N1MM en cw/ssb

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: N1MM en cw/ssb

#16 Bericht door PA3DAT »

Wanneer je die windowtjes hebt ingesteld zoals jij dat graag wilt hebben, vergeet dan niet te klikken op "Save window positions".
Komen ze dan tóch een keer bij het opstarten op de verkeerde plaats, klik dan op "Restore window positions".
Die opties staan (zo uit het hoofd) onderaan het menu Tools.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: N1MM en cw/ssb

#17 Bericht door PA0CMU »

Juist dat gaat kennelijk niet goed Aloys. Een vriend van me rapporteerde exact hetzelfde euvel. Bij mij werkt het overigens wel goed (W10-Pro).

Misschien toch nog eens proberen door het Telnet venster te sluiten, N1MM Logger+ verlaten en weer opnieuw opstarten. Dan Telnet venster openen en naar gewenste locatie schuiven en wederom N1MM Logger+ afsluiten. Mogelijk slaat hij de coördinaten van het Telnetvenster daarna wel correct op.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: N1MM en cw/ssb

#18 Bericht door ON5GM »

PA0CMU schreef:Juist dat gaat kennelijk niet goed Aloys. Een vriend van me rapporteerde exact hetzelfde euvel. Bij mij werkt het overigens wel goed (W10-Pro).

Misschien toch nog eens proberen door het Telnet venster te sluiten, N1MM Logger+ verlaten en weer opnieuw opstarten. Dan Telnet venster openen en naar gewenste locatie schuiven en wederom N1MM Logger+ afsluiten. Mogelijk slaat hij de coördinaten van het Telnetvenster daarna wel correct op.
PA3DAT schreef:Wanneer je die windowtjes hebt ingesteld zoals jij dat graag wilt hebben, vergeet dan niet te klikken op "Save window positions".
Komen ze dan tóch een keer bij het opstarten op de verkeerde plaats, klik dan op "Restore window positions".
Die opties staan (zo uit het hoofd) onderaan het menu Tools.
Beide voorstellen werken niet, telnet window gaat zich altijd deels verschuilen :evil:. Ik werk ook met w10 pro - N1MM versie 1.0.8173.0 vandaag nog update gehad. Zal moeten afwachten tot bug hersteld is denk ik.
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: N1MM en cw/ssb

#19 Bericht door PA0CMU »

Mark, ik heb op het N1MM Logger+ forum nog eens naar de status van deze "bug" gevraagd want ik kreeg de indruk dat het niet echt werd opgepikt. Een vriend van me had hetzelfde euvel maar hij meldt mij dat het nu opgelost lijkt. Ik ben ik zo vrij geweest te verwijzen naar dit topic voor de foto's en jouw foutbeschrijving. Een van de software engineers Larry, K8UT vroeg namelijk: Can you describe how they do it?

Na een aantal opmerkingen en adviezen kwam Gerald, VE1DT met de melding dat je een venster niet buiten of op de rand van het beeldscherm moet plaatsen. Minimaal 6 pixels van de rand blijven in verband met herbepaling van de locatie. Dat sneed hout en Tom, N1MM kwam er zo achter waar het misgaat. Dinsdag volgt een aanpassing van de software. Let op: het 'Entry' venster is altijd 'on top' en wordt automatisch ge-resized afhankelijk van de gebruikte velden in iedere contest. Dat venster kan dus enigszins over een ander heen vallen.

Inmiddels 2 pagina's: https://groups.io/g/N1MMLoggerPlus/topi ... 0,0&jump=1
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: N1MM en cw/ssb

#20 Bericht door ON5GM »

Dag Carel,

Ik heb het ook gelezen, staat een foutje in, ON5GW moet ON5GM zijn. geen erg hoor. Heb het ondertussen ( voorlopig althans) klaar gekregen door inderdaad het venster niet te dicht bij de rand te plaatsen. Nogmaals dank om te verwijzen naar het andere topic.

73 - Mark
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: N1MM en cw/ssb

#21 Bericht door PA0CMU »

Voorlopig een werkende situatie Mark. Even de nieuwe release afwachten maar veel zal er niet veranderen als je de venster zo laat staan. Ik heb de schrijffout gecorrigeerd.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: N1MM en cw/ssb

#22 Bericht door PA0CMU »

Uit de mailing list:

"Version 1.0.8184 (Feb 25,2020)
Improve detection of off screen windows (VE1DT)(Coded by N1MM)"


Zou nu dus opgelost moeten zijn Mark.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: N1MM en cw/ssb

#23 Bericht door ON5GM »

Hallo iedereen,

Nog een klein probleempje. Ik vermoed dat in de directory letter files de letters en cijfers van het alfabet moeten staan. In de file op mijn pc staat niets.
Deze heb ik toch nodig om in ssb te kunnen zenden vermoed ik ?
Is er iemand die mij deze file kan doorsturen aub.
Dank bij voorbaat
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: N1MM en cw/ssb

#24 Bericht door pa4o »

Moet je zelf maken. Dan heb je ze met je eigen stem. Het is even werk maar dan heb je ook wat.

Peter

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: N1MM en cw/ssb

#25 Bericht door ON5GM »

Ok begrepen, ik heb het kunnen kopiëren van dx4win, maar het probleem is feitelijk dat ik de wav files niet kan laten afspelen in mijn transceiver. Waarschijnlijk ergens een verkeerde setting. De transceiver gaat wel in tx, de wav files hoor ik dan enkel in de luidsprekers van de pc, ze gaan dus niet via de tx ??
Ik heb zelf een wav file gemaakt met mijn call, maar ik hoor hem enkel via de luidsprekers. :evil: :evil:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

on4aef
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 dec 2015, 10:02
Roepletters: on4aef

Re: N1MM en cw/ssb

#26 Bericht door on4aef »

Beste OM,

Gewoon bij N1MM+ via de COM poort via DTR pin4 en een hiermee stuur je een
transistor met een extern reed relais PRME15005B of zoiets aan !!
En dit werkt 200% perfect en dit zelfs aan zéér hoge CW snelheid zonder interuptions whats or ever!
Je hebt dan een potentiaal vrij contact dat zowel voor moderne als buizen transceivers en of PA's kan gebruikt worden !!
Wat het bouwproject van de K3NG multifunctionele keyer betreft met een Arduino MEGA 2560 is een aanrader.
Alle andere externe bakjes en toestanden is veel bedrading en instellingen en omslachtig en vooral héél duur (Microkeyer)!!
73's Jan.

Plaats reactie