier geen gratis versie meer van?
Let wel, ik ben geen professionele gebruiker, het komt incidenteel voor dat ik wat wil doen op een experimenteer printje.


Ik heb wel een ander programma gedownload, DIY Laypout Creator, maar die lust de .dsn bestanden niet :(
Wie kan mij een beetje op weg helpen?

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Eagle download

#2 Bericht door Rene - pg3r »

Oude versies zijn te downloaden via http://eagle.autodesk.com/eagle/software-versions

Eagle is overigens nog steeds gratis te gebruiken (met beperkingen), zie https://learn.sparkfun.com/tutorials/ho ... -eagle/all

De extensie .dsn herken ik overigens niet, terwijl ik al zo'n 15 jaar met Eagle werk. Wel .sch en .brd.

[edit] dsn-files worden door OrCAD gemaakt.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Eagle download

#3 Bericht door PE9ZZ »

Misschien kan KiCAD die .dsn importeren. Freeware, geen enkele beperking. Wel steile leercurve. Ben blij dat ik de moeite heb gedaan om het in de vingers te krijgen.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Eagle download

#4 Bericht door pd1ahm »

Dank allemaal voor de reacties en hulp. Ik heb Eagle gedownload en het werkt weer als een zonnetje, thanks!
Wat betreft de .dsn is toch iets van een oude versie van Eagle, ik heb nooit een ander programma geprobeerd (Dat zou ik wel eens moeten doen).

73 Hans

Plaats reactie