Blauwscherm met stopcode
-
- Roepletters: PA0LMD
- Contacteer:
Re: Blauwscherm met stopcode
Harry,
Je hebt duidelijk niet de kennis en kunde om dit soort problemen zelf op te lossen.
Zoek een PC reparatie bedrijf in je omgeving en breng hem daar heen.
Je hebt duidelijk niet de kennis en kunde om dit soort problemen zelf op te lossen.
Zoek een PC reparatie bedrijf in je omgeving en breng hem daar heen.
Meten is (z)weten
zal er vanzelf achter komen waar het aan ligt.
Dat is de Wifi.harry61 schreef: ↑30 jan 2025, 14:33Heb hem is los gemaakt , niet de hele achterkant maar 2 afdek plaatjes.
een smalle lange en een iets grotere bredere.
nu blijkt dat onder de smalle lange een paar draadjes los zitten en nergens aan vast zitten ( apart) aan de rechterkant.
aan de linkerkant zit eer soort van print / geheugenkaart waar ook 2 dunne draadjes aan vast horen te zitten ,en die zitten los.
Nu baal ik , dat ik niet kan solderen.
Mvg
zit bekabeld.
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
en toch, gezien de/je interacties, is het verstandiger om iemand er naar te laten kijken.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
Dit kun je nog even proberen.
typ cmd in het zoekvenster, openen als admin (rechter muisknop)
typ het volgende: sfc /scannow en druk op enter.
leun achterover en wacht tot de scan klaar is.
Heb je al gekeken naar de logboeken in Windows?
typ cmd in het zoekvenster, openen als admin (rechter muisknop)
typ het volgende: sfc /scannow en druk op enter.
leun achterover en wacht tot de scan klaar is.
Heb je al gekeken naar de logboeken in Windows?
Kon ik maar is in de Pc komen .
soms heb ik geluk dat ik er i kan en dat ik een bureau blad zie .
Het heeft al wel een melding dat het aan de besturing van Windows ligt .
Heb hier 2 identieke Lenovo Thinkpad W541 Waar ik nu mee werk en opzoek , hoor ik niet de ventilator
En bij de andere wel. Zodra ik die weer opstart hoor ik de gekste geluiden ,en krijg een blauwscherm met 4 opties .
en wat ik ook probeer ,nada noppen niks .
Heb aan de ene kant pech dat ik het wacht woord niet weet van Windows , en het balkje staat (al) admin
Mvg
-
- Roepletters: PA0AA
- Contacteer:
Er bestaan Life Boot-CD'tjes om dat wachtwoord te verwijderen. Die CD'tjes draaien meestal onder Linux,

Ze staan o.a. bekend onder de naam Hirens BootCD, Google er maar eens op.
Ook een goed alternatief is deze; NB. Er zullen er wel veel meer zijn, denk ik zo

https://www.lazesoft.com/forgot-windows ... eware.html
Je kunt het bij Google proberen met "Windows Password Remove", dan komt er van alles naar boven.
Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt om vanaf een Windows Life CD ( DVD ) te starten ?
Deze zijn er in vele soorten, vanaf Windows 98 t/m Windows 10 Life.
Dan elimineer je in ieder geval alle rare software storingen en -problemen van je eigen Windows versie.
Wel is er een kans, dat je in het BIOS de boot sequence moet aanpassen, dus CD-DVD speler als eerste boot device.
Als je mazzel hebt, ondersteunt je BIOS zelfs het booten vanaf een USB CD-DVD speler,
dit voor het geval je geen interne speler beschikbaar hebt.
NB. Ik heb een BIOS, waar je F2 moet intoetsen. Maar er zijn er ook, waar het F12 is, of de DEL toets.
73, Ruben, PA0AA.
- PE1PQX
- Roepletters: PE1PQX
- Contacteer:
Dit verhaal doet me denken dat de CPU fan kapoet is, als je die al niet hoort draaien?harry61 schreef: ↑01 feb 2025, 11:06
Kon ik maar is in de Pc komen .
soms heb ik geluk dat ik er i kan en dat ik een bureau blad zie .
Het heeft al wel een melding dat het aan de besturing van Windows ligt .
Heb hier 2 identieke Lenovo Thinkpad W541 Waar ik nu mee werk en opzoek , hoor ik niet de ventilator
En bij de andere wel. Zodra ik die weer opstart hoor ik de gekste geluiden ,en krijg een blauwscherm met 4 opties .
en wat ik ook probeer ,nada noppen niks .
Heb aan de ene kant pech dat ik het wacht woord niet weet van Windows , en het balkje staat (al) admin
Mvg
Een te hete CPU veroorzaakt ook de 'SBOD' (Sudden Blue Screen Of Death).
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
- PA0BAK
- Roepletters: PA0BAK
- Contacteer:
Opstarten van een Ubuntu versie vanaf een USB stick en de hardware testen lijkt mij het snelste.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
-
- Roepletters: pa3abk
Die suggestie is al eerder vermeld in vorm van een rescue linux programma.
Met de Ubuntu op een stick hebben jij en ik geen probleem, maar een Linux noob weet niet welk prog je dan moet pakken en hoe dat werkt.
Hij kan dan wel de belangrijke files mee veilig stellen en besluiten om een "fresh install" te doen op deze machine.
Lenovo heeft het zelfs makkelijk voor hem gemaakt...
https://support.lenovo.com/us/en/downlo ... rkstations
Zit natuurlijk wel een leercurve bij om dat op USB stick te zetten en de bios van bootdevice te laten veranderen.
Op dezelfde pagina staan tekst files hoe je dat moet doen.
Je legt daarmee Windows even in een coma toestand en kun je op je gemak kijken wat er aan de hand is.
Naast de suggestie dat de fan stilstaat (stof!/schoonmaken!/vervangen!) komt bij mij ook de HD onder verdenking die of bijna vol is of een mate van corruptie heeft.
Mis nog steeds de vermelding van de BSOD foutcodes hier.
Ook al zijn ze iedere keer verschillend, je kunt daarmee een verband zien wat er gaande is.
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 45a66ae3c6
Jan/pa3abk
Send on my T-100 via Philips STB-75 icw Elektromekano S-1250
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
Ik lees al een tijdje met dit onderwerp mee.
In de vorige reactie wordt iets genoemd dat me bekend voorkomt. Mijn oude W7 pc gaf ook op het laatst dit soort problemen.
HD was bijna vol en had geen ruimte meer om de tijdelijke bestanden weg te schrijven.
Oplossing was: Via Linux Mint vanaf USB de PC starten en de belangrijkste bestanden veilig stellen.
Hierna Linux Mint er schoon op gezet en de PC kon nog enkele jaren mee. Inmiddels ging het echt niet meer en ligt bij de milieustraat.
De belangrijkste doel was met het veiligstellen van enkele documenten gebeurd.
In de vorige reactie wordt iets genoemd dat me bekend voorkomt. Mijn oude W7 pc gaf ook op het laatst dit soort problemen.
HD was bijna vol en had geen ruimte meer om de tijdelijke bestanden weg te schrijven.
Oplossing was: Via Linux Mint vanaf USB de PC starten en de belangrijkste bestanden veilig stellen.
Hierna Linux Mint er schoon op gezet en de PC kon nog enkele jaren mee. Inmiddels ging het echt niet meer en ligt bij de milieustraat.
De belangrijkste doel was met het veiligstellen van enkele documenten gebeurd.