Windows 10

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1212
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Windows 10

#46 Bericht door PD5DJ »

Werkt ook voor W10

https://github.com/raphire/win11debloat

Doe er je voordeel mee

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 5229
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Windows 10

#47 Bericht door PE1PQX »

Installeren zonder internet verbinding doet M$ nogal moeilijk over....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

"We went to the moon 9 times. You're going to fake something, do it once and shut up." - Charlie Duke

pa0nul
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2023, 22:39

Re: Windows 10

#48 Bericht door pa0nul »

PG7VG schreef: 11 mei 2026, 17:12 @PA0NUL

Dat wordt dan een “schone” installatie? Geen upgrade van de bestaande Win10 en de programma’s die erop staan?
Nee dit was een upgrade, alles stond er gewoon op.

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Windows 10

#49 Bericht door PG7VG »

Na een backup van mijn bestanden het toch maar aangedurft om met Rufus een update te doen naar W11.
En dit lijkt vooralsnog gelukt te zijn zonder vreemde schermen enzo. :-)

Blij mee want vond het echt zonde geld om een nieuwe PC aan te moeten schaffen.
73, Peter.

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Windows 10

#50 Bericht door PG7VG »

Vandaag een beetje met de radio en PC kunnen spelen.
En ja het lijkt dat alles is blijven werken van de sw in combinatie met de radio’s.

Maar mijn PC, een HP 8300 elite laatste verkocht in 2013, is waarschijnlijk toch te traag.
Via Log4OM omschakelen van banden en frequenties duurt seconden. En gaat soms wel vlot.

JTDX heeft soms een vertraging van 4 - 6 seconden voordat de radio begint met zenden.

Als ik de PC niet sneller krijg, optimaliseert oid, dan wordt Linux toch een serieuze optie. Ik heb mijn persoonlijke bestanden nu toch op een externe HD. Terug naar win10 wordt het hem ook niet, ik moet dan toch alles opnieuw installeren en configureren. An maar naar een besturingssysteem dan weer enkele jaren meekan. Toch?

(Onnozele vraag mss maar die komt nu op, kan ik bestanden die onder Windows op een ext HD zijn gezet eenvoudig kopiëren naar een Linux systeem?)
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 1444
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Windows 10

#51 Bericht door PA0BAK »

PG7VG schreef: 15 mei 2026, 17:37kan ik bestanden die onder Windows op een ext HD zijn gezet eenvoudig kopiëren naar een Linux systeem?)
Wanneer de externe HD geen encryptie heeft is het geen probleem.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
TRX: FTDX-10, FT-710, Xiegu G-90.

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Windows 10

#52 Bericht door PG7VG »

Thx PA0BAK.

Het lijkt echter verholpen te zijn. Omdat de FT 817 wel direct overging naar zenden en frequentie wijzigingen ben ik gaan zokeen in de IC-7300.
Daar heb ik nu de CI-V USB Baud rate ingesteld op "auto" (was 9600). en het loopt soepeltjes.
73, Peter.

Plaats reactie