QRZ.com zien in N1MM

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

QRZ.com zien in N1MM

#1 Bericht door pa7ww »

Hoe kan ik QRZ.com zichtbaar maken in N1MM?????

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: QRZ.com zien in N1MM

#2 Bericht door PA3DAT »

Hoe kun je QRZ.com, een website, zichtbaar maken in N1MM?
Ik snap je bedoeling niet. Wil je N1MM als browser gebruiken, om tijdens een contest qrz-pagina's te bezoeken? :?:

Wanneer ik contest met N1MM heb ik in mijn tweede scherm, achter het spectrum-display, vaak QRZ.com openstaan.
Maar QRZ.com in N1MM, dat is nieuw voor mij...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: QRZ.com zien in N1MM

#3 Bericht door pa7ww »

Hoi Aloys, ter verduidelijking: wanneer ik een call invul in het invoerscherm van N1MM wil ik de voornaam van dat station ergens op mijn scherm zien. Veel DL station komen in SSB vaak terug met mijn call en voornaam.
Ook in rtty krijg ik vaak een TU met mijn voornaam. Hoe doen ze dat ????
73 de Henk.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: QRZ.com zien in N1MM

#4 Bericht door PA3DAT »

Oei Henk, dat weet ik niet. Zou kunnen dat dat kan in N1MM, het is een programma met enorm
veel mogelijkheden. Ik gebruik het alleen voor contesten en je mag (dacht ik) maximaal 100 calls/dag
opzoeken op QRZ, anders moet je betalend lid worden. En die 100, daar zit je in een contest nog wel
eens overheen! :D

Ik ga dit topic even volgen! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

tienne57
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 sep 2015, 09:40
Roepletters: on7ui
Locatie: Oudenburg Belgie

Re: QRZ.com zien in N1MM

#5 Bericht door tienne57 »

Hoe en of het in n1nm gaat weet ik niet, maar vroeger heb ik dat nog gebruikt in andere software. De naam werd uit een aparte file gehaald die je kon downloaden en verder met een tekstverwerker kon bijwerken/onderhouden. Ik kon zelfs een automatisch onderhoud uit mijn log software doen. De file had als naam "friends.ini" en was een tekstfile die eruit zag als :

[HI]
pa3dat=Aloys
pa7ww=Henk
on4ng=roger

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: QRZ.com zien in N1MM

#6 Bericht door pc1mb »

HRD heeft dat soort grappen volgens mij, niet N1MM.

pa7ww
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:07
Roepletters: PA7WW
Locatie: Hof van Twente

Re: QRZ.com zien in N1MM

#7 Bericht door pa7ww »

Hallo, ik denk dat ik er uit ben....
Binnen N1MM kun je vinden:" Call History Files" , hierin staan oa call en naamlijsten.
Bij "Call History and Reverse Call History Lookup" staat beschreven hoe je die in het invoerscherm zichtbaar kunt maken.
Staan ook een paar screenshots. Komende dagen ga ik dat eens uitproberen.
73 de Henk.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: QRZ.com zien in N1MM

#8 Bericht door PA3DAT »

Maar dat heeft niets met QRZ te maken. In de History File zitten de calls van álle regelmatig contesters.
Wanneer je een call begint in te typen, bijvoorbeeld PA3, dan verschijnen alle mogelijke contesters wiens
call begint met PA3 in een windowtje. En voer je dan een call in die niet bekend is in de History File, dan
krijgt die call in het log een oranje kleurtje, of zoiets.

Maar daar krijg je (bij mijn weten) geen voornaam bij... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: QRZ.com zien in N1MM

#9 Bericht door PA0CMU »

Ja, dat gaat wel Aloys. Er is een standaard structuur voor de Call History bestanden (Call, Name, Loc1, Loc2, Sect, State, CK, BirthDate, Exch1, Misc, UserText, LastUpdateNote)
Het is een ASCII tekstbestand met de velden gescheiden door een komma of punt-komma. Er zijn een aantal van deze bestanden beschikbaar op de website van N1MM Logger maar zijn specifiek bedoeld voor bepaalde contesten of doelgroepen (SKCC, CWOPS, ...). Wat TS eigenlijk wil is een Call History bestand met de inhoud van QRZ.com en die bestaat niet voor zover ik weet. Je zou hem zelf kunnen maken :wink:

Op de onderste regel van het blok met functietoetsen in het Entry Window zit helemaal rechts een optie om met de ingevulde call QRZ.com aan te roepen.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie