File manager

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Cor - PA4Q
Roepletters: PA4Q

File manager

#1 Bericht door Cor - PA4Q »

Door de jaren heb ik een gigantische hoeveelheid files en webpaginas gedownload met betrekking tot het onderwerp zendamateurisme. Meestal met betrekking tot de technische kant daarvan.

Ik probeer die hoeveelheid georganiseerd te houden maar de mogelijkheden van de Windows File Manager of hoe die tegenwoordig ook heet zijn zeer beperkt. Eenmaal gekozen voor een bepaalde mappenstructuur kun je alleen maar toegang krijgen tot een gewenste file als je weet in welke map die file is ondergebracht. Of je kunt een search doen naar de naamgeving.

In de praktijk zijn veel files gewoon onvindbaar, mede doordat ik vergeten ben dat ik die file ooit opgeslagen heb.

Wat ik zou willen hebben is een programma dat binnen een bepaald bereik alle files registreert en dat je vervolgens aan elke file een aantal zoektermen kunt toevoegen, zodat je op een bepaalde zoekterm kunt zoeken, onafhankelijk van hoe die file heet of waar hij staat.

Ik noem een voorbeeld, ik wil alles zien wat ik heb opgeslagen over EFHW antennes of ik wil alles zien wat Ashar Farhan heeft gepubliceerd. En dat ik dan een volledige lijst krijg van alle files die aan die vraag voldoen. En als het even kan ook boleaanse combinaties van zoektermen.

Ik ben nog nooit zo'n programma tegengekomen, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die niet bestaat.

Kan iemand mij verder helpen om zo'n programma te vinden? Ik werk met Windows, dat is misschien een beperking.

Ik ben benieuwd.

73, Cor - PA4Q

PH7R
Roepletters: PH7R

Re: File manager

#2 Bericht door PH7R »

Zoek even op Tagging software, W11 filemanager kun je ook tags meegeven.
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes

Cor - PA4Q
Roepletters: PA4Q

Re: File manager

#3 Bericht door Cor - PA4Q »

Dank je , ik zie een paar mogelijkheden. Tagging for Windows lijkt te voldoen aan mijn wensen. Gedownload morgen kijk ik verder.

73, Cor - PA4Q

Plaats reactie