Werkt ook voor W10
https://github.com/raphire/win11debloat
Doe er je voordeel mee
Windows 10
- PE1PQX
- Berichten: 5229
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Windows 10
Installeren zonder internet verbinding doet M$ nogal moeilijk over....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"We went to the moon 9 times. You're going to fake something, do it once and shut up." - Charlie Duke
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"We went to the moon 9 times. You're going to fake something, do it once and shut up." - Charlie Duke
Re: Windows 10
Na een backup van mijn bestanden het toch maar aangedurft om met Rufus een update te doen naar W11.
En dit lijkt vooralsnog gelukt te zijn zonder vreemde schermen enzo.
Blij mee want vond het echt zonde geld om een nieuwe PC aan te moeten schaffen.
En dit lijkt vooralsnog gelukt te zijn zonder vreemde schermen enzo.
Blij mee want vond het echt zonde geld om een nieuwe PC aan te moeten schaffen.
73, Peter.
Re: Windows 10
Vandaag een beetje met de radio en PC kunnen spelen.
En ja het lijkt dat alles is blijven werken van de sw in combinatie met de radio’s.
Maar mijn PC, een HP 8300 elite laatste verkocht in 2013, is waarschijnlijk toch te traag.
Via Log4OM omschakelen van banden en frequenties duurt seconden. En gaat soms wel vlot.
JTDX heeft soms een vertraging van 4 - 6 seconden voordat de radio begint met zenden.
Als ik de PC niet sneller krijg, optimaliseert oid, dan wordt Linux toch een serieuze optie. Ik heb mijn persoonlijke bestanden nu toch op een externe HD. Terug naar win10 wordt het hem ook niet, ik moet dan toch alles opnieuw installeren en configureren. An maar naar een besturingssysteem dan weer enkele jaren meekan. Toch?
(Onnozele vraag mss maar die komt nu op, kan ik bestanden die onder Windows op een ext HD zijn gezet eenvoudig kopiëren naar een Linux systeem?)
En ja het lijkt dat alles is blijven werken van de sw in combinatie met de radio’s.
Maar mijn PC, een HP 8300 elite laatste verkocht in 2013, is waarschijnlijk toch te traag.
Via Log4OM omschakelen van banden en frequenties duurt seconden. En gaat soms wel vlot.
JTDX heeft soms een vertraging van 4 - 6 seconden voordat de radio begint met zenden.
Als ik de PC niet sneller krijg, optimaliseert oid, dan wordt Linux toch een serieuze optie. Ik heb mijn persoonlijke bestanden nu toch op een externe HD. Terug naar win10 wordt het hem ook niet, ik moet dan toch alles opnieuw installeren en configureren. An maar naar een besturingssysteem dan weer enkele jaren meekan. Toch?
(Onnozele vraag mss maar die komt nu op, kan ik bestanden die onder Windows op een ext HD zijn gezet eenvoudig kopiëren naar een Linux systeem?)
73, Peter.
- PA0BAK
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
- Roepletters: PA0BAK
- Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
- Contacteer:
Re: Windows 10
Wanneer de externe HD geen encryptie heeft is het geen probleem.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
TRX: FTDX-10, FT-710, Xiegu G-90.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
TRX: FTDX-10, FT-710, Xiegu G-90.
Re: Windows 10
Thx PA0BAK.
Het lijkt echter verholpen te zijn. Omdat de FT 817 wel direct overging naar zenden en frequentie wijzigingen ben ik gaan zokeen in de IC-7300.
Daar heb ik nu de CI-V USB Baud rate ingesteld op "auto" (was 9600). en het loopt soepeltjes.
Het lijkt echter verholpen te zijn. Omdat de FT 817 wel direct overging naar zenden en frequentie wijzigingen ben ik gaan zokeen in de IC-7300.
Daar heb ik nu de CI-V USB Baud rate ingesteld op "auto" (was 9600). en het loopt soepeltjes.
73, Peter.